H European Sponsorship Association (ESA), πραγματοποίησε νέα έρευνα σχετικά με το πόσο σημαντική είναι η ανάπτυξη του τομέα των χορηγιών για τον αθλητισμό και συγκεκριμένα για το ευρωπαϊκό ποδόσφαιρο. Μετά την πανδημία, η πτώση στα οικονομικά των ομάδων ήταν κατακόρυφη, ωστόσο τα στοιχεία που συγκέντρωσε η νέα αυτή έρευνα, δείχνουν πως παρατηρείται μια σταδιακή ανάκαμψη στην οποία έχουν συμβάλει τα συμβόλαια των χορηγών.
Πιο συγκεκριμένα, οι χορηγίες σε σχέση με τα δύο προηγούμενα χρόνια αυξήθηκαν κατά 4,3%, δείχνοντας πως οι εταιρίες έχουν αρχίσει να αυξάνουν και τα έσοδά τους σε σχέση με την προηγούμενη διετία. Μιλώντας με νούμερα, η αξία των χορηγιών στον ευρωπαϊκό αθλητισμό, αυξήθηκε από 27,85 δισεκατομμύρια ευρώ (2019) σε 29,05 δισεκατομμύρια ευρώ το 2023.
Η έκθεση ανέδειξε την Ισπανία ως την πιο ωφελημένη χώρα από τη σταθεροποίηση της Ευρωπαϊκής αγοράς. Η Μπαρτσελόνα και η Ατλέτικο Μαδρίτης υπέγραψαν το 2022 νέες και πολύ προσοδοφόρες συμφωνίες με μεγάλους χορηγούς. Το συμβόλαιο μάλιστα των «μπλαουγκράνα» με την γνωστή εταιρία Spotify, υπολογίζεται πως έχει αξία που αγγίζει τα 280 εκατομμύρια ευρώ.
Ο Άντι Γουέστλεϊκ, πρόεδρος της ESA, δήλωσε για την αύξηση των χορηγιών: «Είναι αξιοσημείωτο πόσο καλά έχει ανακάμψει ο τομέας των χορηγιών μετά τις καταστροφικές συνέπειες της πανδημίας. Όλοι απολαύσαμε την πλήρη επανέναρξη των αθλητικών και πολιτιστικών εκδηλώσεων της Ευρώπης που συνέβαλαν στην αναγέννηση του κλάδου το 2022.»
«Αυτά τα καλά νέα έρχονται παρά ορισμένες πολύ βαθιές προκλήσεις που επηρεάζουν την επιχειρηματική σταθερότητα και κατ’επέκταση και τον αθλητισμό, όπως για παράδειγμα ο πόλεμος που έχει ξεσπάσει μεταξύ Ουκρανίας και Ρωσίας.»
Τέλος πρέπει να τονίσουμε πως με βάση την έρευνα, ο αθλητισμός στην Ευρώπη επωφελήθηκε ιδιαίτερα από τη διοργάνωση σημαντικών γεγονότων, όπως είναι το UEFA Women's Euro 2022,που προσέλκυσε νέους χορηγούς.
Βασιλική Μπαρτζιώτη
www.bnsports.gr