02/05/1999: Ο Μίχαελ Σουμάχερ πήρε μια πανηγυρική νίκη με την Φεράρι στην πίστα της Ίμολα, βάζοντας τέλος σε μία «κατάρα» που κρατούσε 16 χρόνια.
Γράφει η Βασιλική Μπαρτζιώτη
Η αγαπημένη πίστα της Φεράρι, Ίμολα, δυστυχώς δεν είναι και η πιό… τυχερή για την ιταλική ομάδα, καθώς πολύ σπάνια κερδίζει εκεί. Μια από τις ελάχιστες νίκες της Scuderia στο Γκραν Πρι του Σαν Μαρίνο, έγινε σαν σήμερα (2/5) το 1999 με τον κορυφαίο οδηγό Μίχαελ Σουμάχερ να βλέπει πρώτος την καρώ σημαία του τερματισμού.
Μέχρι εκείνη την ημέρα, η Φεράρι δεν είχε καταφέρει να κερδίσει στην Ιμόλα για 16 ολόκληρα χρόνια, με τον Πάτρικ Τάμπεϊ να είναι ο τελευταίος που ανέβηκε στο πρώτο σκαλί του βάθρου για τους «τιφόζι», το μακρινό 1983.
Μπορεί να κράτησε αρκετά χρόνια, αλλά τελικά το σερί «έσπασε» χάρις τον αξεπέραστο Σουμάχερ, ο οποίος νίκησε παρά το ότι ο αγώνας δεν είχε αρχίσει με τους καλύτερους οιωνούς για την ομάδα του.
Όλα έδειχναν πως μεγάλα φαβορί θα ήταν οι δυο Μακλάρεν των Χάκινεν και Κούλθαρντ, που ξεκινούσαν την κούρσα από την πρώτη και την δεύτερη θέση αντίστοιχα. Ακριβώς από πίσω, στην δεύτερη σειρά, ακολουθούσαν οι δύο Φεράρι. Ήδη από τους πρώτους γύρους του αγώνα, ο Χάκινεν είχε εξασφαλίσει ένα άνετο προβάδισμα που άγγιζε τα 12.4 δευτερόλεπτα, αλλά όλα άλλαξαν όταν ήρθε ο γύρος 18 με τον Φινλανδό οδηγό να βγαίνει εκτός. Ο μέχρι τότε πρωτοπόρος του αγώνα γλίστρησε και το μονοθέσιό του έφερε στροφές καταλήγοντας τελικά στον τοίχο της πίστας.
Αυτή ήταν η μεγάλη ευκαιρία για τον Σουμάχερ, την οποία αυτός και η ομάδα του εκμεταλλεύτηκαν με τον καλύτερο τρόπο. Ο Γερμανός κατάφερε με εξαιρετική στρατηγική να προσπεράσει και τον Κούλθαρντ, περνώντας πρώτος την γραμμή του τερματισμού, έχοντας μάλιστα διατηρήσει απόσταση πέντε δευτερολέπτων από το μονοθέσιο της Μακλάρεν.
Η δεύτερη Φεράρι δεν μπόρεσε να τερματίσει και ο ομόσταβλος του Σουμάχερ, Έντι Ίρβιν, χρειάστηκε να εγκαταλείψει ενώ βρισκόταν στην τρίτη θέση μετά από βλάβη στον κινητήρα του.
Παρά την ατυχία του δεύτερου μονοθεσίου, η επιτυχία του Μίχαελ Σουμάχερ ήταν αρκετή ώστε να σταματήσει προσωρινά την κακοτυχία της Φεράρι και να μείνει στην ιστορία ως μια από τις πιο σημαντικές νίκες που έχει πετύχει η ιταλική ομάδα στη Formula 1. Η ιστορία επαναλήφθηκε με τον Γερμανό μύθο του μηχανοκίνητου αθλητισμού να κερδίζει ξανά για τους «τιφόζι» στο Σαν Μαρίνο το 2006. Έκτοτε κανένας άλλος οδηγός της Scuderia δεν έχει καταφέρει να ανέβει στην υψηλότερη θέση του πόντιουμ της Ίμολα...
www.bnsports.gr