Μουντιάλ 2022

Κατάρ 2022: Απόλυτη κινεζική κυριαρχία στους χορηγούς του Παγκοσμίου Κυπέλλου με επενδύσεις που αγγίζουν τα 1,3 δις δολάρια!

Κατάρ 2022: Απόλυτη κινεζική κυριαρχία στους χορηγούς του Παγκοσμίου Κυπέλλου με επενδύσεις που αγγίζουν τα 1,3 δις δολάρια!

Η Κίνα μπορεί να μην έχει εκπροσώπηση στο Παγκόσμιο Κύπελλο του Κατάρ, ωστόσο οι κινέζικες επιχειρήσεις βγαίνουν «πρωταθλήτριες» όσον αφορά τους χορηγούς του μεγαλύτερου ποδοσφαιρικού γεγονότος στον πλανήτη.

Οι κινεζικές μάρκες είναι οι μεγαλύτεροι χορηγοί του Μουντιάλ στο Κατάρ, ξεπερνώντας εταιρείες-κολοσσούς αμερικανικών συμφερόντων που περιλαμβάνουν εμβληματικά ονόματα όπως η Coca-Cola, η McDonald's και η Budweiser.

Οι χορηγοί από την χώρα της άπω Ανατολής επένδυσαν συνολικά 1,395 δισ. δολάρια στην διοργάνωση του Μουντιάλ, ξεπερνώντας το 1,1 δισ. δολάρια που δαπανήθηκαν από αμερικανικές εταιρείες, σύμφωνα με την GlobalData, μια εταιρεία ανάλυσης δεδομένων και συμβούλων με έδρα το Λονδίνο.

Η κινεζική χορηγία αποτιμάται στα 207 εκατ. δολάρια ετησίως, σε σύγκριση με συμφωνίες μεταξύ του Κατάρ και των ΗΠΑ αξίας 134 και 129 εκατ. δολαρίων, αντίστοιχα. Η Κίνα είδε την φετινή διοργάνωση ως μία τεράστια ευκαιρία να επεκτείνει  την αναγνώρισή της στο εξωτερικό και να αυξήσει την εμπορική της εμβέλεια και το επιχειρηματικό μέγεθός της.

INTERACTIVE_CHINA_SPONSERS_WORLD_CUP_NOV16-2.jpg

Η άνοδος των κινεζικών χορηγιών παραλληλίζεται επίσης με το όνειρο του Προέδρου Xi Jinping να μετατρέψει την Κίνα, η οποία έκανε τη μοναδική της εμφάνιση στο Παγκόσμιο Κύπελλο το 2002, σε ποδοσφαιρική δύναμη μέσω φιλόδοξων σχεδίων και στόχων, όπως η αύξηση του αριθμού των σχολείων με γήπεδα ποδοσφαίρου έως το 2025.

Οι τέσσερις μεγαλύτεροι Κινέζοι χορηγοί του τουρνουά του 2022, Wanda Group, Vivo, Mengniu Dairy και Hisense, παρότι έχουν σχετικά χαμηλά προφίλ εκτός της πατρίδας τους, εντούτοις είναι τεράστιες επιχειρήσεις με έσοδα πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων και χιλιάδες εργαζόμενους.

Οι κινεζικές εταιρείες ελπίζουν ότι η συσχέτιση με το μεγαλύτερο ποδοσφαιρικό γεγονός του πλανήτη μπορεί να τις βοηθήσει να αποβάλουν αρνητικές αντιλήψεις σχετικά με την ετικέτα «made in China». Οι αθλητικές χορηγίες επιτρέπουν στις κινεζικές επωνυμίες να συνδεθούν με το παγκόσμιο κοινό που μοιράζεται την καθολική αγάπη για το ποδόσφαιρο.

Ο μακράν μεγαλύτερος Κινέζος χορηγός στο Κατάρ είναι ο Wanda Group, ένας από τους επτά επίσημους συνεργάτες της FIFA - το υψηλότερο επίπεδο χορηγιών - μαζί με την Coca-Cola, την Adidas, τη Hyundai, την Kia, την Qatar Airways, την QatarEnergy και τη Visa.

FIFA-World-Cup-Qatar-2022-Sponsor.jpg

Ο όμιλος με έδρα το Πεκίνο, ο οποίος έχει επενδύσεις σε ακίνητα, ψυχαγωγία, μέσα ενημέρωσης, κατασκευές και χρηματοοικονομικές υπηρεσίες, έχει δεσμεύσει 850 εκατ. δολάρια ως μέρος μιας 15ετούς συμφωνίας που καλύπτει όλες τις διοργανώσεις του Παγκοσμίου Κυπέλλου έως το 2030, σύμφωνα με την GlobalData.

Η Vivo, μια εταιρεία ηλεκτρονικών ειδών ευρείας κατανάλωσης με έδρα τη νότια πόλη Ντογκουάν, έχει επενδύσει περίπου 450 εκατ. δολάρια ως μέρος μιας εξαετούς συμφωνίας που περιλάμβανε το Κύπελλο Συνομοσπονδιών 2017 και το Παγκόσμιο Κύπελλο του 2018 στη Ρωσία.

Η Mengniu, η οποία έχει την έδρα της στο Χοχότ, στην εσωτερική Μογγολία και η Hisense, ένας κατασκευαστής ηλεκτρονικών ειδών με έδρα το Τσινγκτάο, έχουν δεσμευτεί να δαπανήσουν περίπου 60 εκατ. δολάρια και 35 εκατ. δολάρια, αντίστοιχα για χορηγίες στις διοργανώσεις της FIFA.

INTERACTIVE_CHINA_SPONSERS_WORLD_CUP_NOV16-1_1_1.jpg

Αφότου κορυφαία brands, συμπεριλαμβανομένων των Sony, Emirates και Johnson & Johnson, εγκατέλειψαν την FIFA το 2014 και το 2015 εν μέσω ισχυρισμών για διαφθορά στη διαδικασία υποβολής προσφορών για τα τουρνουά της Ρωσίας και του Κατάρ, οι κινεζικές εταιρείες κάλυψαν το κενό χρηματοδότησης. Λίγο μετά την υπογραφή της συμφωνίας της Wanda Group το 2016, ο ιδρυτής της εταιρείας Wang Jianlin είπε ότι οι διαμάχες αυτές ήταν μια «ευκαιρία» για τις κινεζικές εταιρείες καθώς  προηγουμένως δεν είχαν ποτέ την ευκαιρία να υποστηρίξουν το τουρνουά ακόμα και αν το ήθελαν.

jPHv51dp-490318653.jpg

Τουλάχιστον επτά κινεζικές εταιρείες υποστήριξαν το Μουντιάλ του 2018, ξοδεύοντας περίπου 835 εκατ δολάρια, πολύ περισσότερα από τα αμερικανικά και ρωσικά εμπορικά σήματα. Οι κινεζικές εταιρείες διατήρησαν την ισχυρή τους εμφάνιση και στο Κόπα Αμέρικα του 2021, το μεγαλύτερο ποδοσφαιρικό τουρνουά της Νότιας Αμερικής, αποτελώντας τρεις από τους τέσσερις επίσημους χορηγούς της διοργάνωσης.Οι Kuaishou, TCL Technology και Sinovac βρέθηκαν να επωμίζονται το μεγαλύτερο μέρος των χορηγιών μετά την αποχώρηση αρκετών μεγάλων χορηγών, συμπεριλαμβανομένων των Mastercard και Diageo, εν μέσω διαμάχης σχετικά με τους κινδύνους για την υγεία των παικτών από τον COVID-19.

TCL_COPA-6.jpg

Εν όψει του Κατάρ 2022, οι κινεζικές επωνυμίες έδειξαν και πάλι ότι είναι πιο διστακτικοί στο να μπουν σε συζητήσεις για τα ανθρώπινα δικαιώματα από ό,τι οι εταιρικοί τους ομόλογοι αλλού.Σε αντίθεση με την Budweiser, την Adidas, την Coca-Cola και την McDonald's, οι Κινέζοι χορηγοί δεν έχουν εκφράσει την υποστήριξή τους στην εκστρατεία υπέρ των ανθρωπίνων δικαιωμάτων που καλεί τη FIFA και το Κατάρ να αποζημιώσουν τους μετανάστες εργάτες και τις οικογένειές τους για τους θανάτους και τους τραυματισμούς που σημειώθηκαν κατά την διάρκεια των έργων για το Παγκόσμιο Κύπελλο.

Η κυβέρνηση του Κατάρ είπε ότι έχει σημειώσει «ουσιαστική πρόοδο» στις εργασιακές μεταρρυθμίσεις και ότι συνεχίζει να συνεργάζεται με μη κυβερνητικές οργανώσεις (ΜΚΟ) για να «διασφαλίσει ότι αυτές οι μεταρρυθμίσεις είναι εκτεταμένες και αποτελεσματικές». Οι αξιωματούχοι του Κατάρ έχουν επίσης αρνηθεί τους ισχυρισμούς για διαφθορά στην υποψηφιότητά τους για την ανάληψη του Παγκοσμίου Κυπέλλου.

DSC05055p.jpg


Αντώνης Κεφαλωνίτης


www.bnsports.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης