1. Η στρατηγική της Red Bull στέρησε τη νίκη στον Φερστάπεν
Κάτι το οποίο δεν βλέπουμε συχνά, ωστόσο ήταν η επιλογή της αυστριακής ομάδας να κάνει μόνο ένα pit stop που στοίχισε στον Ολλανδό τη νίκη στην Ισπανία. Ο Φερστάπεν κατάφερε να περάσει στον πρώτο γύρο τον Χάμιλτον, ωστόσο μπήκε για αλλαγή ελαστικών στον 25ο γύρο, με τους μηχανικούς της ομάδας να μην έχουν βγάλει ακόμα όλα τα ελαστικά, με αποτέλεσμα να κάνουν 4.2 δευτερόλεπτα και να του βάλουν την μεσαία γόμα.
Με την Red Bull να επιλέγει να τελειώσει τον αγώνα με μία αλλαγή, η Mercedes κάλεσε πάλι τον Βρετανό στα pit στον 43ο γύρο, βάζοντας πατημένο σετ μεσαίας γόμας. Στον 52ο γύρο πέρασε τον Μπότας, έχοντας διαφορά 11,5 δευτερόλεπτα από τον 1ο Φερστάπεν. Τελικά στον 60ο γύρο ο Βρετανός βρέθηκε με DRS πίσω από την Red Bull και ολοκλήρωσε την προσπέραση, ολοκληρώνοντας έτσι την υποδειγματική στρατηγική της Mercedes. Η επιλογή αυτή στοίχισε στον Ολλανδό, τον οποίο ο Χάμιλτον προσπέρασε «σαν σταματημένο», όπως είπε μετά τον αγώνα.
2. Ο Μπότας δείχνει επιτέλους αγωνιστικό «τσαγανό»
Μπορεί ο αγώνας να μην εξελίχθηκε όπως περίμενε ο Φινλανδός, με τον Σαρλ Λεκλέρκ να τον προσπερνά στην εκκίνηση και να χάνει πολύ χρόνο πίσω από την Ferrari του Μονεγάσκου, ωστόσο διαχειρίστηκε με καλό τρόπο την εντολή που του δόθηκε από την ομάδα. Μετά την αλλαγή ελαστικών του Χάμιλτον στον 43ο γύρο, ο Βρετανός είχε καλύτερο ρυθμό από τους Μπότας – Φερστάπεν, με την Mercedes να ζητά από τον Μπότας να μην καθυστερήσει τον ομόσταβλο του. Ωστόσο ο 31χρονος δεν το έκανε εύκολο για τον επτάκις παγκόσμιο πρωταθλητή, ο οποίος τον πέρασε με δυσκολία στην 10η στροφή.
Από την πλευρά του ο Φινλανδός σεβάστηκε την απόφαση της ομάδας, ωστόσο «είχε να προσέξει και το δικό του αγώνα», με αποτέλεσμα να στοιχίσει λίγο χρόνο στον Χάμιλτον, ο οποίος ωστόσο πήρε τη νίκη. Ωστόσο ο Βρετανός δεν φάνηκε να ενοχλείται από αυτό, καθώς δεν γνώριζε ότι δόθηκε η σχετική εντολή, με τον ίδιο να αγωνίζεται κανονικά. Μπορεί έτσι ο Μπότας να περιορίστηκε στην 3η θέση και το 50ο του βάθρο με την ομάδα, ωστόσο έδειξε αγωνιστικό εγωισμό, σε μία σεζόν που δεν έχει να χάσει τίποτα.
3. Ferrari και Λεκλέρκ αφήνουν πολλές υποσχέσεις για το 2022
Αψεγάδιαστος αγώνας από τον Μονεγάσκο, ο οποίος όχι μονάχα κατάφερε να περάσει τον Μπότας στην εκκίνηση, αλλά να τον κρατήσει πίσω για τουλάχιστον 23 γύρους, όταν και ο Φινλανδός μπήκε στα pit. Η καθυστερημένη είσοδος του Λεκλέρκ στον 28ο γύρο έδωσε στον Μπότας την ευκαιρία να πάρει πίσω την 3η θέση, με διαφορά 8 δευτερολέπτων. Στον υπόλοιπο αγώνα ο πιλότος της Scuderia δεν δέχθηκε ιδιαίτερη πίεση, καθώς ο Σέρχιο Πέρεζ της Red Bull περιορίστηκε στην 5η θέση, έχοντας πάλι προβλήματα, ενώ οι Λάντο Νόρις και Ντάνιελ Ρικιάρντο με τις McLaren έμειναν στην 6η και 8η θέση.
Μετά τον αγώνα ο Λεκλέρκ δήλωσε πως «η 4η θέση είναι το καλύτερο που θα μπορούσαμε να πάρουμε σήμερα», με μοναδικό «φάουλ» της ομάδας να τον «τραβήξει» στα pit στο 28ο γύρο. Παράλληλα ο Κάρλος Σάινθ βρέθηκε στην 7η θέση, επίσης με καλό ρυθμό και αγώνα, με την ιταλική ομάδα να παραμένει μαζί με την McLaren βασική διεκδικήτρια της 3ης θέσης, μειώνοντας την διαφορά στους 5 βαθμούς (65-60). Όλα αυτά σε μία σεζόν που η Ferrari, σύμφωνα με τον Ματία Μπινότο, δίνει ελάχιστη προσοχή, με τους πάντες στο Μαρανέλο να δουλεύουν πάνω στο νέο μονοθέσιο του 2022.
4. Ανάγκη για άμεση βελτίωση στην Aston Martin
Η βρετανική ομάδα για άλλη μία φορά δεν κατάφερε να κάνει την διαφορά στην Βαρκελώνη, με τους Λανς Στρολ και Σεμπάστιαν Φέτελ να τερματίζουν στην 11η και 13η θέση αντίστοιχα, για άλλη μία φορά εκτός βαθμών. Η Aston Martin έχει συγκεντρώσει σε 4 αγώνες μόλις 5 βαθμούς, όλους από τον Στρολ, την ώρα που στο περσινό πρωτάθλημα είχε ήδη μαζέψει 42 βαθμούς μετά από 4 αγώνες.
Ειδικά προς την πλευρά του Φέτελ υπάρχει έντονη απογοήτευση, με τον Γερμανό να μην σημειώσει ακόμα κάποιο βαθμό, ενώ έχει βρεθεί μόλις μία φορά στο Q3 σε κατατακτήριες, με αποτέλεσμα να υπάρξουν φήμες για την αντικατάσταση του μέσα στη σεζόν. Το γεγονός πως μετά τον αγώνα μίλησε μόλις 18 δευτερόλεπτα στην κάμερα, την ώρα που όλοι οι πιλότοι μιλούν σχεδόν για ένα λεπτό, έδειξε τον εκνευρισμό του Γερμανού.
Παρά τις αναβαθμίσεις που έφερε η βρετανική ομάδα στην Ισπανία, το γρήγορο δεύτερο pit stop και η επαναφορά πίσω από τον Κίμι Ραϊκόνεν στοίχισαν στα ελαστικά του Φέτελ, ο οποίος θα χρειαστεί να περιμένει τις 23 Μαΐου και το Μονακό για να παλέψει για μία θέση στην δεκάδα.
5. «Βραχνάς» για την Alpha Tauri ο Τσουνόντα
Είναι γεγονός πως μία από τις ομάδες που εντυπωσίασαν στην περσινή σεζόν ήταν η Alpha Tauri, με την Πιερ Γκασλί μάλιστα να τερματίζει πρώτος στο ιταλικό Grand Prix. Ωστόσο φέτος φαίνεται πως η ιταλική ομάδα αντιμετωπίζει αρκετά προβλήματα, αρχής γενομένης με τον Γιούκι Τσουνόντα. Ο Ιάπωνας rookie ξεκίνησε εντυπωσιακά την σεζόν, με μία 9η θέση στο Μπαχρέιν, ωστόσο η συνέχεια δεν ήταν ανάλογη για τον ίδιο.
Ακολούθησε η 12η θέση στην Ίμολα, η 15η στην Πορτογαλία, ενώ στην Ισπανία χρειάστηκε να αποσύρει το μονοθέσιο του στον 9o γύρο, με την Alpha Tauri του να σβήνει. Ωστόσο δεν είναι μόνο το ταλέντο του 21χρονου που έχει τραβήξει τα βλέμματα, κάτι το οποίο είχαμε δει και στην Formula 2, αλλά ο «εκρηκτικός» του χαρακτήρας. Ο Τσουνόντα ξέφυγε δύο φορές στο τριήμερο, την πρώτη στα ελεύθερα δοκιμαστικά του Σαββάτου (8/5), όταν και ο μηχανικός του είπε να ηρεμήσει, ενώ στις κατατακτήριες έμεινε εκτός από το Q1.
Τότε είπε, «Δεν πιστεύω αυτό το γ@@@@νο αυτοκίνητο», ενώ έφτασε να υποθέσει πως εκείνος και ο Γκασλί τρέχουν με διαφορετικά μονοθέσια, κάτι για το οποίο τα «άκουσε» από τον πρωταθλητή του 2009, Τζένσον Μπάτον. Ο ίδιος ζήτησε συγγνώμη για το περιστατικό, ωστόσο θα χρειαστεί να αλλάξει γρήγορα συμπεριφορά, καθώς η ακαδημία της Red Bull και ο… Χέλμουτ Μάρκο δεν ανέχονται τέτοιες αντιδράσεις.
Bonus: Ο Μαζέπιν έχει γίνει «κόκκινο» πανί για όλο το grid
Δεν είναι ψέμα πως Ρώσος έχει βρεθεί στην Formula 1 και στην Haas, διότι ο πατέρας του και η Ural Kali είναι βασικοί χορηγοί της αμερικανικής ομάδας. Ταλέντο έχει, όπως άλλωστε έδειξε σε αρκετές περιπτώσεις και στην Formula 2, ωστόσο βρίσκεται αρκετά πίσω σε σχέση με τους υπόλοιπους οδηγούς, όπως και με τον Μικ Σουμάχερ. Ο Γερμανός έχει βρεθεί μπροστά από τον Μαζέπιν και στους 4 αγώνες, σε κατατακτήριες και αγώνα, ενώ τρέχει σχεδόν πάντα 1 δευτερόλεπτα ταχύτερα.
Στην Πορτογαλία έγινε αρνητικός πρωταγωνιστής, καθώς παραλίγο να χτυπήσει με τον προπορευόμενο Σέρχιο Πέρεζ, παρά τις μπλε σημαίες που είχαν βγει, για να τον αφήσει να περάσει, με αποτέλεσμα να τιμωρηθεί με 5 δευτερόλεπτα και 1 πόντο στην άδεια του. Αποκορύφωμα ο αγώνας στην Ισπανία, με τον Τότο Βολφ να επικοινωνεί με τον υπεύθυνο του αγώνα, Μάικλ Μάσι, και να του ζητά να εμφανιστούν γρήγορα οι μπλε σημαίες, για να μην στοιχίσει χρόνο και μία θέση στον Χάμιλτον. Ο Ρώσος μέχρι στιγμής δεν έχει δικαιολογήσει την παρουσία στην Formula 1, ωστόσο φαντάζει δύσκολο να απομακρυνθεί από την Haas φέτος.
Μάριος Αγγελέτος