Ευρωπαϊκή φανέλα από «πούπουλο»; Mπορεί. Το μόνο σίγουρο είναι ότι κορυφαίοι επιχειρηματίες ανά τον κόσμο βλέπουν την εμφάνιση των πρωταθλητών Γαλλίας σαν να είναι φτιαγμένη από μετάξι. Τουλάχιστον αυτό απορρέει από τα χρήματα που βγάζουν ετησίως από τα ταμεία τους για να φιγουράρουν στις αναμετρήσεις της ομάδας.
Τελευταίο και πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα η αμερικάνικη εταιρία premium ένδυσης GOAT, η οποία θα δεσπόζει για την επόμενη τριετία στο αριστερό μανίκι των ποδοσφαιριστών. Συνεργασία που όταν λήξει θα έχει προσδώσει στην Παρί 50 εκ. ευρώ, γεγονός που μεταφράζεται σε 17 εκ. ευρώ τον χρόνο.
PSG announces a multiyear deal with online sneaker brand GOAT to be the club’s primary shirt-sleeve sponsor ? pic.twitter.com/2yuYa8CYIk
— B/R Football (@brfootball) April 14, 2022
Το deal αυτό έρχεται να ακολουθήσει τον δρόμο που χάραξαν τα ξενοδοχεία Accor. Πρόκειται για τον χορηγό που κυριαρχεί στο κέντρο της φανέλας και αποφέρει στους Γάλλους 50 εκ. ευρώ ετησίως. Ο χορός των χρημάτων ολοκληρώνεται από την Nike, η οποία αποτελεί σταθερά την αθλητική εταιρία ένδυσης του συλλόγου, προσφέροντας το διόλου ευκαταφρόνητο ποσό των 60 εκ. ευρώ!
Τα συνολικά κέρδη από τις τρεις σπουδαίες εμπορικές συμφωνίες ανέρχονται στα 127 εκ. ευρώ, χρήματα τα οποία είναι από μόνα τους αρκετά για να καλύψουν τα οικονομικά θέλω των Μέσι, Νειμάρ και Εμπαπέ. Ακόμη και του τελευταίου ο οποίος επιζητά κάτι παραπάνω από μία γενναία αύξηση.
Kαι αυτό αποτελεί μονάχα ένα κομμάτι του παζλ. Αν αναλογιστεί κανείς τα έσοδα από εισιτήρια, μπουτίκ, τηλεοπτικά αλλά και διαφόρων ειδών χορηγών που κοσμούν το γήπεδο, μπορεί εύκολα να αντιληφθεί ότι ένας τέτοιος ποδοσφαιρικός κολοσσός δεν στηρίζεται αμιγώς στα λεφτά του προέδρου!
Αντώνης Νιανιάς