Ο τρόπος που «πουλάνε» οι χορηγοί το προϊόν τους, ιδίως στο ποδόσφαιρο, είναι ενίοτε άκρως ευρηματικός. Όπως εκείνη η γιγαντιαία μορφή του Όλιβερ Καν πάνω από τον αυτοκινητόδρομο του Μονάχου, ενόψει του Παγκοσμίου Κυπέλλου της Γερμανίας το 2006! Η «EURO ιστορία» της ημέρας στο BN Sports, μια προσφορά της Interwetten!
Αν ταξίδευε κανείς από το Μόναχο προς το αεροδρόμιο της πόλης το καλοκαίρι του 2006, θα έβλεπε κάτι… ασυνήθιστο στον αυτοκινητόδρομο, το οποίο από μακριά θα έμοιαζε μάλλον με πεζογέφυρα.
Πλησιάζοντας, όμως, θα έβλεπε πως επρόκειτο για έναν «θρύλο» της Εθνικής Γερμανίας, έναν σωστό «Κέρβερο» των εστιών, αποτυπωμένο πάνω σε μία τεράστια… γιγαντοαφίσα! Ή, κάτι παρόμοιο!
Ο λόγος για τον Όλιβερ Καν. Στο πλαίσιο της προετοιμασίας για το Παγκόσμιο Κύπελλο του 2006, που θα διεξαγόταν στα γήπεδα τη Γερμανίας, οι άνθρωποι της Adidas που για χρόνια «έντυνε» την Εθνική, είχαν μία μάλλον φαεινή ιδέα, σε συνεργασία με την διαφημιστική εταιρεία TBWA Worldwide.
Η «EURO ιστορία» της ημέρας, είναι μια προσφορά της Interwetten!
Η μήκους 65 μέτρων διαφημιστική ρέπλικα του Καν σκέπαζε στην κυριολεξία το μέρος εκείνο του αυτοκινητόδρομου. Σαν να βρίσκεται εν κινήσει, ο θηριώδης Γερμανός τερματοφύλακας απεικονίζεται να «βουτάει» προς την μπάλα της διοργάνωσης, την εμβληματική Teamgeist.
Μόνο που σε εκείνο το Παγκόσμιο Κύπελλο δεν θα είχε πρωταγωνιστικό ρόλο, όπως στις προηγούμενες μεγάλες διοργανώσεις που συμμετείχε με τη Γερμανία. Με τον Γιενς Λέμαν να αγωνίζεται βασικός σε όλη τη διάρκεια του τουρνουά, ο Καν έπαιξε στον μικρό τελικό όπου η Γερμανία νίκησε με 3-1 την Πορτογαλία κατακτώντας την τρίτη θέση. Αυτή ήταν και η τελευταία του παράσταση με το εθνόσημο.
Πάντως, η εν λόγω «εγκατάσταση» στον αυτοκινητόδρομο του Μονάχου χρειάστηκε να… παρακάμψει και τη νομοθεσία. Σύμφωνα με αυτή, απαγορευόταν οι διαφημίσεις για να μην αποσπαστεί η προσοχή των οδηγών. Στην περίπτωση όμως του Καν, έγινε μία εξαίρεση στον κανονισμό.
Άλλοι είδαν τον πελώριο Καν ιδίοις όμμασι, άλλοι πάλι μέσω του Τύπου. Κατά την πρώτη εβδομάδα της εγκατάστασής της, η διαφήμιση «φιγούραρε» σε δισέλιδα στα κορυφαία περιοδικά του κόσμου, όπως το «Focus», το «Autobild» και το «Fortune», ενώ αναδείχθηκε και μέσω των «New York Times» και «Financial Times».
Θύμησες της εντυπωσιακής, αν μη τι άλλο, διαφημιστικής «έκδοσης» του Όλιβερ Καν και vibes από το 2006 ήρθαν στο νου με την απεικόνιση του Μάνουελ Νόιερ σε μετρό του Μονάχου. Ένας τερματοφύλακας ορόσημο για την εθνική Γερμανίας που από το 2010 και μετά δεν έχει χάσει λεπτό σε τελική φάση μεγάλης διοργάνωσης.
This Manuel Neuer advert in the Munich subway is giving me Oliver Kahn vibes from 2006. ?? pic.twitter.com/RFHurwXk21
— Football Tweet ⚽ (@Football__Tweet) June 16, 2024
Φαίνεται σαν να… προσκαλεί τον αντίπαλο να τον νικήσει παραβιάζοντας την εστία του. Η σιγουριά και η ηρεμία στα μάτια του εκφράζει απόλυτα και το μήνυμα της Adidas «το ‘χεις» που συνοδεύει την εικόνα.
Και έτσι είναι, ο Νόιερ ακόμη το… έχει και στα 38 του πλέον έγινε αισίως ο παίκτης της Γερμανίας με τις περισσότερες εμφανίσεις σε EURO. Μετράει 19, ξεπέρασε τον Μπάστιαν Σβάινσταϊγκερ και μένει να δούμε πού θα σταματήσει.
19 - Manuel Neuer makes his 19th European Championship appearance today, overtaking Bastian Schweinsteiger's record of 18 appearances in this competition for Germany. Longevity. #EURO2024 pic.twitter.com/jVzk92Z6jD
— OptaFranz (@OptaFranz) June 29, 2024
Φαίνεται πως το γερμανικό έθνος διατηρεί μία παράδοση που το θέλει να διαφημίζει τους σπουδαίους τερματοφύλακες που αναδεικνύει. Και ο Νόιερ δεν θα μπορούσε να ξεφύγει από το... πεπρωμένο του!
Άρτεμις Κλεφτάκη
www.bnsports.gr