Για άλλη μία φορά το Μονακό δεν προσέφερε πολλή δράση, ωστόσο μας έκανε περισσότερο... σοφούς.
Μαξ Φερστάπεν και Red Bull κυριάρχησαν στο Μονακό, με τον Ολλανδό να παίρνει την πρώτη του νίκη στο Πριγκιπάτο, ενώ ακολούθησαν οι Κάρλος Σάινθ και Λάντο Νόρις. Κάπως έτσι ο Φερστάπεν εκμεταλλεύτηκε το κακό διήμερο του Λιούις Χάμιλτον και ανέβηκε στην πρώτη θέση της βαθμολογίας.
Το σιρκουί πόλης του Μονακό δεν επέτρεψε στους πιλότους να κάνουν αρκετές προσπεράσεις, αλλά έγινε για άλλη μία φορά αφορμή για συζήτηση. Το «BN Sports» σας παρουσιάζει τα 5+1 πράγματα που κρατήσαμε από το Grand Prix του Μονακό.
1. Ο Φερστάπεν είναι (και επίσημα) έτοιμος για το πρωτάθλημα
Ο Ολλανδός μπορεί να είναι μόνο 23 ετών, ωστόσο φέτος μπήκε στην 7η (!) σεζόν του στην Formula 1. Από νωρίς έδειξε το οδηγικό του ταλέντο, ωστόσο η έλλειψη υπομονής και κάποιες λανθασμένες επιλογές του κόλλησαν την «ρετσινιά» του επικίνδυνου οδηγού. Πλέον βλέπουμε έναν τελείως διαφορετικό πιλότο, ο οποίος έχει και στην διάθεση του ένα μονοθέσιο ικανό για να τον κάνει διεκδικητή του πρωταθλήματος.
Φέτος έχει ήδη κερδίσει ήδη 2 από τους πρώτους 5 αγώνες, ενώ στους υπόλοιπους βρέθηκε στην 2η θέση. Μετά και από την επικράτηση στο Πριγκιπάτο, ο Φερστάπεν βρίσκεται στην κορυφή της βαθμολογίας, με 105 πόντους έναντι των 101 του Λιούις Χάμιλτον. Έχει ήδη γράψει ιστορία ως ο νεότερος πιλότος που έχει κερδίσει σε αγώνα, στο ντεμπούτο του με την Red Bull στην Ισπανία το 2016, όταν ήταν ακόμα 18 ετών. Πλέον μένει να φανεί εάν δώσει τέλος στην κυριαρχία της Mercedes και γίνει ο πρώτος Ολλανδός που κατακτήσει τον τίτλο.
2. Ακόμα και οι καλύτεροι κάνουν λάθη
Δύσκολο το διήμερο για την Mercedes, η γερμανική ομάδα είδε τον Χάμιλτον να κάνει το Σάββατο τον 7ο καλύτερο χρόνο, ενώ το ατύχημα του Λεκλέρ κράτησε τον Βάλτερι Μπότας στην 3η θέση. Στον 30ο γύρο η προσπάθεια για να κάνουν το undercut στον Πιερ Γκασλί απέτυχε, με τον Βρετανό να επιστρέφει στην πίστα στην 7η θέση, κολλώντας πίσω από τους Σεμπάστιαν Φέτελ και Σέρχιο Πέρεζ για τον υπόλοιπο του αγώνα. Σα να μην έφτανε αυτό, αμέσως μετά τον Χάμιλτον μπήκε και ο Μπότας στα πιτ, ο οποίος ήταν ακόμα «ζωντανός» στην διεκδίκηση της νίκης.
Το πιστονόκλειδο δεν μπήκε σωστά και «έφαγε» το μπουλόνι στο εμπρός δεξί ελαστικό, με αποτέλεσμα ο Φινλανδός να περιμένει στα πιτ για σχεδόν 1 (!) λεπτό, προτού τελικά αποσυρθεί. Μετά το τέλος του αγώνα, ο Χάμιλτον πέταξε το «μπαλάκι» στην ομάδα, λέγοντας πως «σίγουρα έχει πολλά να μάθει ακόμα». Μέσα σε μία μέρα η Mercedes έχασε την πρωτιά στο πρωτάθλημα των πιλότων και των κατασκευαστών, ενώ ήταν η 3η φορά που ο Μπότας αντιμετωπίζει πρόβλημα κατά την αλλαγή των ελαστικών του.
3. Ο Σάινθ είναι ο ιδανικός πιλότος για την Ferrari (και τον Λεκλέρ)
Το τριήμερο για την Ferrari ήταν το λιγότερο ανατρεπτικό. Από την κυριαρχία στα ελεύθερα δοκιμαστικά και στις κατατακτήριες, στην εγκατάλειψη του poleman Λεκλέρ με πρόβλημα στο κιβώτιο ταχυτήτων, πριν καν ξεκινήσει ο αγώνας. Από τον παράδεισο, στην κόλαση και μετά πάλι στον παράδεισο πήγαν οι φίλοι της Scuderia, οι οποίοι είδαν τον Σάινθ να αντικρίζει 2ος την καρώ σημαία.
Το Μονακό αφήνει μία «γλυκόπικρη» γεύση στην Scuderia, η οποία θα μπορούσε να δει με την απόσυρση του Μπότας δύο μονοθέσια στο βάθρο. Παρ' όλα αυτά, η εξέλιξη στο φετινό μονοθέσιο και η έλευση του Σάινθ έχουν βοηθήσει σε μεγάλο βαθμό την ομάδα, με τον Ισπανό να πραγματοποιεί από την αρχή εξαιρετικές εμφανίσεις.
Στους πρώτους 5 αγώνες έχει τερματίσει μόλις μία φορά εκτός δεκάδας, αυτή ήταν στην Πορτογαλία, όταν και έμεινε στην 11η θέση. Μεγάλη ήταν η συζήτηση όταν ανακοινώθηκε η συνεργασία Σάινθ -Ferrari, για το αν ο Ισπανός θα τρέχει στα ίσα με τον Λεκλέρ, ή αν θα γίνει το Νο2 της ομάδας. Μέχρι στιγμής, ο ίδιος δίνει την απάντηση του εντός πίστας.
4. «Ένεση» ψυχολογίας για τον Φέτελ
Η χρονιά δεν ξεκίνησε καθόλου καλά για τον Γερμανό στην Aston Martin, με την βρετανική ομάδα να μην μπορεί να του παράσχει ένα μονοθέσιο αντάξιο με αυτό του 2020. Στους πρώτους 4 αγώνες δεν συγκέντρωσε κανένα βαθμό και κατάφερε να μπει μόλις μία φορά στο Q3, στο Grand Prix της Πορτογαλίας. Ωστόσο στο Μονακό έδειξε ένα πρόσωπο από τα προηγούμενα χρόνια, παίρνοντας την 8η θέση στις κατατακτήριες και τερματίζοντας 5ος στον αγώνα, βάζοντας 10 πόντους στο «σακούλι».
Από την αρχή του αγώνα ο Χάμιλτον στην 7η θέση φάνηκε να ανοίγει την διαφορά, ωστόσο ο Γερμανός πέτυχε το overcut και κατάφερε να κρατήσει πίσω του τους Γκασλί – Χάμιλτον. Ο ίδιος χαρακτήρισε «ζήτημα χρόνου» μία τέτοια καλή εμφάνιση, με τον ίδιο να ελπίζει πως αυτός ο αγώνας θα γυρίσει τον «διακόπτη», τόσο για εκείνον, όσο και για την Aston Martin.
5. Ο Γκασλί κέρδισε τις εντυπώσεις
Φέτος η Alpha Tauri δεν είναι το ίδιο δυνατή με πέρσι, ενώ τα άσχημα αποτελέσματα του Γιούκι Τσουνόντα στους προηγούμενους αγώνες, έχουν ρίξει όλο το «βάρος» στους ώμους του Πιερ Γκασλί. Ο Γάλλος έχει καταφέρει να μπει στο Q3 στους 4 από τους πρώτους 5 αγώνες, ενώ στο Μονακό εκκίνησε 6ος, μία θέση μπροστά από τον Χάμιλτον. Στον αγώνα όχι μόνο κατάφερε να διατηρήσει πίσω του τον επτάκις παγκόσμιο πρωταθλητή για σχεδόν ολόκληρο τον αγώνα, αλλά έχασε για λίγο την 5η θέση στον 32ο γύρο.
Ο Φέτελ στην έξοδο από τα πιτ βρέθηκε δίπλα στον Γάλλο, τον οποίο τελικά προσπέρασε στην ευθεία του ξενοδοχείου. Από την στιγμή κιόλας που ο Βρετανός μπήκε για 2η φορά στα πιτ, θέλοντας να βάλει φρέσκια μαλακή γόμα για ταχύτερο γύρο, δεν απειλήθηκε καθόλου και πήρε εύκολα την 6η θέση. Άλλη μία καλή εμφάνιση για τον 25χρονο Γάλλο, ο οποίος δείχνει ότι αργά ή γρήγορα θα πάρει την «προαγωγή» του από την ιταλική ομάδα, είτε αυτή είναι πάλι στην Red Bull, είτε σε κάποια άλλη ομάδα.
Bonus: Το Μονακό παραμένει το «άγιο δισκοπότηρο» των πιλότων
Δεν είναι λίγες οι φορές που οι φίλοι της Formula 1 έχουν χαρακτηρίσει «βαρετό» το σιρκουί του Μονακό, ή ως μία πίστα που πρέπει πλέον να αντικατασταθεί με μία πιο σύγχρονη, που μπορεί να βοηθήσει σε εντυπωσιακές προσπεράσεις. Αυτό είναι κάτι ωστόσο δεν συμμερίζονται οι πιλότοι της Formula 1, το είδαμε άλλωστε τόσο στην Formula 1, όσο και στην Formula 2.
Ο Γκουάνιου Ζου στην F2 είδε πρώτος την καρώ σημαία στο πρώτο sprint race του Σάββατο, με τον Κινέζο πιλότο να φωνάζει «Μονακό, μωρό μου!». Το ίδιο φώναξε και ο Νόρις μετά τον αγώνα της Κυριακής, ενώ και για τον Φερστάπεν ήταν η πρώτη νίκη και βάθρο στο Πριγκιπάτο, μετά από τα ατυχήματα που είχε τα προηγούμενα χρόνια.
Μπορεί το μέγεθος των σημερινών μονοθεσίων να μην καθιστά δυνατές τις προσπεράσεις στην πίστα του Μονακό, παρά μόνο στην ευθεία εκκίνησης, όπου επίσης η διαφορά δύο μονοθεσίων πρέπει να είναι λιγότερο από μισό δευτερόλεπτο, ωστόσο είναι η πιο απαιτητική πίστα του καλενταριού και αυτή που κάθε πιλότος θέλει να στεφθεί νικητής. Για αυτό και άλλωστε αποτελεί μέρος του «triple crown» του μηχανοκίνητου αθλητισμού, μαζί με την «24 Hours of Le Mans» και το «Indianapolis 500».
Μάριος Αγγελέτος