O 13ος αγώνας της σεζόν τα είχε όλα. Ανατροπές από την αρχή μέχρι το τέλος και θριαμβευτή τον Μαξ Φερστάπεν που από τη δέκατη θέση κατάφερε να πανηγυρίσει την 8 η φετινή του νίκη και να ανοίξει τη διαφορά του από τον δεύτερο στη βαθμολογία, Λεκλέρ, στους 80 βαθμούς. Ο Χάμιλτον για δεύτερο σερί grand prix ανέβηκε στο δεύτερο σκαλί του βάθρου ενώ ο poleman, Ράσελ ολοκλήρωσε μία ακόμη εξαιρετική ημέρα της Mercedes.
Γράφει ο Κώστας Ψάρρας
Ο τελευταίος αγώνα πριν την καλοκαιρινή διακοπή της Formula 1 είχε ανατρεπτικό χαρακτήρα. Αν και η βροχή που απειλούσε την πίστα δεν εμφανίστηκε ποτέ, εντούτοις παρακολουθήσαμε ένα εκπληκτικό grand prix με τον Φερστάπεν να βρίσκει τρόπο να κερδίσει αν και εκκινούσε από τη δέκατη θέση. Προφανώς και το θέμα της ημέρας είναι ο τρόπος που διαχειρίστηκε τον αγώνα η Ferrari που είχε δύο μονοθέσια στην πρώτη τριάδα και με τις επιλογές της κατάφερε να τα φέρει στην 4 η και 6 η θέση.
Η εκκίνηση του αγώνα δεν άλλαξε την πρώτη τετράδα αλλά στις πίσω θέσεις έγινε χαμός με προσπεράσματα που αποδείχθηκαν καθοριστικά. Ο Χάμιλτον κέρδισε τις θέσεις από τις Alpine ενώ Φερστάπεν και Πέρεζ σκρφάλωσαν γρήγορα στην 6 η και 7 η θέση αντίστοιχα. Ο Λάντο Νόρις ταλαιπωρήθηκε από τη φθορά των ελαστικών και οι Χάμιλτον, Φερστάπεν τον πέρασαν στην ίδια στροφή. Τον ίδιο δρόμο ακολούθησε και ο Πέρεζ.
Η επιλογή της μαλακής γόμας που έκαναν οι πιλότοι της Red Bull και ο Ράσελ έδειχνε να είναι η σωστή στο ξεκίνημα του αγώνα, αφού ο Ράσελ κράταγε σε απόσταση 2 δευτερολέπτων πίσω του τον Σάινθ. Κάπου εκεί άνοιξε ο χορός των pit stops με τη Ferrari να δείχνει… θολωμένη. Είχε τη μέση γόμα αλλά ακολούθησε την επιλογή των ομάδων που είχαν ξεκινήσει με τη μαλακή κάτι που θα τους έφερνε σε δύσκολη θέση στη συνέχεια.
Ο Λεκλέρ που είχε καλύτερο ρυθμό από τον Σάινθ κατάφερε μετά από σπουδαία μάχη να περάσει τον Ράσελ και να οδηγεί τον αγώνα. Στις πίσω θέσεις ο Φερστάπεν βρέθηκε μπροστά από τον Χάμιλτον μετά το Pit stop, εκμεταλλευόμενος τη στρατηγική της ομάδας του που αποδείχθηκε ιδανική γι αυτόν τον αγώνα.
Και πάλι η Red Bull τράβηξε νωρίς τον Φερστάπεν στα pits θέλοντας να κερδίσει τις θέσεις από τον Ράσελ και τον Σάινθ οι οποίοι έδιναν τη δική τους μάχη. Η Ferrari βλέποντας τη Red Bull να κάνει αλλαγή ελαστικών τράβηξε τον Λεκλέρ στα pits αλλά η διαφορά ήταν ότι δεν είχε άλλη μέση γόμα. Ο Μονεγάσκος με τη σκληρή γόμα ήταν αδύνατο να ακολουθήσει το ρυθμό των υπολοίπων.
Ο Φερστάπεν πέρασε εύκολα στον 41 ο γύρο τον αντίπαλό του και δεν πτοήθηκε ούτε από το τετ α κε που έκανε ένα γύρο μετά. Έφτασε και πάλι τον Λεκλέρ και τον ξαναπέρασε και δεν κοίταξε ποτέ πίσω. Οδήγησε αλάνθαστα ως το φινάλε και πανηγύρισε την πιο εμφατική νίκη της σεζόν.
Σαν να μην έφτανε στη Ferrari η χαμένη θέση από τον Φερστάπεν ήρθε και το προσπέρασμα του Ράσελ στον Μονεγάσκο. Η σκληρή γόμα δεν δούλεψε ποτέ και η Scuderia τράβηξε στα pits τον πιλότο της στερώντας του τη δυνατότητα να διεκδικήσει κάτι παραπάνω από την 6 η θέση.
Ο Χάμιλτον με τη μαλακή γόμα είχε καταπληκτικό ρυθμό και κάλυψε τη διαφορά από τον 3 ο Σάινθ. Ο 7 φορές Παγκόσμιος πρωταθλητής πέρασε τον Ισπανό και λίγο αργότερα και τον teammate του, ανεβαίνοντας στη δεύτερη θέση αν και εκκίνησε 7ος .Ο Ράσελ ολοκλήρωσε τη διπλή παρουσία της Mercedes στο βάθρο. Τα αποτελέσματα του Ουγγρικού grand prix
RACE CLASSIFICATION (LAP 70/70)
— Formula 1 (@F1) July 31, 2022
Starts P10, finishes P1 - what a drive from @Max33Verstappen ???#HungarianGP #F1 pic.twitter.com/qQp0ZJFCom
Η Formula 1 μπαίνει σε ρυθμό διακοπών αφού επιστρέφει στη δράση στις 26 Αυγούστου με το grand prix του Βελγίου.