Μια νέα σελίδα αναγράφεται στην ιστορία του γυναικείου ποδοσφαίρου, με την ακριβότερη χορηγική συμφωνία να είναι πλέον γεγονός.
Η μεγαλύτερη χορηγική συμφωνία στο γυναικείο ποδόσφαιρο είναι πλέον γεγονός. Συγκεκριμένα η Visa απέκτησε το κορυφαίο πακέτο γυναικείου ποδοσφαίρου στο πλαίσιο της ανανεωμένης δομής χορηγιών της FIFA, γράφοντας παράλληλα ιστορία.
Αναφέρεται μάλιστα πως η επωνυμία υπηρεσιών πληρωμών έδωσε περισσότερα από 20 εκατομμύρια δολάρια για τα δικαιώματα, τα οποία καλύπτουν το ημερολογιακό έτος του Παγκοσμίου Κυπέλλου του 2023 με περαιτέρω δικαιώματα μέχρι το τέλος του 2026. Κάπως έτσι αυτή η νέα συμφωνία ξεπερνά εκείνη της Barclays των 13 εκατομμυρίων στη Super League Γυναικών της Αγγλίας που έχει διάρκεια από το 2019 έως και τα τέλη της τρέχουσας σεζόν. Επιπλέον αφήνει πίσω της μια παλαιά δικιά της χορηγία η οποία έφτανε περίπου τα 17,5 εκατ., όντας ο βασικός συνεργάτης των ιδιοκτησιών γυναικείου ποδοσφαίρου της UEFA από το 2018 έως το 2025 που μέχρι στιγμής κατείχε τον τίτλο της πιο πολύτιμης δέσμευσης.
Ως μέρος της συμφωνίας, η Visa γίνεται η «Αποκλειστική Υπηρεσία Πληρωμών για το Παγκόσμιο Κύπελλο Γυναικών της FIFA 2023», επιτρέποντας την εφαρμογή της τεχνολογίας πληρωμών της σε χώρους του τουρνουά και την παράδοση αποκλειστικών εμπειριών για οπαδούς και πελάτες. Θα επωφεληθεί επίσης από δικαιώματα ορατότητας σε LED σταδίου και σκηνικά συνεντεύξεων.
Η εταιρία θα ενσωματώσει επιπλέον το πρόγραμμα «Team Visa» και θα ενεργοποιήσει το βραβείο του MVP. Εκτός του Παγκοσμίου Κυπέλλου, η Visa θα μπορεί να διατηρήσει τη σχέση της με το γυναικείο ποδόσφαιρο μέσω των διοργανώσεων ηλικιακών ομάδων της FIFA U-17, U-19, U-21 και άλλων αγώνων.
Πρώτη κίνηση μετά την ανανέωση χορηγιών της FIFA
Η νέα συμφωνία ανακοινώθηκε μόλις δύο εβδομάδες αφότου η FIFA αποκάλυψε, στις 14 Δεκεμβρίου, τη δημιουργία μιας νέας χορηγικής δομής που αποδεσμεύει τα δικαιώματα των όλων των εθνικών ομάδων και esports από το 2023 και μετά. Η συνεισφορά της Visa στο τρέχον πλήρες πρόγραμμα Fifa Partner ανέρχεται σε περίπου 85 εκατομμύρια ανά τετραετή κύκλο στο πλαίσιο της οκταετούς συμφωνίας της, η οποία λήγει στο τέλος του 2022.
Ως μακροχρόνιος συνεργάτης της FIFA, η Visa βρισκόταν σε συνεχή διάλογο με το κυβερνητικό όργανο για τα ανεξάρτητα δικαιώματα των γυναικών από το Παγκόσμιο Κύπελλο Γυναικών το 2019 στη Γαλλία. Πράγματι, μια κατ' αρχήν συμφωνία υπήρχε ήδη από τα τέλη του 2020.
Γίνεται επίσης κατανοητό ότι η καθυστέρηση στην υπογραφή συμβολαίου προκλήθηκε, εν μέρει, από την ανάγκη να ληφθεί έγκριση από τους Fifa Partners που υπέγραψαν έως το 2026 – δηλαδή την Adidas, την Coca-Cola και τη Wanda – για την αλλαγή στο πλαίσιο χορηγιών της Ομοσπονδίας. Η απόφαση να αγοράσει τα δικαιώματα του γυναικείου ποδοσφαίρου σημαίνει συγκεκριμένα ότι η Visa επέλεξε να μην ανανεωθεί ως Συνεργάτης της FIFA που περιλαμβάνει παγκόσμια δικαιώματα στους τρεις κλάδους (τα συνολικά πακέτα Fifa Partner θα συνεχίσουν να προσφέρονται από τη Fifa με τη νέα δομή).
Στρατηγική της FIFA
Η συμφωνία της Visa με τη FIFA είναι το αποκορύφωμα τετραετούς σχεδιασμού από το κυβερνητικό όργανο του παγκόσμιου ποδοσφαίρου για βελτιστοποίηση των υφιστάμενων διοργανώσεων προκειμένου να μεγιστοποιηθούν τα ποιοτικά και εμπορικά τους οφέλη για το γυναικείο ποδόσφαιρο.
Το θεμέλιο για τα δικαιώματα των γυναικών δημιουργήθηκε υπό τον πρώην επικεφαλής εμπορικό διευθυντή της FIFA, Philippe Le Floc'h, ο οποίος συνέβαλε στο πρώτο παγκόσμιο έγγραφο στρατηγικής του κυβερνώντος σώματος για το γυναικείο ποδόσφαιρο - την έκθεση «Γυναικεία Ποδοσφαιρική Στρατηγική» του 2018.
Ξανθίππη Δασκαλάκη