Καρώ Σημαία

Formula 1: Η χρονιά… όνειρο του Φερστάπεν και ο εύκολος δεύτερος παγκόσμιος τίτλος του

Formula 1: Η χρονιά… όνειρο του Φερστάπεν και ο εύκολος δεύτερος παγκόσμιος τίτλος του
Το φινάλε… θρίλερ του 2021 έχει αφήσει το στίγμα του στη Formula 1 αλλά όχι σε έναν εκ των πρωταγωνιστών. Ο Μαξ Φερστάπεν από την ώρα που πέρασε τη γραμμή του τερματισμού στο Άμπου Ντάμπι, πανηγυρίζοντας τον πρώτο του τίτλο, ήταν λες και προετοίμαζε την επόμενη χρονιά και αυτή εξελίχθηκε σε ένα μονόλογο του Ολλανδού πιλότου.

Γράφει ο Κώστας Ψάρρας

Από το 2011 και μετά μόλις δύο πιλότοι (Ρόσμπεργκ και Φερστάπεν) κέρδισαν για πρώτη φορά στην καριέρα τους παγκόσμιο τίτλο και αυτό από μόνο του δείχνει ότι όσο κι αν αρκετοί θεωρούν ότι τα μονοθέσια μπορούν μόνα τους να πάρουν νίκες, η ικανότητα των πιλότων εξακολουθεί να είναι αυτή που κάνει τη διαφορά. Και ο Μαξ Φερστάπεν είναι ένας ολοκληρωμένος πιλότος που ωρίμασε μέσα από τους αγώνες και πλέον έχει την ικανότητα να παίρνει πρωτάθλημα 4 αγώνες πριν το φινάλε. Κι αν αυτό μας φαίνεται μικρό, αρκεί να αναλογιστούμε ότι το απόλυτο ρεκόρ στη Formula 1 το έχει ο Μίχαελ Σουμάχερ το 2002, όταν πήρε τον τίτλο 6 grand prix πριν την ολοκλήρωση της σεζόν.

Ο Ολλανδός μπήκε σε ένα κλειστό κλαμπ 17 πιλότων που έχουν περισσότερο από ένα πρωτάθλημα και έχει προοπτικές να μην μείνει εκεί. Προφανώς η δυναμική της Red Bull του έχει δώσει τη δυνατότητα να βρεθεί στην κορυφή του κόσμου και το 2021 και το 2022, αλλά και ο ίδιος έχει φτάσει σε εξαιρετικό επίπεδο συγκέντρωσης και αυτό φάνηκε σε ουκ ολίγες περιπτώσεις τη φετινή σεζόν.Ας δούμε την πορεία του Φερστάπεν προς τον 2ο παγκόσμιο τίτλο του.

Τα προβλήματα αξιοπιστίας της Red Bull στην αρχή της σεζόν

Οι δοκιμές του χειμώνα έδειξαν ότι η φετινή σεζόν θα ήταν μία μάχη των Ferrari με τις Red Bull ή αλλιώς του Λεκλέρ με τον Φερστάπεν. Δεν χρειάστηκε να περιμένουμε πολύ για να το επιβεβαιώσουμε. Στην πρώτη τριάδα αγώνων, Μπαχρέιν – Σαουδική Αραβία – Αυστραλία, ο Σαρλ Λεκλέρ είχε μαζέψει 71 βαθμούς ενώ ο Φερστάπεν μόλις 25 από τη νίκη του στην Τζέντα. Οι δύο εγκαταλείψεις του θα μπορούσαν να τον εκνευρίσουν αλλά τον πείσμωσαν όπως και την Αυστριακή ομάδα που από εκεί και μετά δεν είχε άλλη αστοχία στο μονοθέσιο του Παγκόσμιου πρωταθλητή. Το +46 του Λεκλέρ θα μπορούσε να είναι… εφιάλτης για τον Μαξ αλλά ήταν απλά η αφετηρία για την αντεπίθεσή του.

Ο Φερστάπεν πήρε προβάδισμα στη βαθμολογία στην επόμενη τριάδα αγώνων

Η Red Bull δεν πτοήθηκε από τις εγκαταλείψεις στο Μπαχρέιν και στην Αυστραλία. Στην Ίμολα, το Μαϊάμι και τη Βαρκελώνη ο Μαξ Φερστάπεν κυριάρχησε, εκμεταλλεύτηκε και τα προβλήματα της Ferrari και μόλις μετά από 3 αγώνες ο Ολλανδός βρέθηκε στην κορυφή της βαθμολογίας ανατρέποντας τη διαφορά των 46 βαθμών. Αυτό ήταν το κομβικό σημείο της σεζόν. Η ψυχολογία του Μαξ ήταν τέτοια που έμοιαζε ανίκητος από εκεί και μετά. 

Το Μονακό τον… πληγώνει αλλά όχι στη βαθμολογία

Το Μόντε Κάρλο αποτελεί πρόκληση για όλους. Για τον Φερστάπεν μέχρι πέρυσι ήταν… εφιάλτης. Το 2021 νίκησε εκεί και φέτος παρά το ότι δεν μπόρεσε να επαναλάβει την επιτυχία του, έφυγε από τον αγώνα έχοντας 3 παραπάνω βαθμούς από τον Λεκλέρ. Κάπου εκεί κατάλαβαν όλοι ότι η κατάσταση δεν είχε επιστροφή για τους αντιπάλους του. Ακόμη και στις μέτριες ημέρες του Φεστάπεν η βαθμολογική διαφορά άνοιγε.

Οι 7 νίκες σε 9 αγώνες που έδωσαν πρόωρο τέλος στη σεζόν

Η Red Bull είχε κερδίσει τη μάχη της εξέλιξης από τη Ferrari και ο Φερστάπεν μετέτρεψε σε προσωπικό σόου το υπόλοιπο της σεζόν. Από το Αζερμπαϊτζάν μέχρι τη Μόντσα έγιναν 9 αγώνες. Στους 7 εξ αυτών ο Ολλανδός νίκησε αν και πήρε μόλις 3 φορές την πρώτη θέση στις κατατακτήριες δοκιμές. Βρέθηκε στη δέκατη θέση των κατατακτήριων στην Ουγγαρία και νίκησε. Στην 14η στο Σπα και πάλι νίκησε. Από τη Σιγκαπούρη άρχισε να έχει μαθηματικές ελπίδες να εξασφαλίσει και μαθηματικά τον τίτλο και τελικά αυτό το έκανε στην Ιαπωνία.

www.bnsports.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης



0