Sports Βusiness

Το Super Bowl ξεπέρασε και τον... Άρμστρονγκ, αλλά το Champions League, «παίζει» άλλη μπάλα στα social media!

Το Super Bowl ξεπέρασε και τον... Άρμστρονγκ, αλλά το Champions League, «παίζει» άλλη μπάλα στα social media!

Πώς μοιράζεται η τηλεοπτική «πίτα», βάσει των social media; Η έρευνα της «Football Benchmark» ανακηρύσσει πρωταθλήτρια με... διαφορά την UEFA, με NBA, UFC, NFL να βλέπουν την «πλάτη» των διοργανώσεών της! 

Ζούμε στην εποχή των μεγάλων αθλητικών διοργανώσεων και τον ισχυρισμό αυτό, επιβεβαιώνει η απήχηση των ομάδων και η δημοφιλία των αθλητών, που διαθέτουν στις τάξεις τους, σε όλες τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης.

Υψηλή απήχηση και δημοφιλία, επιφέρει αυτομάτως αύξηση κερδών, σε ό,τι αφορά τους όρους διαπραγμάτευσης και πώλησης των δικαιωμάτων προβολής, των αθλητικών διοργανώσεων.

Το UEFA Champions League κυριαρχεί!

Μπορεί φέτος το Super Bowl να σημείωσε το απόλυτο ρεκόρ θέασης (μέχρι το επόμενο), με 123,4 εκατομμύρια θεάσεις σε ζωντανή ροή (τηλεόραση και πλατφόρμες), ξεπερνώντας το προηγούμενο ρεκόρ που είχε σημειωθεί στις Ηνωμένες Πολιτείες, το αρκετά μακρινό 1969 κατά τη διάρκεια της προσεδάφισης του ανθρώπου στη Σελήνη, όμως, ποιος αλήθεια είναι ο «Βασιλιάς» των αθλητικών διοργανώσεων στη σφαίρα των social media;

Όπως αποκαλύπτει η αθλητική βάση δεδομένων «Football Benchmark» το UEFA Champions League παραμένει μακράν (της δεύτερης), η δημοφιλέστερη αθλητική διοργάνωση, εάν συνυπολογιστεί ο αριθμός ακολούθων στο Facebook, το Instagram, το TikTok, το X (πρώην Twitter), καθώς και άλλες πλατφόρμες όπως το YouTube και το Weibo.

H παντοδυναμία του Champions League στη «σφαίρα» των μέσων κοινωνικής δικτύωσης έρχεται σε βάρος άλλων διοργανώσεων «βαρέων βαρών» άλλων αθλημάτων, όπως είναι το NBA, το UFC (διοργάνωση Πολεμικών Τεχνών), το NFL (Πρωτάθλημα Αμερικανικού Ποδοσφαίρου), η Formula 1, οι Ολυμπιακοί Αγώνες (με πολύ μικρότερο μερίδιο απήχησης).

article2_1_ucl.png



Από εκεί και πέρα, το UEFA Europa League τοποθετείται στην έβδομη θέση δημοφιλίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Άλλες διοργανώσεις, όπως είναι το MotoGP ή το τουρνουά τένις Wimbledon, τοποθετούνται ακόμη χαμηλότερα στον τομέα της απήχησης.

Φυσικά η σύγκριση των διοργανώσεων συμβαίνει ανεξάρτητα από την συχνότητα διεξαγωγής τους (π.χ. όπως οι Ολυμπιακοί Αγώνες) ή την εποχικότητά τους, (όπως λόγου χάρη συμβαίνει με το τουρνουά Wimbledon στην Αγγλία).


Οι τοπ δημοφιλείς σύλλογοι (εκτός του ποδοσφαίρου)!

Όπως μπορεί κανείς να δει και από τον πίνακα, καταρχήν το NBA διαθέτει την προοπτική να απειλήσει την παντοδυναμία του Champions League, με 257,2 εκατομμύρια ακόλουθους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και έχοντας να καλύψει μία απόσταση μόλις 22,4 εκατομμυρίων!

article2_2_ucl.png

Σε ό,τι αφορά τις ειδικότερες παραμέτρους των δημοφιλέστερων ομάδων παγκοσμίως (με εξαίρεση τους ποδοσφαιρικούς συλλόγους που αποτελούν μία κατηγορία μόνοι τους), η πλέον δημοφιλής (ομάδα) στις πλατφόρμες κοινωνικών δικτύων είναι η «παρέα» των Στεφ Κάρι και Κλέι Τόμσον, Γκόλντεν Στέιτ Γουόριος,  με 71,6 εκατομμύρια φαν.

Έπονται σε απόσταση αναπνοής, οι Λος Άντζελες Λέικερς, με 71,3 εκατομμύρια και από εκεί και έπειτα το «χάος». Στην πρώτη εικοσάδα τοποθετούνται κι άλλοι σύλλογοι της κορυφαίας μπασκετικής διοργάνωσης, τοποθετούνται όμως και σύλλογοι κρίκετ(!), όπως είναι οι Mumbai Indians αλλά και ομάδες κατασκευαστών F1, όπως είναι η Mercedes-AMG-Petronas.

Εάν προσθέσουμε στη συζήτηση τις ποδοσφαιρικές ομάδες, η 10η της κατάταξης σε ό,τι αφορά των αριθμό ακολούθων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, Άρσεναλ, διαθέτει 106 εκατομμύρια φίλους!

Όπως αναφέρεται και στην έρευνα, είναι, όταν στη συζήτηση εισέρχονται ποδοσφαιρικοί σύλλογοι γίνεται σύγκριση «μήλων με πορτοκάλια». Το ποδόσφαιρο με την έννοια με την οποία το ορίζει η υπόλοιπη υφήλιος, πλην των Αμερικάνων, παραμένει ο απόλυτος «Βασιλέας» και η UEFA, είναι η ομοσπονδία που σε μεγάλο βαθμό, κρατά στα χέρια της, τις τύχες του αθλητισμού σε όλη την υφήλιο.

Δημήτρης Τσάκνης
www.bnsports.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης



0