Το Champions League απολαμβάνει τη «μερίδα του λέοντος» σε δημοφιλία. Οι ομάδες που βρίσκονται στη φάση των «16» αθροιστικά προσφέρουν μία «λαϊκή» βάση 1.7 δις ακολούθων. Πρωταθλητής των social media, ο Κριστιάνο, έχοντας μία σχεδόν ήπειρο να τον ακολουθεί (1 δις)!
Ορισμένα ενδιαφέροντα ευρήματα είδαν το «φως της δημοσιότητας» από την έρευνα του «Football Benchmark», η οποία όπως διαβάσατε στο αφιέρωμα του BN Sports προηγουμένως, επιβεβαιώνει την ευρεία απήχηση του Champions League αλλά και την τεράστια «λάμψη» του Super Bowl και τα μερίδια που απολαμβάνουν, σπορ τα οποία στην Ευρώπη (τουλάχιστον) δεν είναι ακριβώς δημοφιλή (κρίκετ, NFL, e-sports). Το τρίτο μέρος της μεγάλης έρευνας που αφορά την απήχηση των αθλητικών διοργανώσεων, εστιάζει στο ποδόσφαιρο.
UEFA Champions League: Μόνο του και όλοι τους!
Όπως έχει γραφεί επανειλημμένα, η δημοφιλία (στα social media) του UEFA Champions League ξεπερνά την αντίστοιχη οποιασδήποτε άλλης αθλητικής διοργάνωσης (την δημοφιλία του Champions League, απειλεί μόνο το NBA, το οποίο είναι και η δεύτερη δημοφιλέστερη αθλητική διοργάνωση σε όλη την υφήλιο). Σε ό,τι αφορά τις ποδοσφαιρικές διοργανώσεις, η κυριαρχία της κορυφαίας διασυλλογικής διοργάνωσης στην Ευρώπη γίνεται κάτι παραπάνω από εμφανής.
279,6 εκατομμύρια ακόλουθους για το Champions League, με την Premier League να εντοπίζεται στη δεύτερη θέση, αλλά σε απόσταση αρκετών… εκατομμυρίων (189,6 εκατομμύρια). Σε «απόσταση αναπνοής» από την Premier, η La Liga (187,8 εκατομμύρια) «ελέω της συνύπαρξης» των Ρεάλ Μαδρίτης, Μπαρτσελόνα και εσχάτως της Ατλέτικο.
Το Μουντιάλ τοποθετείται στη τέταρτη θέση σε αριθμό ακολούθων, με 139,6 εκατομμύρια, ενώ το Europa League που βρίσκεται στην 5η θέση, ξεπερνά τη δημοφιλία της Bundesliga, της Ligue 1 καθώς και της Serie A. Τα καλά νέα που έρχονται σε αυτό το σημείο, αφορούν, κυρίως το Μουντιάλ, καθώς η επικείμενη διοργάνωση του Παγκοσμίου Κυπέλλου στα γήπεδα της Βόρειας Αμερικής το καλοκαίρι του 2026, είναι βέβαιο πως θα εκτινάξει την απήχηση της διοργάνωσης (στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης).
Οι 16 ομάδες του φετινού UCL συγκεντρώνουν 1,7 δισεκατομμύρια ακόλουθους!
Πολύ συχνά συμβαίνει, η δημοφιλία των ποδοσφαιρικών διοργανώσεων να τροφοδοτείται από τις συμμετέχουσες ομάδες και το Champions League δεν αποτελεί εξαίρεση, καθώς στους ομίλους του συγκεντρώνει ομάδες που αποτελούν την «ελίτ» του ευρωπαϊκού ποδοσφαίρου. Αν εμβαθύνουμε στους ακόλουθους των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, μόνο των ομάδων που αγωνίζονται στη φάση των «16» την τρέχουσα σεζόν (2023/24), παρατηρούμε πως οι 16 ομάδες μαζί συγκεντρώνουν στα social media, σχεδόν 1,7 δισεκατομμύρια ακόλουθους, όπως αναφέρει η έρευνα.
Το νούμερο είναι αν μη τι άλλο εντυπωσιακό, ιδίως αν συνυπολογίσει κανείς το γεγονός πως από τη φετινή φάση των «16» απουσιάζουν (για ξεχωριστούς λόγους η καθεμία) ορισμένα «μεγαθήρια» του ποδοσφαίρου και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, όπως είναι η Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ των 226,8 εκατομμυρίων ακολούθων, η Τσέλσι των 152,9, η Λίβερπουλ των 140,4 και η Γιουβέντους των 151,7.
Η «μοναξιά» του Κιλιάν Μπαπέ στους «16» του φετινού UCL!
Τα τελευταία χρόνια τα γήπεδα της διοργάνωσης, έχουν «διακοσμηθεί» από ορισμένους μεταξύ των πιο διάσημων ποδοσφαιριστών. Συνιστά κάπως παράδοξη εξέλιξη το γεγονός πως στην τρέχουσα διοργάνωση, μόνο ο Κιλιάν Μπαπέ ανήκει στους 10 πιο ακολουθούμενους ενεργούς παίκτες στα social media και βρίσκεται στη φάση των «16».
Αξίζει να αναφερθεί πως στην πρώτη δεκάδα βρίσκονται δύο αθλητές που την περυσινή χρονιά φόρεσαν την φανέλα του Ολυμπιακού. Ο λόγος για τους Μαρσέλο (123,8 εκατομμύρια ακόλουθοι) και Χάμες Ροντρίγκες (114,5)!
Στην κορυφή της ποδοσφαιρικής λίστας… βασιλεύει ο αδιαμφισβήτητος «μονάρχης» των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, Κριστιάνο Ρονάλντο, προσεγγίζοντας το εξαιρετικό ορόσημο του ενός (1) δισεκατομμυρίου ακολούθων.
Πίσω του βρίσκεται ο «αιώνιος» αντίπαλός του, Λιονέλ Μέσι, ο οποίος υπερηφανεύεται για ένα εντυπωσιακό κοινό, που απαριθμεί στις 626 εκατομμύρια «ψυχές».
Καταληκτικά, εκτός της ποδοσφαιρικής σφαίρας, στις πρώτες θέσεις της λίστας με τους πιο δημοφιλείς αθλητές βρίσκονται, το φαινόμενο του κρίκετ, Ινδός Βιράτ Κόλι (με 379 εκατομμύρια ακόλουθους), ο Λεμπρόν Τζέιμς (240 εκατομμύρια ακόλουθους), ενώ την τριάδα κλείνει ο Στεφ Κάρι (100 εκατομμύρια). Στη πρώτη δεκάδα δεν βρίσκεται ο Γιάννης Αντετοκούνμπο.
Δημήτρης Τσάκνης