Retro Stories

Τότε ο Καν, τώρα ο Νόιερ: Το διαφημιστικό «φετίχ» της οικοδέσποινας Γερμανίας σε μεγάλες διοργανώσεις!

Τότε ο Καν, τώρα ο Νόιερ: Το διαφημιστικό «φετίχ» της οικοδέσποινας Γερμανίας σε μεγάλες διοργανώσεις!

Ο τρόπος που «πουλάνε» οι χορηγοί το προϊόν τους, ιδίως στο ποδόσφαιρο, είναι ενίοτε άκρως ευρηματικός. Όπως εκείνη η γιγαντιαία μορφή του Όλιβερ Καν πάνω από τον αυτοκινητόδρομο του Μονάχου, ενόψει του Παγκοσμίου Κυπέλλου της Γερμανίας το 2006! Η «EURO ιστορία» της ημέρας στο BN Sports, μια προσφορά της Interwetten!

Αν ταξίδευε κανείς από το Μόναχο προς το αεροδρόμιο της πόλης το καλοκαίρι του 2006, θα έβλεπε κάτι… ασυνήθιστο στον αυτοκινητόδρομο, το οποίο από μακριά θα έμοιαζε μάλλον με πεζογέφυρα.

Πλησιάζοντας, όμως, θα έβλεπε πως επρόκειτο για έναν «θρύλο» της Εθνικής Γερμανίας, έναν σωστό «Κέρβερο» των εστιών, αποτυπωμένο πάνω σε μία τεράστια… γιγαντοαφίσα! Ή, κάτι παρόμοιο!

Ο λόγος για τον Όλιβερ Καν. Στο πλαίσιο της προετοιμασίας για το Παγκόσμιο Κύπελλο του 2006, που θα διεξαγόταν στα γήπεδα τη Γερμανίας, οι άνθρωποι της Adidas που για χρόνια «έντυνε» την Εθνική, είχαν μία μάλλον φαεινή ιδέα, σε συνεργασία με την διαφημιστική εταιρεία TBWA Worldwide.

ολιβερ_καν.jpg


Η «EURO ιστορία» της ημέρας, είναι μια προσφορά της Interwetten!

Η μήκους 65 μέτρων διαφημιστική ρέπλικα του Καν σκέπαζε στην κυριολεξία το μέρος εκείνο του αυτοκινητόδρομου. Σαν να βρίσκεται εν κινήσει, ο θηριώδης Γερμανός τερματοφύλακας απεικονίζεται να «βουτάει» προς την μπάλα της διοργάνωσης, την εμβληματική Teamgeist.

καν_3.webp


Μόνο που σε εκείνο το Παγκόσμιο Κύπελλο δεν θα είχε πρωταγωνιστικό ρόλο, όπως στις προηγούμενες μεγάλες διοργανώσεις που συμμετείχε με τη Γερμανία. Με τον Γιενς Λέμαν να αγωνίζεται βασικός σε όλη τη διάρκεια του τουρνουά, ο Καν έπαιξε στον μικρό τελικό όπου η Γερμανία νίκησε με 3-1 την Πορτογαλία κατακτώντας την τρίτη θέση. Αυτή ήταν και η τελευταία του παράσταση με το εθνόσημο.

Πάντως, η εν λόγω «εγκατάσταση» στον αυτοκινητόδρομο του Μονάχου χρειάστηκε να… παρακάμψει και τη νομοθεσία. Σύμφωνα με αυτή, απαγορευόταν οι διαφημίσεις για να μην αποσπαστεί η προσοχή των οδηγών. Στην περίπτωση όμως του Καν, έγινε μία εξαίρεση στον κανονισμό.

Άλλοι είδαν τον πελώριο Καν ιδίοις όμμασι, άλλοι πάλι μέσω του Τύπου. Κατά την πρώτη εβδομάδα της εγκατάστασής της, η διαφήμιση «φιγούραρε» σε δισέλιδα στα κορυφαία περιοδικά του κόσμου, όπως το «Focus», το «Autobild» και το «Fortune», ενώ αναδείχθηκε και μέσω των «New York Times» και «Financial Times».

Θύμησες της εντυπωσιακής, αν μη τι άλλο, διαφημιστικής «έκδοσης» του Όλιβερ Καν και vibes από το 2006 ήρθαν στο νου με την απεικόνιση του Μάνουελ Νόιερ σε μετρό του Μονάχου. Ένας τερματοφύλακας ορόσημο για την εθνική Γερμανίας που από το 2010 και μετά δεν έχει χάσει λεπτό σε τελική φάση μεγάλης διοργάνωσης.


Φαίνεται σαν να… προσκαλεί τον αντίπαλο να τον νικήσει παραβιάζοντας την εστία του. Η σιγουριά και η ηρεμία στα μάτια του εκφράζει απόλυτα και το μήνυμα της Adidas «το ‘χεις» που συνοδεύει την εικόνα.

Και έτσι είναι, ο Νόιερ ακόμη το… έχει και στα 38 του πλέον έγινε αισίως ο παίκτης της Γερμανίας με τις περισσότερες εμφανίσεις σε EURO. Μετράει 19, ξεπέρασε τον Μπάστιαν Σβάινσταϊγκερ και μένει να δούμε πού θα σταματήσει.


Φαίνεται πως το γερμανικό έθνος διατηρεί μία παράδοση που το θέλει να διαφημίζει τους σπουδαίους τερματοφύλακες που αναδεικνύει. Και ο Νόιερ δεν θα μπορούσε να ξεφύγει από το... πεπρωμένο του!

Άρτεμις Κλεφτάκη

www.bnsports.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης



0