Η αποχώρηση του Νικίτα Μαζέπιν από την ομάδα της Haas αναγκάζει την αμερικάνικη ομάδα να ψάξει λύση τελευταίας στιγμής, αφού το πρώτο Grand Prix της σεζόν είναι προγραμματισμένο για το τριήμερο 18-20 Μαρτίου.
Υπό το φως των πρόσφατων εξελίξεων ανάμεσα σε Ρωσία και Ουκρανία, ο Νικίτα Μαζέπιν αποτελεί και επίσημα παρελθόν από το grid της Formula 1. O 22χρονος οδηγός είναι γιος του Ντιμίτρι Μαζέπιν, CEO της Uralchem, η οποία κατέχει μεγάλο μερίδιο μετοχών στην ρώσικη εταιρεία λιπασμάτων Uralkali, τον κύριο χορηγό της Haas. Οι στενές σχέσεις του Ντιμίτρι με τον Ρώσο πρόεδρο Βλάντιμιρ Πούτιν ανάγκασαν τους ανθρώπους της ομάδας να ξηλώσουν την Uralkali από τα μονοθέσια τους, μόλις λίγες ημέρες πριν τα πρώτα preseason τεστ στην Βαρκελώνη, ενώ τώρα σειρά είχε ο ίδιο ο οδηγός.
Η αμερικάνικη ομάδα αναγκάζεται να αναζητήσει τελευταία στιγμή τον οδηγό που θα πλαισιώσει τον Μικ Σουμάχερ τη νέα σεζόν, παράλληλα με έναν μεγάλο χορηγό που θα προσφέρει την απαραίτητη οικονομική ενίσχυση. Μέσα στην επόμενη εβδομάδα λοιπόν αναμένεται να παρθεί και η τελική απόφαση και για τον πιλότο, που θα αντικαταστήσει τον Μαζέπιν.
Πιέτρο Φιντιπάλντι – Η εύκολη λύση
Ο Φιντιπάλντι αποτελεί τον εφεδρικό πιλότο της Haas εδώ και τρία χρόνια, με την επιλογή του ως αντικαταστάτη του Μάζεπιν να φαντάζει εύκολη. Ο διευθυντής της ομάδας, Γκάνθερ Στάινερ, έχει ήδη κάνει γνωστό πως «το πρώτο τηλεφώνημα θα γίνει στον Πιέτρο». Ο 25χρονος οδηγός είναι δίπλα στην ομάδα αρκετό καιρό πλέον και ξέρει πολύ καλά το μονοθέσιο της Haas. Στο παρελθόν μάλιστα είχε τρέξει σε δύο Grand Prix αντικαθιστώντας τον Ρομαίν Γκροζάν το 2020, τερματίζοντας 17ος στο Μπαχρέιν και 19ος στο Άμπου Ντάμπι.
Αντόνιο Τζιοβινάτσι – Επιλογή μέσω… Ferrari
O Τζιοβινάτσι την περυσινή σεζόν ήταν μέλος της Alfa Romeo, αλλά όπως και ο teammate του Κίμι Ραϊκόνεν, που αποσύρθηκε, φέτος είναι χωρίς ομάδα. Ο νεαρός Ιταλός ήταν επιλογή Ferrari για την Alfa Romeo και με την «Σκουντερία» να προμηθεύει κινητήρες την Haas, δεν αποκλείεται να της προμηθεύσει ακόμη έναν πιλότο, όπως έπραξε με τον Σουμάχερ. Ο «Τζιο» άλλωστε δεν ήθελε να αποχωρήσει από την Formula 1, οπότε ίσως εδώ του δοθεί μια ευκαιρία να επιστρέψει στις πίστες του κορυφαίου μηχανοκίνητου πρωταθλήματος. Μοναδικό «αγκάθι» το συμβόλαιο του 25χρονου στην Formula E με την Dragon/Peske Autosport, που θα πρέπει να «σπάσει».
Νίκο Χούλκενμπεργκ – Η αξιόπιστη επιλογή
Τα τελευταία χρόνια το όνομα του Χούλκεμπεργκ συνδέεται πολύ συχνά με άδειες θέσεις μονοθεσίων στην Formula 1 και η τωρινή δεν αποτελεί εξαίρεση. Ο Γερμανός πιλότος έχασε την θέση του στην Renault (σημερινή Alpine) το 2019 και από το ‘20 αποτελεί τον εφεδρικό οδηγό της Racing Point (σημερινή Aston Martin). Την περυσινή σεζόν η Haas εξέτασε το ενδεχόμενο συνεργασίας με τον Χούλκεμπεργκ, ωστόσο τελικά αποφάσισε να πορευτεί με δύο rookie επιλογές για να αντικαταστήσει τους βετεράνους Γκροζάν και Μάγκνουσεν, αντί για ακόμα έναν βετεράνο. Με την προσθήκη αυτή η Haas θα κερδίσει σε αγωνιστική σταθερότητα, ενώ παράλληλα η εμπειρία του 34χρονου πιλότου θα φανεί χρήσιμη σε πολλές πτυχές της ομάδας.
Όσκαρ Πιάστρι – Επιλογή με βλέμμα στο μέλλον
Αν κάποιος πιλότος δεν βρίσκεται φέτος στο grid της Formula 1, αλλά αξίζει μια θέση, αυτός είναι ο νεαρός Όσκαρ Πιάστρι. Πολλοί άνθρωποι του μηχανοκίνητου αθλητισμού τον θεωρούν το νέο next big thing, με την παρουσία του στις πίστες της Formula 2 να είναι επιβλητική, φτάνοντας ως την κατάκτηση του τίτλου. Ωστόσο, η εξαιρετική παρουσία του δεν συνδυάστηκε με συμβόλαιο σε ομάδα της F1, με τον Αυστραλό να περιορίζεται στην θέση του εφεδρικού οδηγού της Alpine, με σκοπό να αντικαταστήσει τον Φερνάντο Αλόνσο σε βάθος διετίας. Παρόλο λοιπόν που ο Πιάστρι δεν έχει τα «κονέ» με την Ferrari , όπως ο Τζιοβινάτσι, το ταλέντο του ίσως παίξει ρόλο. Βέβαια, για να συμβεί αυτό η Haas θα χρειαστεί να τον αποκτήσει ως δανεικό από την Alpine, δημιουργώντας έτσι μια δυάδα με τους πιο πρόσφατους πρωταθλητές της F2. Μια εξέλιξη που αναμφίβολα θα έχει ενδιαφέρον.
Βασίλης Βασιλείου