Μία πολύ σημαντική συμφωνία για τα τηλεοπτικά δικαιώματα της Serie A είναι γεγονός καθώς η συνδρομητική υπηρεσία DAZN, που απέκτησε τα δικαιώματα του πρωταθλήματος πέρυσι, ανακοίνωσε τη συμφωνία της με τον κορυφαίο τηλεοπτικό πάροχο Sky Italia. Το deal μεταξύ των δύο πλευρών αφορά τον διαμοιρασμό των δικαιωμάτων από την DAZN στο σταθμό Sky Italia.
Η DAZN πέρυσι είχε συμφωνήσει για την Serie Α για ένα τριετές συμβόλαιο αξίας άνω των 2,5 δισεκατομμυρίων ευρώ (2,56 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ) για τα εγχώρια δικαιώματα στο πρωτάθλημα από το 2021/22 έως το τέλος της σεζόν 2023/24, παίρνοντας τη σκυτάλη από τη Sky ως κύριο ραδιοτηλεοπτικό φορέα του πρωταθλήματος.
Από την άλλη, το Sky, που ανήκει στην εταιρεία Comcast, έμεινε με ένα μικρότερο εγχώριο πακέτο ζωντανών δικαιωμάτων της Serie A, σε μια συμφωνία που έφτανε τα 262,5 εκατομμύρια ευρώ (267,3 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ) για τρία χρόνια.
Τώρα, οι δύο πλευρές τα βρήκαν μεταξύ τους, ώστε η DAZN να μοιραστεί τα δικαιώματά του πρωταθλήματος με το Sky, χωρίς ακόμα να έχουν γίνει γνωστοί οι οικονομικοί όροι του deal.
Από τις μέχρι τώρα πληροφορίες, το deal αποτελεί στην ουσία μέρος μιας επαναδιαπραγματευθείσας συμφωνίας με την Telecom Italia (TIM). Το 2019, η εταιρεία τηλεπικοινωνιών υπέγραψε συμφωνία με την DAZN. Πέρυσι, η TIM συμφώνησε να παράσχει χρηματοδότηση της τάξης του 1 δισεκατομμυρίου ευρώ (1,02 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ) στην DAZN καθ' όλη τη διάρκεια της σύμβασης δικαιωμάτων της Serie A. Η συμφωνία διανομής περιεχομένου και τεχνικής υποστήριξης σήμαινε ότι η TIM παρείχε περίπου το 40% της συνολικής δαπάνης της DAZN για το πρωτάθλημα.
Σύμφωνα με το δίκτυο Bloomberg, η συμφωνία δεν πέτυχε τους στόχους που είχε θέσει η TIM και η εταιρεία έπρεπε να κλείσει 548 εκατομμύρια ευρώ (558 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ) σε μη επαναλαμβανόμενες προβλέψεις. Η ΤΙΜ αποχώρησε από τη συμφωνία που είχε με την DAZN για αποκλειστική μετάδοση της Serie A στην πλατφόρμα TimVision και φυσικά το Skyδεν έχασε την ευκαιρία να πάει χαμένη.
Ο τηλεοπτικός φορέας θέλει να ανακάμψει αφού είδε τη βάση συνδρομητών της να συρρικνώνεται κατά 255.000 για το δεύτερο τρίμηνο στα 22,7 εκατομμύρια, με τις «συνολικές σχέσεις με τους πελάτες» να μειώνονται κατά τους πρώτους έξι μήνες του έτους κατά 361.000.
Τα έσοδα περιεχομένου του Sky μειώθηκαν κατά 16,4% από έτος σε έτος, στα 265 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ, κυρίως λόγω της αλλαγής στις συμφωνίες αδειοδότησης αθλητικών προγραμμάτων για τη Serie A και τη γερμανική Bundesliga. Τα έσοδα από τις διαφημίσεις μειώθηκαν επίσης κατά 3,1% στα 556 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ.Επομένως αυτή η συμφωνία με την DAZN ήταν εξαιρετικά σημαντική για την ανάκαμψη του φορέα.
Και όλα αυτά ενώ η DAZN επιβεβαίωσε άλλη μια ευρωπαϊκή συμφωνία παραχώρησης άδειας χρήσης ποδοσφαίρου τον Μάρτιο, ανακοινώνοντας τη συνεργασία με τον γίγαντα τηλεπικοινωνιών Telefónica για τα εγχώρια δικαιώματα της ισπανικής LaLiga, σε μία συμφωνία ύψους 1,4 δισεκατομμυρίων ευρώ (1,43 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ) για μία πενταετία.
Αντώνης Κεφαλωνίτης