Το βελγικό grand prix θα μείνει στην ιστορία για εξωαγωνιστικούς λόγους όμως μας έδωσε την ευκαιρία να δούμε και σημαντικά στοιχεία που θα φανούν χρήσιμα στο μέλλον.
Γράφει ο Κώστας Ψάρρας
Ένας από τους παραδοσιακότερους προορισμούς της Formula 1 είναι κάθε χρόνο το Σπα, η πίστα που λατρεύουν οι πιλότοι και που προσφέρει μοναδικές στιγμές. Δυστυχώς φέτος η γεύση που άφησε είναι πικρή αφού η φαρσοκωμωδία της Κυριακής επισκίασε όλα τα υπόλοιπα. Ακόμη όμως και στη λάσπη μπορεί να βρεθεί… χρυσός οπότε πάμε να δούμε τα 5+1 πράγματα που κρατάμε.
Το πρώτο βάθρο στην καριέρα του Τζορτζ Ράσελ
Η νέα γενιά της Formula 1 μοιάζει να είναι από τις καλύτερες των τελευταίων χρόνων. Πιλότοι που σίγουρα θα μας απασχολήσουν και που θα πρωταγωνιστούν τα επόμενα χρόνια. Ο τελευταίος που έχει μπει στην κουβέντα, όχι λόγω ηλικίας αλλά κυρίως λόγω του ότι έχει ένα αδύναμο μονοθέσιο στα χέρια του, είναι ο Τζορτζ Ράσελ. Ο 23χρονος Βρετανός διανύει την 3η του σεζόν και συμπλήρωσε στο Σπα τον 50ο του αγώνα. Από την πρώτη του σεζόν φάνηκε ότι δεν ήρθε για να κάνει το όνειρό του πραγματικότητα και να αποχωρήσει, αλλά για να πρωταγωνιστήσει στο σπορ. Κάθε σεζόν βελτιώνεται και είναι κάτι παραπάνω από βέβαιο ότι ο Τότο Βολφ θα ανακοινώσει σύντομα πώς την επόμενη σεζόν ο Ράσελ θα τρέχει στο πλευρό του Χάμιλτον στη Mercedes. Η καταπληκτική του εμφάνιση στις κατατακτήριες δοκιμές του Σαββάτου έφεραν μία Williams στη 2η θέση της κατάταξης για πρώτη φορά μετά από 7 ολόκληρα χρόνια και έτσι κατάφερε να εξασφαλίσει το πρώτο βάθρο της καριέρας του την Κυριακή.
What a weekend! It’s no secret that we’ve had some tough times in recent years, but not one member of this team has ever stopped pushing. You all belong up on that podium, @WilliamsRacing. It was a privilege to represent you up there today. ? pic.twitter.com/9hLpCUaanF
— George Russell (@GeorgeRussell63) August 29, 2021
Η επιστροφή της Red Bull μετά την καλοκαιρινή διακοπή
Η Mercedes είχε πάρει το πάνω χέρι στη μάχη του τίτλου και όχι μόνο βαθμολογικά, πριν την καλοκαιρινή διακοπή της Formula 1. Η Red Bull σε Αγγλία και Ουγγαρία μετρούσε τις…. πληγές της αφού συγκέντρωσε μόλις 2 βαθμούς και είδε τη μεγάλη της αντίπαλο να παίρνει προβάδισμα στο πρωτάθλημα. Το βασικότερο όλων όμως ήταν πώς το update του Σίλβερστοουν λειτούργησε εξαιρετικά στη Mercedes και φαινόταν να είναι η ταχύτερη στις λεπτομέρειες. Αυτό άλλαξε στο Σπα και μπορεί το συμπέρασμα να είναι πρόωρο, αφού σε βρόχινες συνθήκες τα πάντα είναι ρευστά, όμως η υπεροχή του Φερστάπεν στις κατατακτήριες δοκιμές δίνει μεγάλη ψυχολογική και όχι μόνο, ώθηση στους “ταύρους” ενόψει των δύο συνεχόμενων αγώνων σε Ολλανδία και Ιταλία.
Η εκπληκτική κίνηση του Φέτελ προς τον Λάντο Νόρις
Τα προβλήματα με τον καιρό άρχισαν από το Σάββατο στο Σπα και το πρώτο… θύμα ήταν ο Λάντο Νόρις που φαινόταν ότι θα μπορούσε ακόμη και να πανηγυρίσει την πρώτη pole position της καριέρας του. Την ίδια ώρα ο Σεμπάστιαν Φέτελ είχε εξασφαλίσει ακόμη μία παρουσία στη δεκάδα με την Aston Martin, επιβεβαιώνοντας ότι φέτος αισθάνεται άνετα στο μονοθέσιό του και δείχνει το γιατί είναι 4 φορές Παγκόσμιος πρωταθλητής. Όταν άρχισε το Q3 το Σάββατο, ο Φέτελ βγήκε στην πίστα και άμεσα επικοινώνησε με την ομάδα λέγοντας ότι οι συνθήκες είναι επικίνδυνες και θα πρέπει να βγει κόκκινη σημαία. Οι αγωνοδίκες δεν τον άκουσε και λίγο αργότερα ήρθε η σφοδρή σύγκρουση του Νόρις. Ο Φέτελ σταμάτησε δίπλα στο μονοθέσιο του Βρετανού και ήταν έτοιμος να κατέβει να βοηθήσει, αλλά προς ικανοποίηση όλων είδε τον Νόρις να του κάνει νόημα πώς δεν έχει τραυματιστεί.
If you're in trouble, he's got your back ?
— Formula 1 (@F1) August 28, 2021
We should all try and be a bit more Seb ?#BelgianGP ?? #F1 @LandoNorris pic.twitter.com/md9Lz41iQY
Η McLaren κερδίζει τη μάχη της 3ης θέσης
Τη φετινή σεζόν εκτός από τη μονομαχία στην κορυφή έχουμε και τη μάχη των ιστορικότερων ομάδων της Formula 1 για την 3η θέση. McLaren και Ferrari έφτασαν ισόβαθμες στο Σπα και έφυγαν από αυτό με τη βρετανική ομάδα να έχει προβάδισμα 3,5 βαθμών. Φυσικά αυτό από μόνο του δεν λέει τίποτα. Η ουσία είναι η εικόνα των δύο ομάδων που αυτή τη στιγμή δείχνει υπεροχή της McLaren και μέχρι να φέρει η Scuderia την αναβάθμιση του κινητήρα της (αναμένεται μετά το ρωσικό gp), η ιταλική ομάδα καλείται να κάνει διαχείριση και να μην αφήσει τη διαφορά να ανοίξει.
Το timing της παραμονής του Πέρεζ
Ο Σέρχιο Πέρεζ θα είναι και το 2022 πιλότος της RedBull στο πλευρό του Μαξ Φερστάπεν. Η ανακοίνωση της επέκτασης της συνεργασίας των δύο πλευρών ήρθε μετά από δύο κακούς αγώνες του Μεξικανού και αυτό δείχνει ότι η αυστριακή ομάδα έχει μείνει απόλυτα ικανοποιημένη από αυτόν. Η αλήθεια είναι ότι σε σχέση με τους προκατόχους του, ο Πέρεζ προσφέρει τους βαθμούς που χρειάζεται η Red Bull για να είναι στη μάχη του τίτλου, όμως όσο συνεχίζει να απέχει σημαντικά από τον teammate του στις κατατακτήριες δοκιμές, η πίεση θα αυξάνεται. Και αυτό φάνηκε την Κυριακή στο Σπα όταν έκανε ένα λάθος που δεν μας έχει συνηθίσει στο γύρο προθέρμανσης και πέταξε 3 βαθμούς που μπορεί στο τέλος να αποδειχθούν καθοριστικοί.
Η δήλωση της ημέρας από τον Λιούις Χάμιλτον
Είναι ο 7 φορές Παγκόσμιος πρωταθλητής και ο πιλότος με τη μεγαλύτερη επιρροή από κάθε άλλον αυτή τη στιγμή στη Formula 1. Ο Λιούις Χάμιλτον δεν κρύφτηκε ποτέ και δεν προσπάθησε να κάνει… πολιτική υπέρ ή κατά του αθλήματος. Η αλήθεια είναι ότι έχει πολλούς haters που εκνευρίζονται με τον τρόπο που τοποθετείται για θέματα εκτός F1, όμως ακόμη και αυτοί δεν θα διαφωνήσουν με την ξεκάθαρη δήλωσή του μετά την παρωδία της Κυριακής:
«Το χρήμα μιλάει. Πραγματικά αυτό συνέβη, κάναμε δύο γύρους απλά για να υπάρξει τυπικά αγώνας, αυτό έχει να κάνει αποκλειστικά με το χρήμα, να πληρωθούν όλοι κανονικά και να τηρηθούν τα συμβόλαια κανονικά. Όμως νομίζω πως θα έπρεπε και οι θεατές να πάρουν τα χρήματά τους πίσω. Δυστυχώς δεν είδαν αυτό για το οποίο πλήρωσαν. Νομίζω πως σήμερα το σπορ πήρε μία λάθος απόφαση».
Αυτό ακριβώς συνέβη στο Σπα. Κανείς δεν σκέφτηκε το ίδιο το σπορ, τους θεατές, τους πιλότους. Τα πάντα κινήθηκαν γύρω από τα χρήματα, τους χορηγούς και τα τηλεοπτικά συμβόλαια.