Καρώ Σημαία

Formula 1: Αφού δεν έχουμε μάχη για τον τίτλο θα ζήσουμε με την… ίντριγκα - 5+1 πράγματα που μάθαμε στη Μόντσα

Formula 1: Αφού δεν έχουμε μάχη για τον τίτλο θα ζήσουμε με την… ίντριγκα - 5+1 πράγματα που μάθαμε στη Μόντσα

Η Formula 1 έχει μπει σε ένα περίεργο μονοπάτι και είναι άγνωστο το που θα την οδηγήσει. Ο Φερστάπεν κάνει… παρέλαση στους αγώνες και το μόνο που του μένει είναι η μαθηματική εξασφάλιση του τίτλου, την ώρα που το κοινό ψάχνει να βρει θέματα για να ασχοληθεί. Ο τερματισμός πίσω από αυτοκίνητο ασφαλίας στη Μόντσα ήταν η αφορμή για να αρχίσει ένας νέος… πόλεμος με άσφαιρα. Ας δούμε τι κρατάμε από τον 16ο αγώνα της σεζόν.

Γράγει ο Κώστας Ψάρρας

Ο Φερστάπεν κερδίζει από όποια θέση και να εκκινήσει

Αν μετά τον τρίτο αγώνα της σεζόν που ο Φερστάπεν είχε δύο εγκαταλείψεις μας έλεγε κάποιος ότι στον 16ο θα έχει κερδίσει 11 φορές, θα λέγαμε ότι είναι… τρελός. Κι όμως ο Ολλανδός έχει μετατρέψει σε περίπατο τους 5 τελευταίους αγώνες αν και μόλις μία φορά έχει εκκινήσει πρώτος. Στη Γαλλία ήταν δεύτεροος και κέρδισε. Στην Ουγγαρία 10ος και το αποτέλεσμα ήταν το ίδιο. Στο Βέλγιο 14ος και επικράτησε με διαφορά 18 δευτερολέπτων ενώ στη Μόντσα από την 7η θέση βρέθηκε μέσα σε 5 γύρους να είναι πίσω από τον Λεκλέρ.

 Το τέλος της ημέρας τον βρήκε και πάλι νικητή. Το μονοθέσιο του είναι το καλύτερο τη φετινή σεζόν αλλά σε καμία περίπτωση η διαφορά στην απόδοση δεν είναι αυτή που φαίνεται στα αποτελέσματα. Ο… αντιπαθητικός Ολλανδός οδηγεί αλάνθαστα και δυσκολεύεσαι να βρεις ένα ψεγάδι του (οδηγικά για να μην παρεξηγηθώ). Είναι νωρίς για να τον τοποθετήσουμε ψηλά στη λίστα των κορυφαίων όλων των εποχών αλλά αν η επόμενη τριετία κυλήσει ιδανικά γι αυτόν, δεν αποκλείεται το 2025 να συζητάμε για το αν έχει πιθανότητες θα απειλήσει τα ρεκόρ του Χάμιλτον.

Αυτή τη φορά δεν έκανε λάθος η Ferrari

Ο Λεκλέρ για 8η φορά τη φετινή σεζόν εκκίνησε από την πρώτη θέση αλλά και πάλι δεν κέρδισε. Μόλις 2 φορές τα έχει καταφέρει και αυτές ήταν στους τρεις πρώτους αγώνες της σεζόν. Έχουμε αναφερθεί εκτενώς στα λάθη της Ferrari που έχουν στοιχίσει ακριβά αλλά ας μην φτάσουμε στην υπερβολή. Η εικόνα της στις κατατακτήριες δοκιμές ήταν εντυπωσιακή και μάλιστα ξεπέρασε τις προσδοκίες αφού ο Μοννεγάσκος πήρε την 8η pole position τη φετινή σεζόν. Στον αγώνα ο ρυθμός της ήταν ανταγωνιστικός αλλά από την αρχή φάνηκε ότι ο Φερστάπεν ήταν ταχύτερος. Αν η Ferrari ακολουθούσε τη στρατηγική της Red Bull δεν είχε πιθανότητα να κερδίσει και έτσι αποφάσισε να ρισκάρει. Δεν κέρδισε κάτι από το γρήγορο pit stop αλλά η αλήθεια είναι ότι δεν έχασε κιόλας. Αυτή τη φορά ηττήθηκε όχι από λάθος αλλά διότι ο αντίπαλος ήταν ταχύτερος.

Ο Ντε Βρις… εξέθεσε τον Λατίφι

Ο Νικ Ντε Βρις έκανε ντεμπούτο στη Formula 1 αφού αντικατέστησε τον Άλεξ Άλμπον που υπεβλήθη σε επέμβαση σκωληκοειδίτιδας.  Ο 27χρονος Ολλανδός έτρεξε με δύο διαφορετικές ομάδες μέσα στο ίδιο αγωνιστικό τριήμερο (την Παρασκευή αντικατέστησε τον Φέτελ στην Aston Martin) και η εμφάνισή του έβγαλε στη… σέντρα τον Λατίφι. Όχι μόνο τον νίκησε στις κατατακτήριες δοκιμές αλλά κατάφερε και να πάρει τους 2 βαθμούς της 9ης θέσης, την ώρα που ο Καναδός παραμένει χωρίς βαθμούς μέσα στο 2022. Όλα δείχνουν ότι ο Λατίφι δεν θα συνεχίσει στη Formula 1.

Η σταθερότητα της Mercedes και το 13ο βάθρο της σεζόν

Ο Τζορτζ Ράσελ ανέβηκε για 7η φορά στο βάθρο αν και δεν ήταν ικανοποιημένος με το ρυθμό που είχε το μονοθέσιο της Mercedes. Η αλήθεια είναι ότι η γερμανική ομάδα εμφανίστηκε πιο ανταγωνιστική σε σχέση με το Σπα αλλά η διαφορά της από τις Red Bull και Ferrari ήταν σημαντική. Μπορεί η γερμανική ομάδα να μην έχει το ρυθμό που θέλει αλλά εξακολουθεί να είναι η πιο σταθερή ομάδα. Τα συνολικά 13 βάθρα σε μία σεζόν χωρίς νίκη αποτελούν αριθμό ρεκόρ στην ιστορία του σπορ και αυτά την κρατούν στη διεκδίκηση της δεύτερης θέσης στη βαθμολογία των κατασκευαστών.

Ο Φερστάπεν έχει το πρώτο… match ball στη Σιγκαπούρη

6 αγώνες απομένουν για την ολοκλήρωση της σεζόν και ο Μαξ Φερστάπεν είναι σε θέση να πανηγυρίσει και μαθηματικά τον τίτλο. Δεν είναι το πιθανότερο σενάριο αφού χρειάζεται συνδυασμό αποτελεσμάτων. Ο Ολλανδός έχει διαφορά 116 βαθμών από τον Λεκλέρ και 125 από τον Πέρες. Όταν θα ολοκληρωθεί το grand prix της Σιγκαπούρης θα απομένουν 5 αγώνες, δηλαδή maximum 138 βαθμοί (125 για 5 νίκες, 5 για ταχύτερους γύρους και 8 για το sprint race) για να διεκδικηθούν. Άρα ο Φερστάπεν χρειάζεται να νικήσει, ο Λεκλέρ να τερματίσει 9ος και κάτω (και 8ος αν ο Ολλανδός κάνει τον ταχύτερο γύρο) και ο Πέρες κάτω από την 5η θέση.

Ο τερματισμός που…. ξύπνησε μνήμες Άμπου Ντάμπι

Λίγοι μήνες έχουν περάσει από το πιο αμφιλεγόμενο φινάλε στην ιστορία της Formula 1. Ο τρόπος που κατέκτησε το πρώτο του πρωτάθλημα ο Φερστάπεν προκάλεσε την οργή της πλειοψηφίας των φιλάθλων οι οποίοι «απαιτούσαν» να τηρηθούν ευλαβικά οι κανονισμοί και να τερματίσουν τα μονοθέσια πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας. Απόλυτα σεβαστή η επιθυμία του κοινού και είναι δεδομένο ότι η FIA παραδέχτηκε την παραβίαση των κανονισμών που έφεραν και την αποχώρηση του Μάσι από την παγκόσμια ομοσπονδία. Αυτά έγιναν τον περασμένο Δεκέμβριιο. Η FIA προχώρησε σε τροποποίηση του κανονισμού αφαιρώντας το όποιο… παραθυράκι στον κανονισμό σε σχέση με το αυτοκίνητο ασφαλείας και πώς αυτό αντιμετωπίζεται από τους επικεφαλής των αγώνων.

Έτσι φτάσαμε στη Μόντσα όπου οι αγωνοδίκες τήρησαν τον κανονισμό και ο κόσμος εξοργίστηκε!!! Δεν έχει κανένα νόημα να ψάξουμε κάτι περισσότερο γύρω από αυτό, απλά να ξεκαθαρίσουμε ότι ο κανονισμός για την κόκκινη σημαία (γιατί πολλοί ισχυρίζονται ότι αυτό θα ήταν η λύση στη Μόντσα) αναφέρει ότι ο αγώνας σταματάει όταν υπάρχει σημαντικός λόγος και δεν διασφαλίζεται η ασφάλεια των πιλότων. Άρα αν έβγαινε η κόκκινη σημαία μετά την έξοδο του Ρικιάρντο στη Μόντσα θα ήταν άλλη μία παραβίαση κανονισμών που αυτή τη φορά, μάλλον, δεν θα ενοχλούσε το κοινό. Είναι ξεκάθαρο ότι ο… ασκός του αιόλου που άνοιξε στο Άμπου Ντάμπι θα μας απασχολεί για καιρό και η FIA οφείλει να αντιμετωπίσει άμεσα την κατάσταση, γιατί δεν αγαπήσαμε τη Formula 1 για την ίντριγκα…

www.bnsports.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης



0