Σίγουρα η άφιξη του Λιονέλ Μέσι στην Παρί Σεν Ζερμέν επωφελεί στο έπακρο τον σύλλογο σε όλους τους τομείς, όμως όσον αφορά στις χορηγικές συμφωνίες, και ειδικότερα εκείνη με την Crypto.com, οι Παριζιάνοι έχουν βγει κάτι παραπάνω από κερδισμένοι.
Το «φαινόμενο – Μέσι» έχει κάνει ήδη αισθητή την παρουσία του στο Παρίσι και την Παρί Σεν Ζερμέν όχι μόνο σ’ ότι αφορά τα αγωνιστικό κομμάτι, αλλά και στους εξωαγωνιστικούς τομείς που επηρεάζουν άμεσα την ομάδα. Ένας από αυτούς είναι οι εμπορικές συμφωνίες, στις οποίες όλες οι ομάδες βασίζονται για το μέλλον των εσόδων τους!
Όπως προσπάθησε να πράξει η Γιουβέντους στο παρελθόν με τον Κριστιάνο Ρονάλντο – αλλά δεν της βγήκε – έτσι και η Παρί, θέλει να «εκμεταλλευτεί» το όνομα και την επιρροή του Λίο τόσο προς όφελός της όσο και προς του παίκτη· αρχής γενομένης της πιο πρόσφατης συμφωνίας της ομάδας με την εταιρία κρυπτονομισμάτων Crypto.com.
Σύμφωνα με τους ειδικούς του κλάδου η νέα συμφωνία, με την εταιρία να γίνεται ο «επίσημος συνεργάτης πλατφόρμας κρυπτονομισμάτων», αξίζει περίπου το διπλάσιο από το ποσοστό «Premium Partner» του συλλόγου, μεταξύ 3 και 5 εκατ. ευρώ ανά σεζόν. Συνεπώς η τριετής συμφωνία, από 2021-22 έως 2023-24, αξίζει 25 – 30 εκατ. ευρώ σε βάθος χρόνου, με επιπλέον μερίδιο εσόδων από τις πωλήσεις NFT στη μητρική πλατφόρμα της Crypto.com.
Επίσης, για πρώτη φορά, η Crypto.com θα πληρώσει ένα σημαντικό μέρος του τέλους χορηγίας χρησιμοποιώντας το διακριτικό κρυπτονομίσματος CRO.
Ο τομεακός ανταγωνισμός
Το Crypto.com έχει περισσότερους από 10 εκατομμύρια χρήστες παγκοσμίως και νίκησε έναν σημαντικό αριθμό ανταγωνιστών στον τομέα της με αυτή τη συμφωνία, η οποία τροφοδοτήθηκε κατά πολύ από την μεταγραφή του Αργεντίνου σούπερ σταρ στο Παρίσι.
Ο Μαρκ Άρμστρονγκ, επικεφαλής συνεργασιών της Παρί, διαπραγματεύτηκε τη συμφωνία με τους Γκίλαντ Ρόντκιν, ανώτερο αντιπρόεδρο μάρκετινγκ στο Crypto.com και Στίβεν Καλίφοβιτζ, επικεφαλής μάρκετινγκ της μάρκας. Το πρακτορείο Infront βοήθησε στη διαμεσολάβηση της συμφωνίας, με επικεφαλή τον Ντάνιελ Μαλιέτα, αναπληρωτή διευθυντή στο πρακτορείο.
Η Crypto.com βρισκόταν σε προχωρημένες συζητήσεις με τον σύλλογο ήδη πριν από την ανακοίνωση της μεταγραφής του Μέσι στην ομάδα, με την κίνηση αυτή να γλυκαίνει σίγουρα την συμφωνία. Είναι εύκολα αντιληπτό ότι ο πρωταρχικός στόχος της χορηγίας είναι η προώθηση της πλατφόρμας κρυπτονομισμάτων, με κάποια περαιτέρω έσοδα να προέρχονται από μια συνεργασία σε NFT με πωλήσεις και στα δύο άκρα του φάσματος της αξίας – από πολλαπλάσια χαμηλότερης αξίας έως προϊόντα υψηλότερης αξίας.
Η δυναμική – Μέσι
Η δυναμική που προκλήθηκε από την απόκτηση του Μέσι έχει δημιουργήσει μια αναταραχή στην αγορά σε άλλες κατηγορίες, με μια εταιρία αυτοκινήτων να είναι η υψηλότερη στη λίστα επιθυμιών του συλλόγου.
Δεδομένου ότι υπάρχει μόνο περιορισμένος αριθμός αποθεμάτων για νέες συμφωνίες «Premium Partner» αυτή τη σεζόν, είναι σημαντικό για την ομάδα να κλείσει συμφωνίες με τις υψηλότερες αμοιβές, επειδή απλώς δεν υπάρχει αρκετό απόθεμα για να καλύψει όλη τη ζήτηση, σύμφωνα με τα όσα υποστηρίζει ο Άρμστρονγκ.
Η επόμενη σεζόν θα είναι λιγότερο δύσκολη λόγω του ότι δόθηκε το «πράσινο φως» για τα δικαιώματα ύπαρξης χορηγών στο μανίκι και στο μπροστινό μέρος της φανέλας, στο πίσω μέρος της προπονητικής φανέλας και στο προπονητικό κέντρο. Σε γενικές γραμμές, από πλευράς Παρί, η νέα συμφωνία καταδεικνύει το όραμα και την ηγεσία του συλλόγου ως πρωτοπόρου σε τομείς όπως ο τρόπος ζωής, τα esports και την ψηφιακή ζωή.
Η Crypto.com έχει ήδη μια ισχυρή παρουσία στον αθλητισμό σε συνεργασίες, ανακοινώνοντας πρόσφατα παγκόσμιες χορηγίες σε UFC, Formula 1 και Serie A. Παράλληλα, νωρίτερα φέτος, η εταιρία έγινε η πρώτη πλατφόρμα κρυπτογράφησης που συνεργάστηκε με μια ομάδα F1 – την Aston Martin – και η πρώτη που συνεργάστηκε με μια ομάδα NHL – τους Montreal Canadiens.
Ξανθίππη Δασκαλάκη