Δηλώσεις του CEO της McLaren Racing, Ζακ Μπράουν.
Από το 2021 κι έπειτα, υπάρχει budget cap στη Formula 1, με τα έξοδα των ομάδων να περιορίζονται σε 145 εκατ. δολάρια. Το 2022, το εν λόγω ποσό «έπεσε» στα 140 κι εντός του 2023, αναμένεται να φτάσει τα 135.
Όπως γίνεται αντιληπτό, ο περιορισμός είναι αρκετά μεγάλος για τις ομάδες της F1, κάτι που ο CEO της McLaren Racing, Ζακ Μπράουν, κάλεσε τη FIA να επανεξετάσει.
«Πιστεύω πως υπάρχουν υπερβολικά πολλοί κανονισμοί ενώ είμαστε υπό το cost cap. Έχοντας όριο δαπανών, εγώ θα επέλεγα να ακολουθήσω ένα αντίθετο μονοπάτι το οποίο είναι: Ας κάνει ο καθένας ό,τι θέλει. Αν θες να έχεις έξι τροχούς, να έχεις έξι τροχούς. Αλλά υπάρχει ένα συγκεκριμένο όριο χρημάτων που πρέπει να ξοδέψεις. Δεν γνωρίζω γιατί πρέπει να είναι οι κανονισμοί τόσο αυστηροί. Πιστεύω πως αν υπάρχει το cost cap, τότε πρέπει να έχουμε μεγαλύτερη τεχνική ελευθερία. Έτσι θα δούμε περισσότερα ρίσκα από τις ομάδες αλλά και καινοτομίες. Τα μονοθέσια θα είναι πολύ διαφορετικά μεταξύ τους», ανέφερε χαρακτηριστικά, για να συμπληρώσει.
«Μπορεί το θέαμα να ζημιωθεί. Αλλά πιστεύω πως πρέπει να υπάρχουν περισσότερες καινοτομίες. Πιστεύω επίσης πως όλοι θα μάθουν από όλους. Περίπου σαν το παράδειγμα της Brawn το 2009 και το διπλό διαχύτη. Είχαν ένα προβάδισμα στην αρχή, αλλά μέχρι το τέλος της χρονιάς είχαν εξισορροπηθεί οι διαφορές. Οπότε θα μπορούσαμε να έχουμε κάτι τέτοιο. Πιστεύω πως η ελευθερία στους τεχνικούς κανονισμούς θα εξασφαλίσει καινοτομίες κι αυτό θα ήταν συναρπαστικό, αν και έχει τα ρίσκα του».
www.bnsports.gr
Όπως γίνεται αντιληπτό, ο περιορισμός είναι αρκετά μεγάλος για τις ομάδες της F1, κάτι που ο CEO της McLaren Racing, Ζακ Μπράουν, κάλεσε τη FIA να επανεξετάσει.
«Πιστεύω πως υπάρχουν υπερβολικά πολλοί κανονισμοί ενώ είμαστε υπό το cost cap. Έχοντας όριο δαπανών, εγώ θα επέλεγα να ακολουθήσω ένα αντίθετο μονοπάτι το οποίο είναι: Ας κάνει ο καθένας ό,τι θέλει. Αν θες να έχεις έξι τροχούς, να έχεις έξι τροχούς. Αλλά υπάρχει ένα συγκεκριμένο όριο χρημάτων που πρέπει να ξοδέψεις. Δεν γνωρίζω γιατί πρέπει να είναι οι κανονισμοί τόσο αυστηροί. Πιστεύω πως αν υπάρχει το cost cap, τότε πρέπει να έχουμε μεγαλύτερη τεχνική ελευθερία. Έτσι θα δούμε περισσότερα ρίσκα από τις ομάδες αλλά και καινοτομίες. Τα μονοθέσια θα είναι πολύ διαφορετικά μεταξύ τους», ανέφερε χαρακτηριστικά, για να συμπληρώσει.
«Μπορεί το θέαμα να ζημιωθεί. Αλλά πιστεύω πως πρέπει να υπάρχουν περισσότερες καινοτομίες. Πιστεύω επίσης πως όλοι θα μάθουν από όλους. Περίπου σαν το παράδειγμα της Brawn το 2009 και το διπλό διαχύτη. Είχαν ένα προβάδισμα στην αρχή, αλλά μέχρι το τέλος της χρονιάς είχαν εξισορροπηθεί οι διαφορές. Οπότε θα μπορούσαμε να έχουμε κάτι τέτοιο. Πιστεύω πως η ελευθερία στους τεχνικούς κανονισμούς θα εξασφαλίσει καινοτομίες κι αυτό θα ήταν συναρπαστικό, αν και έχει τα ρίσκα του».
www.bnsports.gr