Καταστροφή με… καραμπόλα επτά μονοθεσίων
Στην εκκίνηση ο Χάμιλτον κράτησε το προβάδισμα, με τον Μπότας να χάνει την θέση του από τους Φερστάπεν, Πέρεζ και Νόρις. Στο τέλος της πρώτης στροφής ο Φινλανδός δεν πρόλαβε να φρενάρει, με αποτέλεσμα να βρει στην πίσω πλευρά της McLaren, με τα δύο μονοθέσια να βρίσκουν πάνω στην Red Bull του Φερστάπεν.
Την ίδια ώρα, οι Λεκλέρ, Ρικιάρντο, Πέρεζ και Στρολ είχαν επαφή, με τους Μπότας, Νόρις, Λεκλέρ, Πέρεζ και Στρολ να είναι εκτός αγώνα. Βρήκε μετά από λίγα δευτερόλεπτα αυτοκίνητο ασφαλείας, με τα μονοθέσια να επιστρέφουν στα γκαράζ. Τα μονοθέσια των Πέρεζ και Φερστάπεν είχαν υποστεί ζημιά στο πάτωμα και τα πλευρά, με τον Ολλανδό να πέφτει στην 13η θέση.
Τελικά αποφασίστηκε ο αγώνας να ξεκινήσει και πάλι με εκκίνηση από στάση, ωστόσο ο Χάμιλτον ήταν ο μόνος που έμεινε στην πίστα! Όλα τα μονοθέσια μπήκαν στα πιτ, για να περάσουν μεσαία γόμα και να βγάλουν τα ενδιάμεσα, με τον Βρετανό να ξεκινά μόνος και τους υπόλοιπους να ακολουθούν από τα πιτ. Ωστόσο η Mercedes τράβηξε αμέσως τον Χάμιλτον στα πιτ για να αλλάξει ελαστικά, καθώς έχανε αρκετό χρόνο.
Προβλήματα για τους διεκδικητές του τίτλου
Στον 6ο γύρο ο Οκόν οδηγούσε τον αγώνα, με τους Φέτελ και Λατίφι να ακολουθούν, την ώρα που ο Φερστάπεν πιο πίσω έδειχνε να δυσκολεύεται αρκετά με το μονοθέσιο του. Την ίδια στιγμή, ο Μαζέπιν τέθηκε εκτός αγώνα, καθώς είχε επαφή με τον Κίμι Ραϊκόνεν στο pit lane, με τον Φινλανδό να έχει λανθασμένη έξοδο και να σπάει τον εμπρός δεξιά ανάρτηση του Ρώσου. Λίγα λεπτά αργότερα, ο Ραϊκόνεν δέχθηκε ποινή 10 δευτερολέπτων για το ατύχημα, ενώ ποινή δέχθηκε και ο ομόσταβλος του, ο Τζιοβινάτσι, για υπερβολική ταχύτητα στο pit lane.
Στον 14ο γύρο ο Φερστάπεν αντιμετώπισε αρκετά προβλήματα με την Haas του Σουμάχερ, με τον νεαρό Γερμανό να μην του αφήνει περιθώριο. Τελικά οι δύο πιλότοι είχαν διπλή επαφή και ο Ολλανδός πέρασε μπροστά για την 10η θέση, ενώ ο Χάμιλτον είχε ανέβει στην 11η. Στον 16ο γύρο ο Ραϊκόνεν άλλαξε ελαστικά, εκτίοντας την ποινή του, ενώ στην κορυφή, ο Φέτελ βρισκόταν κάτω από το ένα δευτερόλεπτο και πίεζε τον Οκόν για την 1η θέση.
Ο Χάμιλτον πέρασε στα πιτ στον 20ο γύρο, επιστρέφοντας 12ος, ενώ ο Φερστάπεν έκανε αλλαγή ελαστικών, αλλά μπήκε στην πίστα μετά τον Χάμιλτον και τον Ρικιάρντο, με τον Βρετανό να ανεβαίνει γρήγορα 10ος. Στον 28ο γύρο ο Οκόν κρατούσε την πρώτη θέση, με τον Φέτελ να ακολουθεί και τον Σάινθ στη 3η θέση. Ο Χάμιλτον συνέχισε την «επέλαση» στην πίστα, καθώς στο τέλος του 32ου γύρου είχε ανέβει στην 5η θέση, περνώντας και τον Τσουνόντα.
Ο Φέτελ σταμάτησε για νέα ελαστικά στον 37ο γύρο, με την Alpine να κάνει προσωρινά μπροστά το 1-2 με τους Οκόν και Αλόνσο. Ο Οκόν πέρασε για νέα ελαστικά ένα γύρο αργότερα, με τον Αλόνσο να βρίσκεται στην κορυφή για πρώτη φορά μετά από το Grand Prix Ουγγαρίας του 2014. Στον 47ο γύρο ο Φερστάπεν είχε μείνει στην 12η θέση, έχοντας κολλήσει πίσω από την McLaren του Ρικιάρντο, ενώ ο Χάμιλτον μπήκε πάλι στα πιτ για να βάλει την σκληρή γόμα, επιστρέφοντας 5ος πίσω από τον Αλόνσο.
Η αντεπιθεση του «Sir Lewis»
Στον 52ο γύρο ο Σάινθ προσπαθούσε να κρατήσει πίσω του τον Αλόνσο για την 3η θέση, την ώρα που ο πιλότος της Alpine έβλεπε τον Χάμιλτον να «γεμίζει» τους καθρέφτες του. Ο Βρετανός προσπάθησε να περάσει τον 40χρονο δύο φορές στον 57ο γύρο, ωστόσο ο Αλόνσο τον κράτησε πίσω του. Στο τέλος του 60ου γύρου ο Φερστάπεν κατάφερε μετά από ώρα να επιστρέψει στην δεκάδα, αφήνοντας πίσω του τον Ρικιάρντο. Στην μάχη της 1ης θέσης, ο Φέτελ είχε κατεβάσει την διαφορά πάλι κάτω από το ένα δευτερόλεπτο από τον Οκόν, όμως ο Γάλλος δεν το άφηνε να πλησιάσει αρκετά.
Τελικά στον 65ο γύρο ο Χάμιλτον εκμεταλλεύτηκε το μπλοκάρισμα που είχε ο Αλόνσο για να ανέβει στην 4η θέση, ενώ δύο γύρους αργότερα πέρασε και τον Σάινθ, για να περάσει πλέον στην 3η θέση. Ο Βρετανός δεν μπορούσε να μειώσει εγκαίρως από τον 2ο Φέτελ, με τον Οκόν να αντικρίζει πρώτος την καρώ σημαία. Αυτή ήταν η πρώτη νίκη στην καριέρα του Γάλλου και η πρώτη ενός Γάλλου, με γαλλικό μονοθέσιο και μοτέρ, από το Grand Prix της Αυστρίας του 1983 και τον Αλέν Προστ. Παράλληλα ιστορία γράφτηκε σε αυτό τον αγώνα, με τους Λατίφι και Ράσελ να τερματίζουν στην 8η και 9η θέση αντίστοιχα, με τους δύο πιλότους της Williams να κερδίζουν τους πρώτους τους βαθμούς στην Formula 1.
Αυτή είναι και η πρώτη νίκη της ομάδας από το 2013 και το Grand Prix Αυστραλίας με τον Κίμι Ραϊκόνεν, όταν η ομάδα λεγόταν ακόμα Lotus. Οδηγός της ημέρας ψηφίστηκε ο Αλόνσο, ενώ το βαθμό του ταχύτερου γύρου πήρε ο Γκασλί. Πλέον ο Χάμιλτον βρίσκεται στην 1η θέση της βαθμολογίας με 192 βαθμούς, έναντι των 186 του Φερστάπεν, ενώ η Mercedes παραμένει πρώτη στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών με 300 βαθμούς, 10 περισσότερους από την Red Bull. Αυτός ήταν ο τελευταίος αγώνας της Formula 1 πριν το summer break, με τον επόμενο αγώνα να είναι προγραμματισμένος για τις 29 Αυγούστου στο Βέλγιο.
www.bnsports.gr
Formula 1: Απίστευτος αγώνας με νικητή Οκόν και έξι αποσύρσεις στην Ουγγαρία!
Ένας από τους πιο ανατρεπτικούς αγώνες των τελευταίων ετών στην Formula 1, με τον Εστέμπαν Οκόν να εκμεταλλεύεται τις έξι (!) αποσύρσεις και να είναι ο νικητής του Grand Prix της Ουγγαρίας.