Ο αγώνας στο Μπακού ήταν γεμάτος ανατροπές, με την Red Bull και τον Σέρχιο Πέρεζ να είναι αυτοί που γέλασαν τελευταίοι.
Μαζί με τον 31χρονο στο βάθρο βρέθηκαν οι Σεμπάστιαν Φέτελ της Aston Martin και Πιερ Γκασλί της Alpha Tauri, με τον Γερμανό να πετυχαίνει το πρώτο βάθρο στην ιστορία της ομάδας στην Formula 1. Από την επικράτηση του Πέρεζ και την εγκατάλειψη του Φερστάπεν, στην pole position του Σαρλ Λεκλέρ και την εμφάνιση του Βάλτερι Μπότας, ο αγώνας στο Μπακού έγινε για άλλη μία φορά αφορμή συζητήσεων.
Παραμένει το πρόβλημα της Ferrari σε ρυθμό αγώνα
Οι άνθρωποι της Scuderia είδαν τον Λεκλέρ να πετυχαίνει μία δεύτερη συνεχόμενη pole position στο Μπακού μετά από το Πριγκιπάτο, έστω και με την βοήθεια της κόκκινης σημαίας. Την ίδια ώρα, πάλι άτυχος στάθηκε ο Κάρλος Σάινθ, με το ατύχημα του Γιούκι Τσουνόντα να κρατά τον Ισπανό στην 6η θέση στις κατατακτήριες, χάνοντας μάλιστα τον έλεγχο του μονοθεσίου του στο σημείο που τράκαρε ο Ιάπωνας.
Παρά την καλή εκκίνηση του Μονεγάσκου στον αγώνα, ο Χάμιλτον κατάφερε να πάρει μέσω του slipstreaming την πρωτιά στον 4ο γύρο, ενώ μετά τον 7ο γύρο βρέθηκε στην 4η θέση, πίσω και από τους Φερστάπεν και Πέρεζ. Πιο πίσω ο Σάινθ δεν έκανε καλή εκκίνηση, ενώ μία έξοδος πριν την 8η στροφή στον 12ο γύρο «τραυμάτισε» τα ελαστικά του. Μπορεί στο τέλος οι δύο πιλότοι της Ferrari να τερμάτισαν μπροστά από αυτούς της McLaren, ανεβαίνοντας στην 3η θέση στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών, ωστόσο δεν ήταν σε θέση να απειλήσουν μέσα στον αγώνα.
Μετά την στατική εκκίνηση στον 49ο γύρο, ο Λεκλέρ έφτασε κοντά στο να περάσει τον Γκασλί για την 3η θέση, ωστόσο ο Γάλλος όχι μόνο διατήρησε την θέση του στο βάθρο, αλλά παραλίγο να αναγκάσει και τον Μονεγάσκο να δεχθεί προσπέραση από τον 4ο Λάντο Νόρις. Παράλληλα, ο Σάινθ παραλίγο να χάσει την 8η θέση από τον Ρικιάρντο, ωστόσο είχε την εσωτερική στην 1η στροφή και έμεινε μπροστά από τον Αυστραλό. Η φετινή σεζόν κυλά σαφώς καλύτερα από την προηγούμενη για την ιταλική ομάδα, ωστόσο πρέπει να βελτιώσει την απόδοση της και στις Κυριακές εκτός από το Σάββατο, ειδικά σε πίστες που σημαντικό ρόλο παίζει η ταχύτητα.
Ο Χάμιλτον έχασε τη νίκη εξαιτίας ενός κουμπιού
Λίγο πριν την εκκίνηση στο 49ο γύρο, ο Βρετανός ακούστηκε να λέει στο team radio με τον μηχανικό του, Πίτερ «Μπόνο» Μπόνινγκτον και τον διευθυντή της Mercedes, Τότο Βολφ, πως «πρέπει να θυμόμαστε πως είναι ένας μαραθώνιος και όχι αγώνας ταχύτητας». Είχε το καλύτερο ξεκίνημα και φάνηκε να έχει προβάδισμα έναντι του Πέρεζ, έχοντας την εσωτερική προς το τέλος της ευθείας και στην 1η στροφή, όμως τα φρένα του δεν δούλεψαν και έφυγε εκτός πίστας, μένοντας τελευταίος.
Μετά το τέλος του αγώνα, μιλώντας με τον Μπόνο, ανακάλυψαν πως είχε μείνει ανοικτό το «brake magic», μία ρύθμιση που χρησιμοποιούν τα μονοθέσια της Mercedes υπό καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας, ώστε να αλλάζει τις ρυθμίσεις των φρένων. Όπως δήλωσε ο ίδιος μετά τον αγώνα, στην «μάχη» του με τον Πέρεζ στην ευθεία πάτησε καταλάθος έναν διακόπτη, ο οποίος ουσιαστικά «έσβησε» τα φρένα του μονοθεσίου, με αποτέλεσμα να συνεχίσει στην ευθεία.
Ο ίδιος ζήτησε συγγνώμη μετά τον αγώνα για το λάθος του από τα μέλη της ομάδας, με τον Βολφ από την πλευρά του να πιστεύει πως δεν ήταν λάθος του Βρετανού, τονίζοντας στα Μέσα πως ο πιλότος της Mercedes «δεν κάνει ποτέ λάθη». Με τους Χάμιλτον και Μπότας να μένουν στην 15η και 12η θέση, η Red Bull αύξησε την διαφορά στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών στους 26 βαθμούς.
Ο Φερνάντο Αλόνσο φαίνεται να γυρνά τον «διακόπτη»
Ο Ισπανός είχε δύο άσχημα αποτελέσματα στους αγώνες σε Ισπανία και Μονακό, μένοντας στην 17η και 13η αντίστοιχα θέση. Την ίδια ώρα, ο ομόσταβλος του στην Alpine, Εστέμπαν Οκόν, τερμάτισε και στους δύο αγώνες στην 9η θέση, μεταφέροντας έτσι την πίεση στην πλευρά του Ισπανού. Ο ίδιος είχε τονίσει πως μετά από το Μονακό θα δούμε έναν διαφορετικό Αλόνσο, κάτι το οποίο έδειξε στο Μπακού.
Ο δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής όχι μόνο κατάφερε να μπει στο Q3 στις κατατακτήριες δοκιμές του Σαββάτου, εκκινώντας 9ος στον αγώνα, αλλά αντίκρισε 6ος την καρώ σημαία, στην καλύτερη του εμφάνιση στην σεζόν. Στην στατική εκκίνηση του 49ου γύρου κατάφερε άμεσα να βρεθεί από την 10η στην 7η θέση, ενώ λίγο αργότερα πέρασε και την Alpha Tauri του Τσουνόντα για την 6η θέση.
Δεν ήταν λίγοι αυτοί που εξέφρασαν τις αντιρρήσεις τους για την επιστροφή του Ισπανού στην Formula 1, μετά από μία απουσία δύο ετών. Ωστόσο ακόμα και στα 39 του, ο Αλόνσο δείχνει πως αγώνα με τον αγώνα γίνεται ακόμα καλύτερος, συνηθίζοντας ακόμα περισσότερο το μονοθέσιο της γαλλικής ομάδας.
Ρικιάρντο και McLaren δεν βρίσκονται ακόμα στο ίδιο μήκος κύματος
Ο Αυστραλός αποφάσισε στα μέσα της περσινής χρονιάς να αλλάξει «στέγη» και από την Renault να συνεχίσει στην McLaren από το 2021, μετά από την συμφωνία μεταξύ Ferrari και Σάινθ. Ο 31χρονος είδε με καλό μάτι τις εμφανίσεις της βρετανικής ομάδας το 2020, η οποία θα επέστρεφε από το 2021 στους κινητήρες της Mercedes. Αν και έχει εκκινήσει σε 3 από τους 5 αγώνες μπροστά από το Νόρις, έχει τερματίσει σε υψηλότερη θέση μόνο στο Grand Prix της Ισπανίας.
Από την μία ο Βρετανός δείχνει ικανός να κοντράρει στα ίσια τις Ferrari και να «ζορίσει» τις Mercedes και Red Bull, ο Ρικιάρντο ακόμα προσπαθεί να προσαρμοστεί στο μονοθέσιο της βρετανικής ομάδας. Αποκορύφωμα υπήρξε το Grand Prix του Μονακό, με το Νόρις να ρίχνει γύρο στον Ρικιάρντο στον 52ο γύρο του αγώνα.
Θέλοντας να υπερασπιστεί τις εμφανίσεις του πιλότου του, ο αγωνιστικός διευθυντής της ομάδας, Αντρέας Σάιντλ, τόνισε πως το μοναδικό αγωνιστικό στυλ της McLaren είναι αυτό που δυσκολεύει τον Αυστραλό. Στην φετινή σεζόν είναι ξεκάθαρο πως θα παίξουν σημαντικό ρόλο οι νέοι πιλότοι των ομάδων. Από την μία ο Σέρχιο Πέρεζ είναι ο παράγοντας «Χ» στο κυνήγι της Red Bull στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών απέναντι στην Mercedes, ενώ οι εμφανίσεις των Σάινθ και Ρικιάρντο κρίνουν το ποια από τις Ferrari και McLaren θα έχει στο τέλος το πάνω χέρι για την 3η θέση.
Τα λάθη στα πιτ εξελίσσονται σε «βραχνά» για την Haas
Η φετινή σεζόν δεν κυλά καθόλου καλά για την αμερικανική ομάδα, η οποία βρίσκεται στην τελευταία θέση στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών, μαζί με την Williams, ωστόσο η VF21 είναι σαφώς πιο αργή από την FW43B της βρετανικής ομάδας. Ο Νικίτα Μαζέπιν φαίνεται να αποτελεί συνεχώς θέμα για συζήτηση, με την συμπεριφορά του μέσα στην πίστα να προκαλεί τον εκνευρισμό όχι μόνο των πιλότων, αλλά και των αγωνιστικών διευθυντών, όπως έδειξε ο Τότο Βολφ στο ισπανικό Grand Prix.
Στον 36ο γύρο ο Μικ Σουμάχερ πέρασε στα πιτ για να αλλάξει ελαστικά, ωστόσο μόλις έφυγε από την θέση του δέχθηκε εντολή να σταματήσει αμέσως το μονοθέσιο, καθώς δεν είχε βιδώσει σωστά ο εμπρός αριστερός τροχός. Οι μηχανικοί της Haas χρειάστηκε να σπρώξουν το αμάξι πίσω στο γκαράζ, ώστε να τοποθετηθεί σωστά ο τροχός και ο Γερμανός να συνεχίσει τον αγώνα του.
Αυτή όμως δεν είναι η πρώτη φορά που η αμερικανική ομάδα τα «θαλασσώνει» στην αλλαγή ελαστικών, ξυπνώντας αναμνήσεις από το αυστραλιανό Grand Prix του 2018. Τότε ο Κέβιν Μάγκνουσεν επέστρεψε στην πίστα στον 22ο γύρο, μετά από πιτ στοπ, ωστόσο αποσύρθηκε αμέσως, καθώς το μπουλόνι δεν είχε τοποθετηθεί σωστά και ο τροχός ήταν «χαλαρός». Δύο γύρους αργότερα, το ίδιο ακριβώς συνέβη και με το μονοθέσιο του Ρομέν Γκροζάν, με την Haas να χάνει την ευκαιρία να «βάλει» και τα δύο της μονοθέσια στην δεκάδα. Σαφώς και πολλά έχουν αλλάξει από τότε, ωστόσο το λάθος το οποίο συμβαίνει για 3η συνολικά φορά, παύει να είναι σύμπτωση.
Bonus: Η Pirelli καλείται να δώσει «εξηγήσεις» για τα ελαστικά
Λανς Στρολ και Μαξ Φερστάπεν αποσύρθηκαν ακριβώς με τον ίδιο τρόπο στον αγώνα του Μπακού, όταν ο πίσω αριστερός τροχός του μονοθεσίου τους «κλάρατε» στην ευθεία εκκίνησης, χάνοντας τον έλεγχο του πίσω μέρους και καταλήγοντας στις μπαριέρες. Κατά την διάρκεια της διακοπής πριν από την στατική εκκίνηση, ο team manager της Red Bull, Τζόναθαν Γουίτλι, σε συνομιλία με τον διευθυντή του αγώνα, Μάικλ Μάσι, ζήτησε να διακοπεί τελείως η διαδικασία.
Ο Γουίτλι έκανε λόγω για αστοχία υλικού όσον αφορά τα ελαστικά της Pirelli, κάτι για το οποίο δεν είχαν ενημερωθεί οι ομάδες, ωστόσο τελικά δεν έγινε δεκτό το αίτημα της ομάδας. Μετά το τέλος του αγώνα ο επικεφαλής της Pirelli Motorsport, Μάριο Ίζολα, τόνισε πως θα γίνει έρευνα σχετικά με το τι προκάλεσε τα ατυχήματα. Σύμφωνα με τις πρώτες ενδείξεις, ο Ίζολα δήλωσε πως τα θραύσματα που βρισκόντουσαν στην πίστα οδήγησαν στην εγκατάλειψη των Στρολ - Φερστάπεν, ενώ αποκάλυψε πως υπήρχε ένα «σκίσιμο» και στα ελαστικά του Χάμιλτον.
Στο τέλος του αγώνα οι μηχανικοί της Red Bull ζήτησαν από τον Σέρχιο Πέρεζ να σταματήσει άμεσα το μονοθέσιο, αντί να το φέρει στο γκαράζ, φοβούμενοι νέο κλατάρισμα. Η τελευταία φορά που η Pirelli χρειάστηκε να δώσει «εξηγήσεις» για την επίδοση των ελαστικών της ήταν στο βρετανικό Grand Prix του 2020. Δύο γύρους πριν από το τέλος του αγώνα, ο εμπρός αριστερός τροχός του Μπότας «κλάταρε», με τον Φινλανδό να πηγαίνει με προσοχή στα πιτ και να επιστρέφει στην πίστα στην 12η θέση. Αμέσως ο Χάμιλτον, ο οποίος βρισκόταν στην 1η θέση, ειδοποιήθηκε για το συμβάν, για να προστατέψει τα ελαστικά του.
Τελικά στην 8η στροφή ο εμπρός αριστερός τροχός του Βρετανού υπέστη ζημιά, με τον Φερστάπεν να βρίσκεται 20 δευτερόλεπτα πίσω του. Τελικά ο Χάμιλτον κατάφερε να φέρει το μονοθέσιο του στην γραμμή του τερματισμού, κερδίζοντας τον αγώνα με τρεις τροχούς.
Μάριος Αγγελέτος