Η παρουσία στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ αποτελεί από μόνη της ένα τιμητικό γεγονός, πόσο μάλλον όταν έχεις καταφέρει να διοργανώσεις τον συγκεκριμένο αγώνα 39 φορές. Ακριβώς για αυτό, το Ράλλυ Ακρόπολις δεν είναι απλώς άλλος ένας αγώνας στην ατελείωτη λίστα αυτών του WRC. Είναι ένας αγώνας, μία «γιορτή» ακόμα καλύτερα, που έχει γραφτεί με «χρυσά» γράμματα στην ιστορία του θεσμού. Ήρθε λοιπόν και πάλι η ώρα, μετά από 8 χρόνια, να ανέβει ο κόσμος στα βουνά και να θαυμάσει τους οδηγούς, με τον αγώνα λαμβάνει χώρα στις 9 με 12 Σεπτεμβρίου, με ειδικές διαδρομές στην Κορινθία και τελικά την έδρα του στην Λαμία.
Στις 9 Σεπτεμβρίου του 2021 θα δούμε και πάλι τα πληρώματα να ξεκινούν κάτω από τον βράχο της Ακρόπολης, παίρνοντας την θέση του Ράλλυ Χιλής, με τους διοργανωτές να δηλώνουν αδυναμία για την διεξαγωγή του, επικαλούμενοι τα προβλήματα που προκύπτουν από τους περιορισμούς του COVID-19. Δεν πρόκειται βέβαια για μία «ουρανοκατέβατη» εξέλιξη, καθώς αποτελεί προϊόν μίας συντονισμένης προσπάθειας της Οργανωτικής Επιτροπής Διοργανώσεων Μηχανοκινήτου Αθλητισμού, υπό την επίβλεψη του Υφυπουργού Αθλητισμού, Λευτέρη Αυγενάκη, όπως και της στήριξης του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη. Παράλληλα, ο χειρισμός της κυβέρνησης στους πρώτους μήνες της πανδημίας, εν συγκρίσει με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες, έκανε θετική εντύπωση στην Διεθνή Ομοσπονδία Αυτοκινήτου και του WRC Promoter, οι οποίοι έκατσαν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων και τελικά συμφώνησαν στην επαναφορά του στο καλεντάρι.
Τα οικονομικά οφέλη
Η επιστροφή του «Ράλλυ των Θεών» στην Ελλάδα έχει οφέλη για όλες τις πλευρές. Το πρωτάθλημα του WRC προβάλλεται σε 150 χώρες, με τους αποδέκτες να φτάνουν περίπου τους 836 εκατομμύρια, την ώρα που το 2019 οι τηλεοπτικές ώρες προβολής έφτασαν τις 9.860. Μιλάμε λοιπόν για μία τεράστια «ένεση» στον τουρισμό της χώρας. Η διεξαγωγή του αγώνα τον Σεπτέμβριο, την ώρα που στο παρελθόν γινόταν στις αρχές Ιουνίου, αποτελεί ιδανική περίοδο, καθώς ένα μεγάλο κομμάτι του πληθυσμού θα έχει εμβολιαστεί τότε, με την μετακίνηση των φίλων του WRC να είναι έτσι πιο εύκολη. Πέρα από αυτό, σημαντική ενίσχυση θα δοθεί και στις τοπικές επιχειρήσεις σε Κορινθία και Λαμία με την παρουσία του κόσμου, καθώς ο τομέας της εστίασης, και όχι μόνο, δέχθηκε ισχυρό πλήγμα από τα lockdown των τελευταίων μηνών.
Τελευταίο, αλλά εξίσου σημαντικό, μιλάμε για δωρεάν διαφήμιση της χώρας μας. Η εικόνα των World Rally Cars κάτω από τον ιερό βράχο της Ακρόπολης, ειδικά αν συνυπολογίσουμε και μερικούς από τους πρωταγωνιστές, οι οποίοι διαφημίζουν με την πρώτη ευκαιρία την χώρα μας. «Το Ράλλυ Ακρόπολις δε χρειάζεται συστάσεις. Πρόκειται για ένα θρυλικό γεγονός, όπου ο μηχανοκίνητος αθλητισμός και η τεχνολογία συναντούν την ιστορία, στη “γη των Θεών”», ήταν τα λόγια του Ζαν Τοντ, προέδρου της FIA, ο οποίος αγωνίστηκε μάλιστα σε πέντε Ράλλυ Ακρόπολις την δεκαετία του 1970. Άλλο ένα άτομο το οποίο δεν πρόκειται να ξεχάσει ποτέ την χώρα μας είναι ο Κάρλος Σάινθ. Ο Ισπανός θρύλος του μηχανοκίνητου αθλητισμού έχει μόνο καλές αναμνήσεις από το Ακρόπολις, εκεί όπου πανηγύρισε την πρώτη νίκη της καριέρας του το 1990 (όπου και ακολούθησαν άλλες δύο το 1994 και το 1997), ενώ «κρέμασε» το... τιμόνι του μετά από τον αγώνα του 2005.
Η επιστροφή στην κανονικότητα
Το Ράλλυ Ακρόπολις δίνει και μία μοναδική ευκαιρία στον κόσμο να πάρει μία «γεύση» του πώς ήταν η ζωή πριν την πανδημία. Σίγουρα δεν πρόκειται να πάρουν ξαφνικά όλοι τα βουνά, αλλά πρόκειται για ένα μοναδικό γεγονός που έχει την δική του «άγρια» ομορφιά. Μπορεί κάποιος να χρειαστεί να «μελετήσει» αρκετά για να βρει τα ιδανικά σημεία στις ειδικές διαδρομές, να «παλέψει» με το χώμα, την ζέστη, τις τσουκνίδες και τα χαλίκια τα οποία θα «εκτοξεύονται» προς την μεριά του μετά το πέρασμα ενός αυτοκινήτου, ωστόσο πρόκειται για μία αξέχαστη εμπειρία. Δεν μπορεί να συγκριθεί με έναν καφέ με φίλους, ή με μία οικογενειακή μάζωξη, όμως ίσως να είναι η πρώτη ευκαιρία μετά από τόσους μήνες, για να θυμηθεί κανείς την ζωή προ – κόβιντ. Μπορεί να γίνει και η αφορμή για την δημιουργίας μίας νέας γενιάς φίλων του WRC, οι οποίοι δεν είχαν στο παρελθόν την ευκαιρία να δουν από κοντά το «Ράλλυ των Θεών».
Μάριος Αγγελέτος