Sports Βusiness

Μπάλα και... αμάξια: Οι αυτοκινητοβιομηχανίες που επενδύουν σε ομάδες

Μπάλα και... αμάξια: Οι αυτοκινητοβιομηχανίες που επενδύουν σε ομάδες
Ολοένα και περισσότερες εταιρίες αυτοκινήτων εμπλέκονται με ποδοσφαιρικούς συλλόγους τα τελευταία χρόνια. 

Πολλές είναι οι ομάδες που την τελευταία 20ετία έχουν υπογράψει πολυετή συμβόλαια με αυτοκινητοβιομηχανίες, εντάσσοντας τες με αυτό τον τρόπο στο μεγάλο δίκτυο διαφημιστών τους.

Το «BN Sports» καταγράφει τις μεγαλύτερες συμφωνίες που έχουν πραγματοποιηθεί ανάμεσα σε εταιρίες «κολοσσούς» στον κόσμο του αυτοκινήτου και ευρωπαϊκούς συλλόγους και σας παραθέτει... στο «πιάτο» όλες τις λεπτομέρειες τους.

jeep-juve.jpg

Jeep-Γιουβέντους

Η συνεργασία της Αμερικανικής εταιρίας Jeep με τη Γιουβέντους έχει ξεκινήσει από το 2012, έχοντας αποφέρει τεράστια κέρδη στις εμπλεκόμενες πλευρές. Ο χορηγός δεσπόζει σε κάθε νέα φανέλα τα τελευταία χρόνια, ενώ προσφάτως είχαμε και ανανέωση των συμβολαίων ως το 2024.

Το «deal» των δυο πλευρών φτάνει συνολικά τα 135 εκατομμύρια ευρώ (σ.σ. χωρίς τα bonus), τη στιγμή που τις περασμένες σεζόν η Jeep πλήρωνε 42 εκατ. τη σεζόν στη Γιουβέντους, ποσό που αναμένεται να ανέβει ακόμα περισσότερο.

Τέλος, να προσθέσουμε πως λόγω της ειδικής συμφωνίας, το ποδοσφαιρικό τμήμα «εξοπλίζεται» και με αμάξια που διευκολύνουν τις μετακινήσεις του.

Volkswagen-Βόλφσμπουργκ

Ακόμα μια πολυετής συνεργασία ανάμεσα σε μια αυτοκινητοβιομηχανία και ομάδα ποδοσφαίρου, είναι εκείνη της Volkswagen με τη Βόλφσμπουργκ. Και όχι απλά μια συνεργασία, καθώς η γερμανική εταιρία κατέχει το πλειοψηφικό πακέτο των μετοχών των «λύκων».

Πέραν της ονοματοδοσίας που φέρει το γήπεδο (σ.σ. Volkswagen Arena), η Volkswagen επενδύει κάθε σεζόν πάνω από 100 εκατομμύρια ευρώ, με τους «πράσινους», ωστόσο να έχουν μείνει μακριά από τον τίτλο της Bundesliga τα τελευταία χρόνια.

bayern-munchen-new-audi.jpg

Audi-Μπάγερν Μονάχου/Ρεάλ Μαδρίτης

Πρόκειται για μια από τις κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες στον κόσμο, που είναι σε θέση να διαφημίζεται μέσω δυο τεράστιων ονομάτων του παγκοσμίου ποδοσφαίρου, αυτά των Μπάγερν Μονάχου και Ρεάλ Μαδρίτης.

Η Audi έχει συμφωνήσει για πολυετή συμβόλαια τόσο με τους Βαυαρούς όσο και με τους Μαδριλένους, τους οποίους εξοπλίζει με κορυφαία μοντέλα για τα ποδοσφαιρικά τους τμήματα, ενώ ειδικά στην Μπάγερν αποφέρει και έσοδα της τάξης των 10 εκατομμυρίων ευρώ το χρόνο.

Chevrolet-Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ

Η... σχέση των Chevrolet και Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ κρατάει από το 2012. Η γνωστή αμερικανική εταιρία αυτοκινήτων βρισκόταν μέχρι προσφάτως -και για πολλά χρόνια- στη φανέλα των «κόκκινων διαβόλων», ενώ όλες τις σεζόν η αυτοκινητοβιομηχανία παραδίδει στους ποδοσφαιριστές αμάξια της επιλογής τους.

Οι οικονομικές απολαβές της συμφωνίας των δυο πλευρών όλα αυτά τα χρόνια υπολογίζεται πως ξεπερνά τα 407 εκατομμύρια ευρώ.

opel-arena.jpg

Opel-Μάιντζ

Ακόμα ένα παράδειγμα -όπως εκείνο της Volkswagen με τη Βόλφσμπουργκ- όπου μια εταιρία αυτοκινήτων δεν εμπλέκεται απλά σαν χορηγός σε έναν σύλλογο. Η Opel βρίσκεται σε συνεργασία με την Μάιντζ από το 2012, έχοντας εμπλακεί και με την ονοματοδοσία του γηπέδου, της Opel Arena, το οποίο άνοιξε τις πύλες του τον Ιούλιο του 2011, αλλά πήρε αυτήν την ονομασία το 2016.

Η Opel κοσμούσε τις τελευταίες σεζόν και τις εμφανίσεις του γερμανικού συλλόγου, ενώ στο deal μεταξύ των εμπλεκόμενων πλευρών παρέχονται και άλλες υπηρεσίες που έχουν συμφωνηθεί τόσο στο διαφημιστικό κομμάτι όσο και σε αυτό της φιλοξενίας.

Και οι ποδοσφαιριστές φυσικά προμηθεύονται με αμάξια της εταιρίας.

Κυριάκος Δημητρόπουλος

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης



0