Το Grand Prix της Μεγάλης Βρετανίας είχε νικητή τον Λιούις Χάμιλτον, την ώρα που η Red Bull «είδε» και τους δύο της πιλότους να μένουν εκτός δεκάδας.
Ο αγώνα του Σίλβερστοουν τελείωσε με τον Λιούις Χάμιλτον να κάνει τον καλύτερο αγώνα της σεζόν, «σβήνοντας» την ποινή 10 δευτερολέπτων που δέχθηκε και παίρνοντας τα ηνία του αγώνα δύο γύρους πριν το τέλος. Ο Σαρλ Λεκλέρ «οδηγούσε» τον αγώνα για το μεγαλύτερος μέρος του, ωστόσο ήταν ο Βρετανός στο τέλος που γέλασε τελευταίος.
Ο αγώνας του Μαξ Φερστάπεν τελείωσε γρήγορα, καθώς ο Ολλανδός βρέθηκε εκτός αγώνα στον 1ο γύρο, μετά από επαφή που είχε με τον Χάμιλτον στην Κορπς. Πολύ καλό τριήμερο για τους Φερνάντο Αλόνσο και τις δύο McLaren, ενώ στα «ρηχά» έμεινε ο Σέρχιο Πέρεζ. Το «τρίτο ημίχρονο» του αγώνα είναι ακόμα πιο επεισοδιακό, το «BN Sports» σας παρουσιάζει τα 5+1 πράγματα που μάθαμε από το Grand Prix της Μεγάλης Βρετανίας.
Βγήκαν τα «μαχαίρια» ανάμεσα σε Φερστάπεν και Χάμιλτον
Τα πράγματα «στράβωσαν» για τον Φερστάπεν από τον πρώτο γύρο, στην προσπάθεια του να διατηρήσει την θέση του απέναντι στον Χάμιλτον. Ο Βρετανός πήρε το slip stream του μετά την Γούντκοτ και προσπάθησε να περάσει από την εσωτερική στην Κορπς, με την εμπρός πτέρυγα του να βρίσκει στον πίσω δεξί τροχό της Red Bull. Ο Φερστάπεν έχασε τον έλεγχο της RB16B, καταλήγοντας στις μπαριέρες και εκτός αγώνα.
Ο Χάμιλτον δέχθηκε ποινή 10 δευτερολέπτων για το ατύχημα, ωστόσο αυτό φάνηκε να μην είναι αρκετό για την ομάδα της Red Bull. Τόσο ο Φερστάπεν, όσο και οι Κρίστιαν Χόρνερ και Χέλμουτ Μάρκο, εξέφρασαν την δυσαρέσκεια τους για την ποινή που δόθηκε.Ο Χόρνερ χαρακτήρισε «απελπισμένη» την κίνηση του Βρετανού, ενώ ο Μάρκο ζήτησε τον αποκλεισμό από έναν από τους επόμενους αγώνες.
Ο Φερστάπεν χρειάστηκε να πάει στο νοσοκομείο για προληπτικές εξετάσεις μετά το ατύχημα, όπου και έριξε τα «βέλη» του στον αντίπαλο του. Μέσω μηνύματος στο Twitter, τόνισε: «Η ποινή δεν βοηθά και δεν είναι δικαιολογεί την επικίνδυνη κίνηση που έκανε ο Λιούις στην πίστα. Βλέποντας τους πανηγυρισμούς, ενώ ήμουν στο νοσοκομείο, είναι ασέβεια και αντιαθλητική συμπεριφορά, αλλά το αφήνουμε». Την ίδια ώρα, ο Χάμιλτον κλήθηκε να σχολιάσει το ατύχημα τους, λέγοντας: «Δεν μου αρέσει να τρέχω, ή να κερδίζω έτσι, αλλά αυτά συμβαίνουν».
Ο Λεκλέρ διαχειρίστηκε με τον καλύτερο τρόπο το ατύχημα
Το ατύχημα των Φερστάπεν – Χάμιλτον άνοιξε την «πόρτα» στον Λεκλέρ στον 1ο γύρο, με τον Μονεγάσκο να παίρνει τα ηνία του αγώνα. Μετά την εκκίνηση από στάση, κατάφερε να μείνει μπροστά, παρά την πίεση του Βρετανού, ενώ στο μεγαλύτερο διάστημα του αγώνα η διαφορά ήταν σταθερά πάνω από τα 2 δευτερόλεπτα. Παρ’ όλα αυτά, στην Ferrari ξύπνησαν μνήμες του Μπαχρέιν από το 2019, όταν ο νεαρός πιλότος είπε πως έχει πρόβλημα με τον κινητήρα του.
Αυτό βοήθησε τον Χάμιλτον να μπει μέσα στο DRS του, ωστόσο δεν κατάφερε να κάνει την κίνηση. Ο Βρετανός είχε τον καλύτερο ρυθμό στον αγώνα, κάτι που ανάγκασε την Mercedes να αλλάξει θέσεις στα δύο μονοθέσια της στον 40ο γύρο, την ώρα ο παγκόσμιος πρωταθλητής ήταν ταχύτερος σχεδόν κατά ένα δευτερόλεπτο ανά γύρο. Μέσα σε σχεδόν επτά γύρους βρέθηκε πίσω από την Ferrari, κάνοντας την προσπέραση ξανά στην Κορπς.
Ο Λεκλέρ βρέθηκε πίσω αμέσως στα 2 δευτερόλεπτα, μένοντας στην 2η θέση του βάθρου, το οποίο ήταν και το πρώτο του την φετινή σεζόν. Σχεδόν σε όλο τον αγώνα διαχειρίστηκε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα ελαστικά του, ωστόσο ήταν ο ρυθμός του Χάμιλτον και η καλύτερη χρήση της σκληρής γόμας που του έδωσαν τη νίκη. Μετά τον αγώνα, ο Λεκλέρ ήταν απογοητευμένος στο team radio, ξέροντας ότι έχασε την πρώτη θέση στο «νήμα». Παρά τις ειδικές συνθήκες το αγώνα, έδειξε εξαιρετική συμπεριφορά και ψυχραιμία στην πίστα, δείγμα του μεγάλου του ταλέντου.
Η McLaren ξεφεύγει στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών
Ο Λάντο Νόρις πραγματοποιεί με διαφορά την καλύτερη σεζόν της καριέρας του, καθώς έχει τερματίσει στην δεκάδα σε όλους τους αγώνες, ενώ βρίσκεται στην 3η θέση της βαθμολογίας με 113 βαθμούς. Ο νεαρός ήταν αυτός που κρατούσε «ζωντανή» την McLaren στην διεκδίκηση της 3ης θέσης στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών απέναντι στην Ferrari, ενώ ο Ντάνιελ Ρικιάρντο έψαχνε ακόμα τα... πατήματα του.
Το ιδιαίτερο στυλ της MCL35M, όπως είπε και ο διευθυντής της ομάδας, Αντρέας Σάιντλ, είναι που δυσκολεύει τον Αυστραλό. Στους τελευταίους δύο αγώνες έχει δείξει να βρίσκει τον ρυθμό του, τερματίζοντας στην 5η θέση. Ακόμα περισσότερο, κατάφερε να κρατήσει για σχεδόν 20 γύρους πίσω του τον Σάινθ. Ο Ισπανός με την Ferrari είχε καλό ρυθμό, όμως δεν μπόρεσε να πάρει την 5η θέση.
Στο μεγαλύτερο μέρος της σεζόν, ο Νόρις ήταν αυτός που οδηγούσε την McLaren, ωστόσο η άνοδος του Ρικιάρντο αλλάζει όλο το πλάνο. Η ανωτερότητα της MCL35M έναντι της SF21 στην πίστα έχει φανεί, με τους κινητήρες της Mercedes να δίνουν το κάτι παραπάνω. Ωστόσο είναι η εμπειρία και το ταλέντο του «Honey Badger» που αλλάζει τις ισορροπίες.
Ο Αλόνσο και ας εγέρασε...
Ο Ισπανός είναι με διαφορά ένας από τους πιο... under the radar πιλότους της φετινής σεζόν. Παρά τις αμφιβολίες που υπήρχαν όταν αποφάσισε να επιστρέψει στα 39 του στην Formula 1, δείχνει πως όχι μόνο μπορεί να παραμείνει στο κορυφαίο επίπεδο, αλλά και να κάνει την διαφορά. Μετά από 10 αγώνες, βρίσκεται στην 11η θέση της βαθμολογίας με 26 βαθμούς, έχοντας τερματίσει σε επτά εξ’ αυτών στην δεκάδα, τους τελευταίους πέντε στην σειρά μάλιστα.
Στο τριήμερο της Μεγάλης Βρετανίας έδειξε τόσο στο sprint race, όσο και στον αγώνα, την εμπειρία του. Στην εκκίνηση του αγώνα του Σαββάτου βρέθηκε από την 11η στην 5η θέση, εκκινώντας στο Grand Prix στην 7η θέση. Στην διάρκεια του βρετανικού Grand Prix κατάφερε να φτάσει μέχρι και την 4η θέση, αντικρίζοντας τελικά 7ος την καρώ σημαία. Ο δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής έχει συμβόλαιο και την επόμενη σεζόν με την Alpine, ενώ μένει να φανεί πόσο ψηλά μπορεί να φτάσει με ένα καλύτερο μονοθέσιο.
Ο καλύτερος αγώνα της σεζόν για τον Σερ Λιούις
Παρά το ατύχημα και την ποινή, ο Χάμιλτον έδειξε για άλλη μία φορά γιατί είναι ένας από τους καλύτερους πιλότους όλων των εποχών. Εκμεταλλεύτηκε την κόκκινη σημαία και επιδιορθώθηκε η ζημιά στην εμπρός πτέρυγα. Παρά το γεγονός ότι δεν εκμεταλλεύτηκε την δεύτερη εκκίνηση, η αλλαγή στην σκληρή γόμα ήταν καθοριστική.
Ο ρυθμός του ήταν καλύτερους από του Μπότας και του Λεκλέρ, «ρίχνοντας» στον Μονεγάσκο σχεδόν ένα δευτερόλεπτο ανά γύρο. Η επιλογή της Mercedes να αλλάξει θέσεις στους δύο πιλότους της, άφησε ελεύθερο το πεδίο στον παγκόσμιο πρωταθλητή. Μέσα σε εννέα γύρους «έσβησε» την διαφορά από τον Λεκλέρ και με το slip stream του στην Κορπς πήρε την πρωτιά.
Μετά τον αγώνα, πανηγύρισε τη νίκη με την ψυχή, μπροστά σε ένα γεμάτο Σίλβερστοουν. Παρά τις δηλώσεις και τον «απόηχο» του ατυχήματος με τον Φερστάπεν, διαχειρίστηκε εξαιρετικά τον αγώνα και πήρε στο τέλος τη νίκη.
Bonus: Το sprint race είναι μία ευχάριστη αλλαγή, αλλά έχουν αρκετά περιθώρια βελτίωσης
Το Σάββατο (17/7) έγινε το πρώτο sprint race στην ιστορία της Formula 1, όπου ο Φερστάπεν πήρε την πρώτη θέση και τους τρεις βαθμούς, μαζί και την pole position. Μία καλή εκκίνηση ήταν αρκετή για να βρεθεί μπροστά, χωρίς να χάνει τα ηνία για τους 17 γύρους.
Πέραν της κίνησης του Ολλανδού, δεν υπήρξε αρκετή «δράση», πέραν του Αλόνσο που έκανε άλμα από την 11η στην 5η θέση. Το γεγονός πως ο αγώνας διαρκεί περίπου μόνο 30 λεπτά, δεν αφήνει πολλά περιθώρια στους πιλότους για προσπεράσεις. Ήταν μία αλλαγή που αύξησε το ενδιαφέρον, εν συγκρίσει με τις καθιερωμένες κατατακτήριες, καθώς βρίσκεται ακόμα σε πειραματικό στάδιο.
Ο Ρος Μπρον είχε τονίσει πως αυτό το φορτμάτ θα ακολουθηθεί σε άλλους δύο αγώνες φέτος, ένας εκ των οποίων φαίνεται πως θα είναι η Μόντσα. Υπάρχουν αρκετές διαφορές με τα sprint races των Formula 2 και 3, τόσο σε διάρκεια αγώνα, όσο και στα μονοθέσια, όμως με κάποιες αλλαγές ίσως να κρίνει σε μεγαλύτερο βαθμό το πρωτάθλημα στο μέλλον.
Μάριος Αγγελέτος
www.bnsports.gr
Ο αγώνας του Μαξ Φερστάπεν τελείωσε γρήγορα, καθώς ο Ολλανδός βρέθηκε εκτός αγώνα στον 1ο γύρο, μετά από επαφή που είχε με τον Χάμιλτον στην Κορπς. Πολύ καλό τριήμερο για τους Φερνάντο Αλόνσο και τις δύο McLaren, ενώ στα «ρηχά» έμεινε ο Σέρχιο Πέρεζ. Το «τρίτο ημίχρονο» του αγώνα είναι ακόμα πιο επεισοδιακό, το «BN Sports» σας παρουσιάζει τα 5+1 πράγματα που μάθαμε από το Grand Prix της Μεγάλης Βρετανίας.
Βγήκαν τα «μαχαίρια» ανάμεσα σε Φερστάπεν και Χάμιλτον
Τα πράγματα «στράβωσαν» για τον Φερστάπεν από τον πρώτο γύρο, στην προσπάθεια του να διατηρήσει την θέση του απέναντι στον Χάμιλτον. Ο Βρετανός πήρε το slip stream του μετά την Γούντκοτ και προσπάθησε να περάσει από την εσωτερική στην Κορπς, με την εμπρός πτέρυγα του να βρίσκει στον πίσω δεξί τροχό της Red Bull. Ο Φερστάπεν έχασε τον έλεγχο της RB16B, καταλήγοντας στις μπαριέρες και εκτός αγώνα.
Ο Χάμιλτον δέχθηκε ποινή 10 δευτερολέπτων για το ατύχημα, ωστόσο αυτό φάνηκε να μην είναι αρκετό για την ομάδα της Red Bull. Τόσο ο Φερστάπεν, όσο και οι Κρίστιαν Χόρνερ και Χέλμουτ Μάρκο, εξέφρασαν την δυσαρέσκεια τους για την ποινή που δόθηκε.Ο Χόρνερ χαρακτήρισε «απελπισμένη» την κίνηση του Βρετανού, ενώ ο Μάρκο ζήτησε τον αποκλεισμό από έναν από τους επόμενους αγώνες.
Ο Φερστάπεν χρειάστηκε να πάει στο νοσοκομείο για προληπτικές εξετάσεις μετά το ατύχημα, όπου και έριξε τα «βέλη» του στον αντίπαλο του. Μέσω μηνύματος στο Twitter, τόνισε: «Η ποινή δεν βοηθά και δεν είναι δικαιολογεί την επικίνδυνη κίνηση που έκανε ο Λιούις στην πίστα. Βλέποντας τους πανηγυρισμούς, ενώ ήμουν στο νοσοκομείο, είναι ασέβεια και αντιαθλητική συμπεριφορά, αλλά το αφήνουμε». Την ίδια ώρα, ο Χάμιλτον κλήθηκε να σχολιάσει το ατύχημα τους, λέγοντας: «Δεν μου αρέσει να τρέχω, ή να κερδίζω έτσι, αλλά αυτά συμβαίνουν».
Ο Λεκλέρ διαχειρίστηκε με τον καλύτερο τρόπο το ατύχημα
Το ατύχημα των Φερστάπεν – Χάμιλτον άνοιξε την «πόρτα» στον Λεκλέρ στον 1ο γύρο, με τον Μονεγάσκο να παίρνει τα ηνία του αγώνα. Μετά την εκκίνηση από στάση, κατάφερε να μείνει μπροστά, παρά την πίεση του Βρετανού, ενώ στο μεγαλύτερο διάστημα του αγώνα η διαφορά ήταν σταθερά πάνω από τα 2 δευτερόλεπτα. Παρ’ όλα αυτά, στην Ferrari ξύπνησαν μνήμες του Μπαχρέιν από το 2019, όταν ο νεαρός πιλότος είπε πως έχει πρόβλημα με τον κινητήρα του.
Αυτό βοήθησε τον Χάμιλτον να μπει μέσα στο DRS του, ωστόσο δεν κατάφερε να κάνει την κίνηση. Ο Βρετανός είχε τον καλύτερο ρυθμό στον αγώνα, κάτι που ανάγκασε την Mercedes να αλλάξει θέσεις στα δύο μονοθέσια της στον 40ο γύρο, την ώρα ο παγκόσμιος πρωταθλητής ήταν ταχύτερος σχεδόν κατά ένα δευτερόλεπτο ανά γύρο. Μέσα σε σχεδόν επτά γύρους βρέθηκε πίσω από την Ferrari, κάνοντας την προσπέραση ξανά στην Κορπς.
Ο Λεκλέρ βρέθηκε πίσω αμέσως στα 2 δευτερόλεπτα, μένοντας στην 2η θέση του βάθρου, το οποίο ήταν και το πρώτο του την φετινή σεζόν. Σχεδόν σε όλο τον αγώνα διαχειρίστηκε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα ελαστικά του, ωστόσο ήταν ο ρυθμός του Χάμιλτον και η καλύτερη χρήση της σκληρής γόμας που του έδωσαν τη νίκη. Μετά τον αγώνα, ο Λεκλέρ ήταν απογοητευμένος στο team radio, ξέροντας ότι έχασε την πρώτη θέση στο «νήμα». Παρά τις ειδικές συνθήκες το αγώνα, έδειξε εξαιρετική συμπεριφορά και ψυχραιμία στην πίστα, δείγμα του μεγάλου του ταλέντου.
Η McLaren ξεφεύγει στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών
Ο Λάντο Νόρις πραγματοποιεί με διαφορά την καλύτερη σεζόν της καριέρας του, καθώς έχει τερματίσει στην δεκάδα σε όλους τους αγώνες, ενώ βρίσκεται στην 3η θέση της βαθμολογίας με 113 βαθμούς. Ο νεαρός ήταν αυτός που κρατούσε «ζωντανή» την McLaren στην διεκδίκηση της 3ης θέσης στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών απέναντι στην Ferrari, ενώ ο Ντάνιελ Ρικιάρντο έψαχνε ακόμα τα... πατήματα του.
Το ιδιαίτερο στυλ της MCL35M, όπως είπε και ο διευθυντής της ομάδας, Αντρέας Σάιντλ, είναι που δυσκολεύει τον Αυστραλό. Στους τελευταίους δύο αγώνες έχει δείξει να βρίσκει τον ρυθμό του, τερματίζοντας στην 5η θέση. Ακόμα περισσότερο, κατάφερε να κρατήσει για σχεδόν 20 γύρους πίσω του τον Σάινθ. Ο Ισπανός με την Ferrari είχε καλό ρυθμό, όμως δεν μπόρεσε να πάρει την 5η θέση.
Στο μεγαλύτερο μέρος της σεζόν, ο Νόρις ήταν αυτός που οδηγούσε την McLaren, ωστόσο η άνοδος του Ρικιάρντο αλλάζει όλο το πλάνο. Η ανωτερότητα της MCL35M έναντι της SF21 στην πίστα έχει φανεί, με τους κινητήρες της Mercedes να δίνουν το κάτι παραπάνω. Ωστόσο είναι η εμπειρία και το ταλέντο του «Honey Badger» που αλλάζει τις ισορροπίες.
Ο Αλόνσο και ας εγέρασε...
Ο Ισπανός είναι με διαφορά ένας από τους πιο... under the radar πιλότους της φετινής σεζόν. Παρά τις αμφιβολίες που υπήρχαν όταν αποφάσισε να επιστρέψει στα 39 του στην Formula 1, δείχνει πως όχι μόνο μπορεί να παραμείνει στο κορυφαίο επίπεδο, αλλά και να κάνει την διαφορά. Μετά από 10 αγώνες, βρίσκεται στην 11η θέση της βαθμολογίας με 26 βαθμούς, έχοντας τερματίσει σε επτά εξ’ αυτών στην δεκάδα, τους τελευταίους πέντε στην σειρά μάλιστα.
Στο τριήμερο της Μεγάλης Βρετανίας έδειξε τόσο στο sprint race, όσο και στον αγώνα, την εμπειρία του. Στην εκκίνηση του αγώνα του Σαββάτου βρέθηκε από την 11η στην 5η θέση, εκκινώντας στο Grand Prix στην 7η θέση. Στην διάρκεια του βρετανικού Grand Prix κατάφερε να φτάσει μέχρι και την 4η θέση, αντικρίζοντας τελικά 7ος την καρώ σημαία. Ο δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής έχει συμβόλαιο και την επόμενη σεζόν με την Alpine, ενώ μένει να φανεί πόσο ψηλά μπορεί να φτάσει με ένα καλύτερο μονοθέσιο.
Ο καλύτερος αγώνα της σεζόν για τον Σερ Λιούις
Παρά το ατύχημα και την ποινή, ο Χάμιλτον έδειξε για άλλη μία φορά γιατί είναι ένας από τους καλύτερους πιλότους όλων των εποχών. Εκμεταλλεύτηκε την κόκκινη σημαία και επιδιορθώθηκε η ζημιά στην εμπρός πτέρυγα. Παρά το γεγονός ότι δεν εκμεταλλεύτηκε την δεύτερη εκκίνηση, η αλλαγή στην σκληρή γόμα ήταν καθοριστική.
Ο ρυθμός του ήταν καλύτερους από του Μπότας και του Λεκλέρ, «ρίχνοντας» στον Μονεγάσκο σχεδόν ένα δευτερόλεπτο ανά γύρο. Η επιλογή της Mercedes να αλλάξει θέσεις στους δύο πιλότους της, άφησε ελεύθερο το πεδίο στον παγκόσμιο πρωταθλητή. Μέσα σε εννέα γύρους «έσβησε» την διαφορά από τον Λεκλέρ και με το slip stream του στην Κορπς πήρε την πρωτιά.
Μετά τον αγώνα, πανηγύρισε τη νίκη με την ψυχή, μπροστά σε ένα γεμάτο Σίλβερστοουν. Παρά τις δηλώσεις και τον «απόηχο» του ατυχήματος με τον Φερστάπεν, διαχειρίστηκε εξαιρετικά τον αγώνα και πήρε στο τέλος τη νίκη.
Bonus: Το sprint race είναι μία ευχάριστη αλλαγή, αλλά έχουν αρκετά περιθώρια βελτίωσης
Το Σάββατο (17/7) έγινε το πρώτο sprint race στην ιστορία της Formula 1, όπου ο Φερστάπεν πήρε την πρώτη θέση και τους τρεις βαθμούς, μαζί και την pole position. Μία καλή εκκίνηση ήταν αρκετή για να βρεθεί μπροστά, χωρίς να χάνει τα ηνία για τους 17 γύρους.
Πέραν της κίνησης του Ολλανδού, δεν υπήρξε αρκετή «δράση», πέραν του Αλόνσο που έκανε άλμα από την 11η στην 5η θέση. Το γεγονός πως ο αγώνας διαρκεί περίπου μόνο 30 λεπτά, δεν αφήνει πολλά περιθώρια στους πιλότους για προσπεράσεις. Ήταν μία αλλαγή που αύξησε το ενδιαφέρον, εν συγκρίσει με τις καθιερωμένες κατατακτήριες, καθώς βρίσκεται ακόμα σε πειραματικό στάδιο.
Ο Ρος Μπρον είχε τονίσει πως αυτό το φορτμάτ θα ακολουθηθεί σε άλλους δύο αγώνες φέτος, ένας εκ των οποίων φαίνεται πως θα είναι η Μόντσα. Υπάρχουν αρκετές διαφορές με τα sprint races των Formula 2 και 3, τόσο σε διάρκεια αγώνα, όσο και στα μονοθέσια, όμως με κάποιες αλλαγές ίσως να κρίνει σε μεγαλύτερο βαθμό το πρωτάθλημα στο μέλλον.
Μάριος Αγγελέτος
www.bnsports.gr