Ορισμένες αλλαγές αναμένεται να εφαρμόσει η FIA στο πλαίσιο Tεχνικών Κανονισμών το 2023, προκειμένου να μπορέσει να καταπολεμήσει το φαινόμενο του porpoising, δηλαδή των αναπηδήσεων και να κάνει ακόμα μεγαλύτερη την ασφάλεια των οδηγών.
Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που προκλήθηκαν από τις αλλαγές στην αεροδυναμική το 2022 στη νέα γενιά μονοθεσίων ήταν το φαινόμενο του porpoising. Στις χειμερινές δοκιμές έγινε γνωστό ότι όλα τα μονοθέσια των ομάδων παρουσιάζουν το συγκεκριμένο πρόβλημα, το οποίο έγινε ακόμα μεγαλύτερο κατά τη διάρκεια της σεζόν.
«Η FIA διαβεβαιώνει ξανά την δέσμευση της να μειώσει και στην καλύτερη να εξαλείψει το πρόβλημα αυτό καθώς αποτελεί ένα σοβαρό θέμα ασφάλειας. Είναι υπευθυνότητά και δικαίωμά μας να επέμβουμε και ο λόγος που οι κανονισμοί επιτρέπουν αυτά τα μέτρα είναι με σκοπό να μπορούμε να πάρουμε αποφάσεις χωρίς την επιρροή των ομάδων και του ανταγωνισμού τους. Ναι μεν στους τελευταίους αγώνες το φαινόμενο των αναπηδήσεων έχει ελαττωθεί, οι συνθήκες όμως εντός πίστας ήταν πιο ευνοϊκές. Τους ερχόμενους μήνες θα έχουμε αγώνες σε πίστες που αναμένουμε τα πράγματα να είναι χειρότερα», δήλωσε εκπρόσωπος την ομοσπονδίας.
So yeah, this whole porpoising thing looks not fun.
— Logan (F1 Guy) (@logansuspence) March 11, 2022
Also, I love Crofty. So happy to have him back in my life. pic.twitter.com/X78DMITr2x
Σύμφωνα με τα όσα έχουν γίνει γνωστά, η FIA στοχεύει στις εξής αλλαγές, προκειμένου να δώσει λύση στο πρόβλημα των αναπηδήσεων:
- Αύξηση στο ύψος του πατώματος κατά 25mm στο σημείο των προεξοχών του.
- Αύξηση του ύψους του πατώματος στο σημείο του διαχύτη
- Πιο αυστηρά τεστ ευελιξίας του πατώματος.
- Τοποθέτηση νέου αισθητήρα καταμέτρησης αεροδυναμικών ταλαντώσεων.
www.bnsports.gr