Το 2021 θα μείνει στην ιστορία της Formula 1 για τον τρόπο που κύλησε η σεζόν και φυσικά για το συγκλονιστικό φινάλε. Δεν αποκλείεται να μείνει και για έναν ακόμη λόγο αφού ο απογοητευμένος Λιούις Χάμιλτον σκέφτεται ακόμη και το ενδεχόμενο αποχώρησης από το σπορ στο οποίο κυριαρχεί από το 2014!
Γράφει ο Κώστας Ψάρρας
Θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε εξ αρχής ότι ουδείς, τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές, δεν γνωρίζει τι ακριβώς σκέφτεται ο Λιούις Χάμιλτον. Ούτε καν ο Τότο Βολφ που θα είναι ο πρώτος που θα ενημερωθεί από τον Βρετανό πιλότο για τις αποφάσεις του. Το δεδομένο είναι ότι ο 7 φορές Παγκόσμιος πρωταθλητής της Formula 1 διανύει μία από τις χειρότερες περιόδους του στο σπορ, από ψυχολογικής άποψης. Μπορεί οι φίλαθλοι να απολαύσαμε τα όσα έγιναν στον τελευταίο αγώνα, με τους όποιους προβληματισμούς και διαφωνίες για τον τρόπο που φτάσαμε στο συγκλονιστικό φινάλε, αλλά ο ίδιος ο Χάμιλτον είναι λογικό να ένιωσε αδικημένος και να άδειασε ψυχολογικά.
Οι πρώτες του δηλώσεις μετά την ολοκλήρωση του αγώνα έδειξαν σίγουρα μεγαλείο ψυχής και αν υπήρχε όσκαρ αθλητικής συμπεριφοράς θα το έπαιρνε χωρίς αντίπαλο, όμως ήταν και η πρώτη ένδειξη ότι υπάρχουν κι άλλες σκέψεις στο κεφάλι του. Άφησε ορθάνοιχτο το ενδεχόμενο να μην είναι του χρόνου στη Formula 1 και όσο οι μέρες πέρναγαν αυτό το ενδεχόμενο μεγάλωνε. Ο Χάμιλτον δεν έχει τοποθετηθεί δημόσια από τότε. Δεν έδωσε το παρών στο gala της FIA αν και ελοχεύει κίνδυνος τιμωρίας του αφού κάτι τέτοιο προβλέπεται από τον κανονισμό (Θα είναι τουλάχιστον αστείο να συμβεί αυτό και νομίζω ότι ο νέος πρόεδρος της FIA, Μοχάμεντ Μπιν Σουλαγέμ, δεν θα το σκεφτεί καν), ενώ και στην τελετή που έγινε για να χριστεί και επίσημα Σερ, απέφυγε τις κάμερες.
Αντίθετα ο Τότο Βολφ έχει μιλήσει αρκετές φορές τις τελευταίες ημέρες αλλά η αλήθεια είναι ότι οι δηλώσεις του δεν είναι καθησυχαστικές. Ο επικεφαλής της Mercedes δεν κρύβει την ανησυχία του για το τι θα αποφασίσει ο Χάμιλτον και απλά τονίζει ότι ελπίζει πως ο Βρετανός πιλότος θα παραμείνει στη Formula 1. Αυτά είναι τα δεδομένα ως τώρα. Πάμε τώρα να προσπαθήσουμε να αναλύσουμε το τι μπορεί να συμβαίνει στο μυαλό του Σερ Χάμιλτον.
Ο Βρετανός πιλότος από το 2007 που εμφανίστηκε στη Formula 1 έδειξε σε όλο τον κόσμο ότι λατρεύει να οδηγεί και είναι γεννημένος για να γίνει πρωταθλητής. Ακόμη και τη σεζόν που ήταν ρούκι και είχε στο πλευρό του τον Αλόνσο, τον άνθρωπο που εκθρόνισε τον Σουμάχερ, δεν δίστασε να τον κοιτάξει στα μάτια και να απαιτήσει το 50-50 από την ομάδα του. Και όχι μόνο το απαίτησε αλλά το κέρδισε και μέσα στην πίστα. Ο Αλόνσο την επόμενη χρονιά έφυγε από τη McLaren και από τότε ο Χάμιλτον ήταν πάντα το νούμερο 1. Και δεν ήταν γιατί κάποιος του έκανε χάρη. Το κέρδιζε σε κάθε του εμφάνιση στην πίστα. Με το πέρασμα των χρόνων δούλεψε όσο κανείς άλλος στο χαρακτήρα του και στον τρόπο που διαχειρίζεται το προφίλ του. Εδώ και χρόνια δεν είναι απλά ένας πιλότος της Formula 1, δεν είναι απλά ο 7 φορές Παγκόσμιος πρωταθλητής, είναι πρότυπο για εκατομμύρα ανθρώπους για την κοινωνική του δράση. Είναι ο καλύτερος πρεσβευτής της Formula 1. Είναι το μεγαλύτερο brand που υπάρχει στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Δεν χρειάζεται να τονίσω το ότι οι άνθρωποι της Formula 1 θέλουν τον Χάμιλτον και την επόμενη σεζόν στις πίστες.
Ο Βρετανός θέλει; Θεωρώ ότι δεν γίνεται να μην θέλει. Moυ έβγαζε μεγαλύτερη λογική να μην είχε ανανεώσει το συμβόλαιό του με τη Mercedes στα μέσα της σεζόν και να περίμενε την ολοκλήρωση για να το κάνει. Από τη στιγμή που υπέγραψε νέο διετές συμβόλαιο, έδειξε ότι δεν μένει στη Formula 1 μόνο για να σπάσει το ρεκόρ των τίτλων. Δεν τίθεται κανένα θέμα για το αν αντέχει το σώμα του ή αν έχει ακόμη αντοχές για να είναι πρωταγωνιστής. Το έδειξε στο τελευταίο δίμηνο με τον πιο τρανό τρόπο. Όλο το θέμα είναι η ψυχολογία του. Σίγουρα είναι απογοητευμένος από το σπορ που λατρεύει, νιώθει αδικημένος αλλά όλα αυτά θα περάσουν και θα μείνουν απλά ως μία κακή ανάμνηση για τον ίδιο. Η μεγάλη εικόνα δεν θα είναι αυτή. Και δεν θα θέλει και ο ίδιος να είναι αυτή. Όλοι οι κορυφαίοι στον αθλητισμό δυσκολεύονται να βρουν το κατάλληλο timing για να αποχωρήσουν και πολλοί επιλέγουν τη λάθος στιγμή. Ουκ ολίγα παραδείγματα. Αν ο 36χρονος Βρετανός αφήσει την απογοήτευσή του να τον… νικήσει θα μπει σε αυτή τη λίστα. Έχω την αίσθηση ότι τον Μάρτιο του 2022 στο Μπαχρέιν, το νούμερο 44 θα βρεθεί κανονικά στο grid με στόχο το 8ο πρωτάθλημα της καριέρας του.
www.bnsports.gr