To NBA κατέγραψε ρεκόρ 1,46 δισεκατομμυρίων δολαρίων, σύμφωνα με εκτιμήσεις της IEG, ως έσοδα από χορηγίες για τη σεζόν 2020-21.
Σύμφωνα με την εταιρία-σύμβουλο αθλητικών συνεργασιών, IEG, φαίνεται πως τα ετήσια έσοδα του NBA από χορηγικές συμφωνίες αυξήθηκαν κατά 6% την τρέχουσα σεζόν και από 1,2 δισεκατομμύρια δολάρια έφτασαν τα 1,46!
Η IEG παρακολουθεί τις χορηγίες που παρέχονται σε όλα τα πρωταθλήματα, συμπεριλαμβανομένου του NFL. Η μητρική της εταιρεία είναι η Bruin Sports Capital, που ιδρύθηκε από τον George Pyne, διακεκριμένο πρώην διευθύνοντα σύμβουλο της NASCAR.
Το NBA δέχθηκε 13 νέες προσφορές κατά τη διάρκεια της σεζόν, συμπεριλαμβανομένης μίας από τη Microsoft. Ο τεχνολογικός κολοσσός απέφερε στο πρωτάθλημα περίπου 115 εκατομμύρια δολάρια ετησίως και σύμφωνα με όσα δήλωσε η IEG, ο τομέας του gaming, οι εταιρίες τηλεπικοινωνιών και τα τραπεζικά ιδρύματα προσφέρουν περισσότερα από 100 εκατομμύρια δολάρια στο NBA μέσω χορηγιών.
Σε δηλώσεις του, ο Peter Laatz, διευθύνων σύμβουλος της IEG, σημείωσε ότι το NBA βρίσκεται στα επίπεδα του NFL σε χορηγικές συμφωνίες. Το NFL συγκέντρωσε 1,62 δισεκατομμύρια δολάρια κατά τη σεζόν της πανδημίας. Σύμφωνα με τον Laatz «οι μεγάλοι αστέρες, ο αριθμός των παιχνιδιών, η ποικιλία των χορηγικών συμφωνιών και η παγκόσμια δημοτικότητα του NBA συμβάλλουν στη συνεχή ανάπτυξη του πρωταθλήματος».
Τονίζεται πως διάφορες ομάδες, μεταξύ των οποίων και οι Brooklyn Nets, πρόσθεσαν συμφωνίες μεσούσης της σεζόν, όπως αυτή με τη Motorola, η οποία διατηρεί συμβόλαιο και με τους Indiana Pacers, αλλά και με τους Milwaukee Bucks.
«Ορισμένες ομάδες κερδίζουν περισσότερα από 15 εκατομμύρια δολάρια ετησίως για μπλουζάκια και αυτό πλησιάζει τα 30 εκατομμύρια δολάρια που μπορεί να φέρει κάθε χρόνο η χορηγία κατοχύρωσης δικαιωμάτων» συμπλήρωσε ο Laatz.
Η State Farm και η Verizon συγκαταλέγονται μεταξύ των ενεργών σε εμπορικές συμφωνίες εταιριών, καθώς χρηματοδοτούν πάνω από 20 ομάδες σε ολόκληρο το πρωτάθλημα, ενώ η Verizon πρόσθεσε 12 νέες συμφωνίες κατά τη διάρκεια της σεζόν.
Φάνης Τσοκανάς