Την πρώτη του νίκη στο Μονακό πέτυχε ο Μαξ Φερστάπεν, με τον Ολλανδό να ανεβαίνει στην κορυφή της βαθμολογίας.
Τα προβλήματα ξεκίνησαν πριν καν ανάψουν τα φώτα της εκκίνησης, καθώς ο Σαρλ Λεκλέρ δεν κατάφερε να ξεκινήσει τον αγώνα. Ο Μονεγάσκος τράκαρε στο εσάκι της Ταμπάκ στις κατατακτήριες δοκιμές του Σαββάτου, με αποτέλεσμα να μην έχει γνωστό μέχρι και την τελευταία στιγμή αν θα χρειαστεί να γίνουν αλλαγές στο κιβώτιο ταχυτήτων.
Με επίσημη ανακοίνωση, η Ferrari τόνισε πως δεν τίθεται θέμα αλλαγών και πως ο Λεκλέρ θα ξεκινήσει κανονικά από την pole position. Ωστόσο στον έξοδο από τα πιτ, ο πιλότος της Scuderia αντιλήφθηκε πως υπάρχει πρόβλημα με το κιβώτιο ταχυτήτων, με την ιταλική ομάδα να κάνει λόγο για πρόβλημα πρόβλημα στον αριστερό κινητήριο άξονα, με τον Λεκλέρ να μένει εκτός πριν ξεκινήσει ο αγώνας.
«Καθαρή» εκκίνηση για όλους, στο κατόπι του Φερστάπεν ο Μπότας
Στην εκκίνηση ο Φερστάπεν πρόλαβε να τοποθετήσει το μονοθέσιο του προς την δεξιά πλευρά της πίστας, ανακόπτοντας την πορεία του Μπότας, με τους Σάινθ και Νόρις να ακολουθούν. Μέσα στους πρώτους 10 γύρους ο Ολλανδός κατάφερε να διατηρήσει την διαφορά από τον 2ο Μπότας περίπου στο 1,5 δευτερόλεπτο, την ώρα που ο Σάινθ είχε ανοίξει την διαφορά από το Νόρις στα 3,5 δευτερόλεπτα.
Ο Φινλανδός είδε την διαφορά από τον πρωτοπόρο να ανοίγει, ρίχνοντας την και πάλι κάτω από το 1,5 δευτερόλεπτο, ωστόσο ο ρυθμός του έπεσε στην συνέχεια με τον ίδιο να λέει πως «νιώθει λες και οδηγεί με βρόχινα». Στον 19ο γύρο ο Λανς Στρολ παραλίγο να βγει εκτός αγώνα, όταν η Aston Martin πέρασε πάνω από το κερμπ και απογειώθηκε στο εσάκι της Ταμπάκ, ωστόσο απέφυγε το ατύχημα. Πιο πίσω, ο Λιούις Χάμιλτον φάνηκε να κολλά στην 7η θέση, πίσω από την Alpha Tauri του Πιερ Γκασλί, χωρίς ωστόσο να απειλείται από τον 8ο Φέτελ, ο οποίος προσπαθούσε να διατηρήσει πίσω του τον Σέρχιο Πέρεζ.
«Πανικός» στα πιτ για την Mercedes
Η Mercedes τράβηξε στο 30ο γύρο στα πιτ τον Χάμιλτον, αλλάζοντας την μαλακή με την σκληρή γόμα, ωστόσο στην έξοδο του από τα πιτ έπεσε πάνω σε κίνηση και βρέθηκε στην 8η θέση, πίσω από τους Φέτελ και Γκασλί. Μετά τον Βρετανό ακολούθησε και ο Μπότας στα πιτ, όμως προέκυψε πρόβλημα με τον εμπρός δεξί τροχό, με τους μηχανικούς να μην μπορούν να βγάλουν το ελαστικό για σχεδόν 1 λεπτό (!), με τον Φινλανδό να αποσύρεται τελικά από τον αγώνα.
Η Red Bull έκανε δύο «καθαρά» πιτ στοπ, με τον Φερστάπεν να παραμένει 1ος, σχεδόν 5 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Σάινθ, και τον Πέρεζ να είναι στην 4η θέση. Μεγάλη μάχη γινόταν πιο πίσω για την 9η θέση, με τον Εστέμπαν Οκόν να κάνει ότι μπορεί για να κρατήσει πίσω του τον Αντόνιο Τζιοβινάτσι. Μπροστά ο Σάινθ ξεκίνησε να «ψαλιδίζει» την διαφορά από τον πρωτοπόρο Φερστάπεν, μειώνοντας τα 5 δευτερόλεπτα σε σχεδόν 2,5, με τον Ολλανδό στοον 52ο γύρο να κρατά απόσταση 3,5 δευτερολέπτων.
Πρόβλημα για Νόρις και Ρικιάρντο, αντεπίθεση από Πέρεζ
Στον 52ο γύρο ο Νόρις έριξε γύρο στον ομόσταβλο του στην McLaren, Ντάνιελ Ρικιάρντο, με τον Αυστραλό να κάνει μέτριο αγώνα και να μην μπορεί να αναρριχηθεί στον αγώνα. Ο Νόρις ενημέρωσε την ομάδα πως είχε πρόβλημα με την σκληρή γόμα, με τον Πέρεζ να αυξάνει τον ρυθμό του και να κάνει ταχύτερο γύρο, μειώνοντας την διαφορά. Ο Μεξικανός κατάφερε στον 66ο γύρο να ρίξει την διαφορά κάτω από το 1 δευτερόλεπτο από τον πιλότο της McLaren, την ώρα που ο Φερστάπεν είχε αποκτήσει προβάδισμα 8,3 δευτερολέπτων έναντι του Σάινθ.
Στον 68ο γύρο ο Χάμιλτον πέρασε ξανά στα πιτ και επέστρεψε στην 7η θέση, αλλάζοντας σε μαλακή γόμα, κυνηγώντας τον έξτρα πόντο του ταχύτερου γύρου, τον οποίο και κέρδισε 3 γύρους αργότερα κάνοντας 1:12.909, το οποίο ήταν νέο ρεκόρ πίστας. Στο 76ο γύρο ο Πέρεζ έριξε τον ρυθμό του, με την διαφορά από την 3η θέση να έχει ανοίξει στα 2 δευτερόλεπτα. Τελικά ο Φερστάπεν αντίκρισε πρώτος την καρώ σημαία, την οποία κουνούσε η Σερένα Γουίλιαμς (!), με τους Σάινθ και Νόρις να συμπληρώνουν το βάθρο. Στη 4η θέση ακολούθησε ο Πέρεζ, στην 5η ο Σεμπάστιαν Φέτελ, στον καλύτερο αγώνα της σεζόν και τον Γκασλί να τερματίζει 6ος. Σε έναν μέτριο αγώνα για το Χάμιλτον, ο Βρετανός ήταν 7ος, παίρνοντας τον έξτρα πόντο του ταχύτερου γύρου, ενώ την δεκάδα συμπλήρωσαν οι Στρολ, Οκόν και Τζιοβινάτσι.
Με αυτή τη νίκη ο Ολλανδός ανέβηκε στην 1η θέση της βαθμολογίας με 105 πόντους, με τον Χάμιλτον να πέφτει στην 2η με 101 πόντους. Οδηγός της ημέρας ψηφίστηκε ο Φέτελ, μετά από μία εξαιρετική εμφάνιση του Γερμανού στο Πριγκιπάτο. Ο επόμενος αγώνας θα γίνει σε δύο εβδομάδες στο Μπακού, ο δεύτερος συνεχόμενος αγώνας σε σιρκουί πόλης.
Μάριος Αγγελέτος