Καρώ Σημαία

Formula 1: Η νίκη ψυχολογίας του Φερστάπεν και 5 + 1 πράγματα που μάθαμε στο Τέξας

Formula 1: Η νίκη ψυχολογίας του Φερστάπεν και 5 + 1 πράγματα που μάθαμε στο Τέξας
Ο 17ος γύρος του Παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1 μπορεί να μην προσέφερε δράμα στο φινάλε αλλά έδωσε τη δυνατότητα στον Μαξ Φερστάπεν να αποδείξει ότι είναι έτοιμος να διεκδικήσει μέχρι τέλους το πρώτο πρωτάθλημα της καριέρας του.

Γράφει ο Κώστας Ψάρρας

Η επιθετική στρατηγική της 
Red Bull

Η φετινή χρονιά έχει μετατραπεί σε μία «μάχη» στρατηγικής μεταξύ της Red Bull και της Mercedes. Ανάλογα με την πίστα και την υπεροχή της μίας ομάδας ή της άλλης, βλέπουμε ότι οι συνθήκες αλλάζουν. Στο Όστιν η αυστριακή ομάδα κλήθηκε να διαχειριστεί την προσπέραση στην εκκίνηση που έκανε ο Χάμιλτον στον Φερστάπεν και τα πήγε εξαιρετικά. Τράβηξε νωρίτερα από όσο υπολόγιζε ο Χόρνερ τον Ολλανδό για να αλλάξει ελαστικά έτσι ώστε να του δώσει την ευκαιρία να ξανακερδίσει τη θέση. Αυτό ήταν ένα από τα κρίσιμα σημεία του αγώνα.


Η διαχείριση για όσκαρ του Μαξ Φερστάπεν. Η σύγχρονη Formula 1 επηρέαζεται σε μεγάλο βαθμό από τα ελαστικά και μπορεί να είναι κάτι που δεν ενδιαφέρει την πλειοψηφία των θεατών, όμως η διαχείρισή τους κρίνει τους αγώνες.

Στο Όστιν ο Μαξ Φερστάπεν κλήθηκε να κρατήσει 8 γύρους περισσότερο το δεύτερο σετ σκληρής γόμας από τον Λιούις Χάμιλτον και τα πήγε υπέροχα. Έμαθε το… μάθημά του από το πρώτο σετ και κατάφερε να κρατήσει ελαστικά για το τέλος της μονομαχίας με τον Βρετανό. Αυτή η κατάσταση αποδεικνύει ότι ο Φερστάπεν έχει καταλάβει πώς για να γίνει πρωταθλητής θα πρέπει να γνωρίζει το πότε θα επιτεθεί και πότε όχι. Το +12 που έχει από τον αντίπαλό του δεν του δίνει κάτι περισσότερο από ψυχολογικό πλεονέκτημα αλλά δεν αποκλείεται αυτό να είναι αρκετό για να τον κρατήσει στην κορυφή ως το τέλος. Ο κινητήρας της Ferrari δίνει ένα σημαντικό «όπλο» στα χέρια Λεκλέρ και Σάινθ. Οι δύο πιλότοι της Scuderia είχαν για πρώτη φορά την ευκαιρία να οδηγήσουν τα μονοθέσιά τους με το νέο αναβαθμισμένο κινητήρα, χωρίς να κουβαλούν ποινές στο grid. Και αποδείχθηκε ότι το νέο μοτέρ τους δίνει τη δυνατότητα να είναι πάνω από τις McLaren την οποία πλησίασαν στους 3,5 βαθμούς στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών.

Είναι ξεκάθαρο πώς όλος ο οργανισμός της Ferrari δουλεύει για το 2022, άλλωστε ο Ματία Μπινότο απέχει από αρκετά Grand Prix φέτος μόνο και μόνο για να επιβλέπει τις εργασίες στο καινούργιο μονοθέσιο, και δεν αποκλείεται η επόμενη σεζόν να τους δώσει τη δυνατότητα να επιστρέψουν εκεί που ανήκουν. Η ψυχραιμία του Χάμιλτον και στις ήττες. Ο Λιούις Χάμιλτον τα τελευταία 7 χρόνια κυριαρχεί απόλυτα στο σπορ. Μπορεί να υπήρχε η εξαίρεση του 2016 όταν κατέκτησε το πρωτάθλημα ο Νίκο Ρόσμπεργκ, αλλά ακόμη και τότε ο Βρετανός ήταν το νούμερο 1 στο σπορ. Η φετινή χρονιά έχει φέρει νέα δεδομένα και έναν ανταγωνιστή που δείχνει ότι έχει τη δυνατότητα να πρωταγωνιστήσει, ενώ σύμφωνα με την έρευνα της Formula 1, ο Φερστάπεν έχει ξεπεράσει σε δημοφιλία τον Χάμιλτον.

Κι όμως ο 7 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής έδειξε ιδιαίτερα ψύχραιμος μετά το τέλος του αγώνα στο Τέξας. Θα μπορούσε να κατηγορήσει τη στρατηγική της Mercedes, θα μπορούσε να γκρινιάξει για τη μάχη της πρώτης στροφής αλλά δεν έκανε τίποτα από τα δύο. Αρχικά ζήτησε συγγνώμη από την ομάδα που δεν μπόρεσε να κάνει κάτι καλύτερο και στη συνέχεια αποθέωσε τη Mercedes και τόνισε ότι όλοι έκαναν το καλύτερο που μπορούσαν, όμως αυτή τη φορά η Red Bull ήταν ταχύτερη. Ο Πέρες βρίσκει τον καλό εαυτό του και κρατάει… ζωντανή τη Red Bull. Μπορεί στη μάχη των οδηγών ο Φερστάπεν να έχει το πάνω… χέρι αυτή τη στιγμή όμως στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών η Mercedes έχει τον πρώτο λόγο.

Αυτό συμβαίνει λόγω της υπεροχής του Μπότας έναντι του Πέρες και ο Μεξικανός το γνωρίζει. Πριν από τον αγώνα στο Όστιν, ο Πέρες δήλωνε ότι πρέπει να βοηθήσει περισσότερο την ομάδα του και το έκανε. Άγγιξε την pole position το Σάββατο και την Κυριακή κράτησε άνετα την 3η θέση. Η διαφορά μειώθηκε στους 23 βαθμούς και η μάχη παραμένει ορθάνοιχτη. Σε περίπτωση που ο Μεξικανός συνεχίσει έτσι, δεν αποκλείεται η Red Bull να κατακτήσει το 5ο πρωτάθλημα της ιστορίας της. Κατάμεστες οι εξέδρες με 400.000 θεατές. Οι Αμερικανοί δεν ήταν ποτέ λάτρεις της Formula 1 αφού έχουν άλλες μορφές του μηχανοκίνητου αθλητισμού που προτιμούν. Κι όμως η παρουσία της Liberty Media δείχνει ότι ανοίγει και πάλι μία τεράστια αγορά για το σπορ.

Η εικόνα από την Παρασκευή ήταν εντυπωσιακή στο Τέξας με τον κόσμο να γεμίζει τις εξέδρες. Συνολικά 400.000 θεατές βρέθηκαν στο Όστιν και μεταξύ άλλων είδαν τον Σακίλ Ο’Νιλ να δίνει το βραβείο στο νικητή Φερστάπεν. www.bnsports.gr

Ρoή Ειδήσεων

Δείτε επίσης



0