Ο 12ος αγώνας της σεζόν είναι πιθανό να μνημονεύεται στο τέλος ως ο κρισιμότερος φετινός. Ο Λεκλέρ θα μπορούσε να κλείσει στους 31 βαθμούς τη διαφορά του από τον Φερστάπεν και να διατηρήσει τις ελπίδες του για τον τίτλο αλλά η εγκατάλειψή του έφερε τον Ολλανδό στο +63. Ας δούμε τι κρατάμε από το γαλλικό grand prix.
Γράφει ο Κώστας Ψάρρας
Το κρίσιμο λάθος του Λεκλέρ
Στη Formula 1 έχει αποδείξει πολλές φορές ότι η επιτυχία από την αποτυχία απέχει ελάχιστα. Ο Σαρλ Λεκλέρ για 17 γύρους έκανε εξαιρετική διαχείριση της κατάστασης στο Πολ Ρικάρ. Γνώριζε ότι ο Φερστάπεν και η Red Bull έχουν την υπεροχή στις ευθείες και κέρδιζε χρόνο στα κλειστά κομμάτια ώστε να αντέχει στην πίεση του Ολλανδού. Ο Μονεγάσκος οδήγησε νωρίς τον αντίπαλό του στα pits αφού δεν του επέτρεπε να τον περάσει και είχε τον πρώτο λόγο για να πάρει τη νίκη. Κι ενώ όλα κυλούσαν όπως τα ήθελε, ήρθε το λάθος του στον 18ο γύρο που τον οδήγησε σε εγκατάλειψη. Από εκεί που θα μπορούσε να μειώσει στους 31 βαθμούς τη διαφορά, είδε τον Φερστάπεν να την εκτοξεύει στους 63. Υπάρχει δρόμος ακόμη για να ολοκληρωθεί η σεζόν όμως ο Ολλανδός είναι το απόλυτο φαβορί για τον τίτλο αφού του αρκούν 9 δεύτερες θέσεις και μία πρώτη για να κατακτήσει το 2ο σερί πρωτάθλημα χωρίς να τον απασχολεί το τι θα κάνουν οι υπόλοιποι.
Η στιγμή της εγκατάλειψης του Λεκλέρ
Total heartbreak for Charles Leclerc ?#FrenchGP #F1 pic.twitter.com/boNWYn8vlY
— Formula 1 (@F1) July 24, 2022
Και η παραδοχή του Λεκλέρ για το λάθος του
A brutally honest assessment by Charles Leclerc on his championship chances ??#FrenchGP #F1 pic.twitter.com/57dzh8oHaJ
— Formula 1 (@F1) July 24, 2022
Η σταθερότητα φέρνει τίτλους
Από την πρώτη ημέρα που βρέθηκε στη Formula 1, ο Μαξ Φερστάπεν έδειξε σε όλους ότι έχει την ταχύτητα να πρωταγωνιστήσει. Για πολλά χρόνια δεν είχε την ηρεμία να διαχειριστεί καταστάσεις και… έμπλεκε σε διάφορα συμβάντα. Η περυσινή μάχη με τον Χάμιλτον τον ωρίμασε και τον ηρέμησε. Η φετινή του εικόνα είναι ακόμη καλύτερη και αυτό αποδεικνύεται από τις 7 νίκες που έχει πάρει στους 12 πρώτους αγώνες. Το μονοθέσιό του είναι ικανό να του φέρει τίτλο και ο ίδιος αξιοποιεί στο 100% τη δυναμική του. Οι 63 βαθμοί διαφοράς του δίνουν τον τίτλο του απόλυτου φαβορί και ο Ολλανδός δεν σκοπεύει να αφήσει εύκολα την ευκαιρία να πανηγυρίσει στο τέλος της σεζόν.
Another win to add to the CV for @Max33Verstappen ?
— Formula 1 (@F1) July 24, 2022
That's race win no. 27 for the Dutchman ?#FrenchGP #F1 @redbullracing pic.twitter.com/MPv7bknnVD
Το ιωβηλαίο του Λιούις Χάμιλτον
Ο Βρετανός 7 φορές Παγκόσμιος πρωταθλητής μπήκε στο κλειστό κλαμπ των πιλότων με 300 αγώνες στη Formula 1. Ράικονεν, Αλόνσο, Μπαρικέλο, Σουμάχερ, Μπάτον και τώρα ο Χάμιλτον. Ο πιλότος της Mercedes πανηγύρισε με τον καλύτερο φετινό του τερματισμό τη συμπλήρωση 300 αγώνων και ανέβηκε για 4η σερί φορά στο βάθρο. Ο στόχος του είναι να διατηρήσει το εντυπωσιακό σερί νικών που έχει αφού από το 2007 που έκανε το ντεμπούτο του στη Formula 1 έχει πανηγυρίσει τουλάχιστον μία νίκη κάθε σεζόν. Μέχρι τώρα δεν τα έχει καταφέρει αλλά η εξέλιξη του μονοθεσίου του τον κάνει να αισιοδοξεί ότι στους τελευταίους 10 αγώνες θα ανέβει και στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου.
300 Grands Prix of pure @LewisHamilton brilliance ?#F1 pic.twitter.com/EKUlnC8n7w
— Formula 1 (@F1) July 24, 2022
When the hard work pays off! ?@LewisHamilton was elated with a P2 finish in his 300th race! ?#FrenchGP #F1 @MercedesAMGF1 pic.twitter.com/C8tKEZxLJJ
— Formula 1 (@F1) July 24, 2022
O Ράσελ… έπιασε στον ύπνο τον Πέρεζ
Η Mercedes συνεχίζει να κλείνει την ψαλίδα από τις Red Bull, Ferrari και βλέπει τους πιλότους της να παίρνουν το maximum των βαθμών που μπορούν βάση της δυναμικής του μονοθεσίου σε κάθε αγώνα. Ο Τζορτζ Ράσελ μπορεί να δυσκολεύτηκε κατά τη διάρκεια του γαλλικού αγώνα όμως στο τέλος ήταν σε θέση ισχύος έναντι του Πέρεζ. Οι δυο τους είχαν μία εντυπωσιακή μάχη με τον Μεξικανό να διατηρεί την 3η θέση.
Podium number 4 for @GeorgeRussell63 in 2022! ?#FrenchGP #F1 pic.twitter.com/fWwTWzFlhB
— Formula 1 (@F1) July 24, 2022
Ο Ράσελ όμως δεν είχε πει την τελευταία του λέξη. Με το που έφυγε η ένδειξη του εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας επιτέθηκε στον Πέρεζ ο οποίος καθυστέρησε χαρακτηριστικά και έτσι η Mercedes είδε για πρώτη φορά φέτος και τα δύο της μονοθέσια στο βάθρο.
George catches Checo sleeping and snatches P3! ?#FrenchGP #F1 pic.twitter.com/5U0j5ER7Vo
— Formula 1 (@F1) July 24, 2022
Η Red Bull… καλπάζει προς τον 5ο της τίτλο
Μπορεί η αυστριακή ομάδα να μην έχει μία απροβλημάτιστη σεζόν μέχρι τώρα αφού έχει δει τους πιλότους της να εγκαταλείπουν 5 φορές στους πρώτους 12 αγώνες της σεζόν, όμως αυτό δεν την εμποδίζει από το να διευρύνει συνεχώς τη διαφορά της στη βαθμολογία. Μετά και το γαλλικό grand prix, η Red Bull έχει… αέρα 82 βαθμών από τη Ferrari και γνωρίζει πώς από την ίδια εξαρτάται η κατάκτηση του 5ου πρωταθλήματος στην ιστορία της.
A reminder of your standings after race 12/22... ?@Max33Verstappen and @redbullracing are well out in front#FrenchGP #F1 pic.twitter.com/tlXnKLMMiJ
— Formula 1 (@F1) July 25, 2022
Κάρλος Σάινθ: Ο οδηγός της ημέρας
Σε μία ημέρα που η Ferrari είδε τον Λεκλέρ να εγκαταλείπει, ο Κάρλος Σάινθ έκανε ό,τι καλύτερο μπορούσε για να δώσει χαρά στους φίλους της ομάδας. Αν και εκκίνησε 19ος λόγω της αλλαγής κινητήρα, έφτασε να διεκδικεί θέση στο βάθρο και θα την είχε πάρει αν η Ferrari δεν είχε κάνει λάθος στο pit stop του που του στοίχισε 5 δευτερόλεπτα. Ο Ισπανός έδωσε πολλές μάχες και τις κέρδισε όλες. Ακόμη και κόντρα στον Πέρεζ που είχε με το μέρος του την τελική ταχύτητα, βρήκε τρόπο να τον περάσει. Το ίδιο έκανε και με τον Ράσελ.
What a show Carlos Sainz and Sergio Perez put on for us! ?
— Formula 1 (@F1) July 24, 2022
With Carlos showing off his strong multi-tasking skills too ??#FrenchGP #F1 pic.twitter.com/9wqX49NW95
Wheel-to-wheel through Signes ?
— Formula 1 (@F1) July 24, 2022
Sainz and Russell had us on the edge of our seats! ?#FrenchGP #F1 pic.twitter.com/plbxOzemAg
Και εκεί που είχε φτάσει στην 3η θέση, η Ferrari τον κάλεσε στα pits (για να ακριβολογούμε τον κάλεσε την ώρα που πάλευε να περάσει τον Πέρεζ). Κανείς δεν ξέρει αν θα άντεχαν τα ελαστικά του Ισπανού μέχρι το τέλος αλλά σίγουρα θα είχε πιθανότητες να ανέβει στο βάθρο. Η Ferrari προτίμησε την ασφάλεια του pit stop και έτσι ο Σάινθ αρκέστηκε στην 5η θέση.