Μια συσκευή μπροστά από την εποχή της.
To Game Boy Color της Nintendo λανσαρίστηκε το 1998, μερικά χρόνια πριν τα πρώτα smarphones κάνουν την εμφάνισή τους στα ράφια των καταστημάτων. To Internet βρισκόταν στα πρώτα του βήματα και λίγοι ως ελάχιστοι είχαν στο μυαλό τους την ιδέα να υπάρχει μία και μόνο συσκευή για αναζητήσεις στο διαδίκτυο, αποστολή emails και φωτογραφιών, παρακολούθηση livestreams και πολλά άλλα. Όπως όμως ανακάλυψε ο Liam Robertson, δημοσιογράφος, ερευνητής και ιστορικός video games, η Nintendo είχε πλάνα να κυκλοφορήσει το PageBoy, πρόσθετο hardware που μέσω σύνδεσής του στο Game Boy Color θα εξυπηρετούσε τα παραπάνω.
Η συσκευή θα χρησιμοποιούσε τεχνολογίες εκπομπής ραδιοφωνικών σημάτων και θα επέτρεπε στους κατόχους της φορητής κονσόλας να αναζητούν πληροφορίες και να διαβάζουν ειδήσεις, περιοδικά σχετικά με video games, δελτία καιρού, αποτελέσματα αγώνων, ακόμα και να παρακολουθούν τηλεόραση. Κάτι ακόμα σημαντικό ήταν η δυνατότητα επικοινωνίας μέσω αποστολής μηνυμάτων, μεταξύ των κατόχων του PageBoy. Το όνομα ήταν εμπνευσμένο από τα pagers που ήταν διαδεδομένα την εποχή εκείνη και επίσης χρησιμοποιούσαν τεχνολογίες εκπομπής ραδιοφωνικών σημάτων.
Ο Roberston κατόρθωσε να μιλήσει με ανθρώπους που είχαν εργαστεί στο project οι οποίοι τόνισαν ότι η Ιαπωνική εταιρεία ήταν ενθουσιασμένη με την προοπτική να λανσάρει ένα τέτοιο accessory. Για τον σκοπό αυτό συνεργάστηκε επί τρία χρόνια με τη Wizard, ένα group που δημιουργήθηκε για τη διευκόλυνση της διαχείρισης της συσκευής, με αρχικό σκοπό να διαπιστωθεί αν κάτι τέτοιο ήταν όντως εφικτό να δημιουργηθεί και να αποφέρει κέρδος. Όμως τα δίκτυα εκπομπής ραδιοφωνικών σημάτων υπήρχαν μόνο σε λίγες περιοχές του κόσμου, όπως στις Η.Π.Α. γεγονός που θα περιόριζε κατά πολύ τη βάση υποψήφιων πελατών του PageBoy. Από την άλλη, η επιτυχία του Game Boy βασιζόταν στο γεγονός ότι κυκλοφορούσε σε όλες τις αγορές, επιτρέποντας σε παίκτες από όλο τον κόσμο να διασκεδάζουν με τα ίδια ακριβώς παιχνίδια. Οπότε στο σημείο αυτό θα υπήρχε αντίθεση με την πολιτική που ακολουθούσε η Nintendo.
Έτσι λοιπόν, τον Ιούλιο του 2002, το project μπήκε στο συρτάρι. Όπως όμως σημειώνει ο Robertson, κάποιες από τις ιδέες της Wizard για το PageBoy υλοποιήθηκαν μερικά χρόνια αργότερα. Μεταξύ αυτών οι ανακοινώσεις παιχνιδιών με τα Nintendo Direct livestreams και η αποστολή μηνυμάτων και φωτογραφιών, χαρακτηριστικά που περιλήφθηκαν στο Wii U και το 3DS. Είναι κάτι παραπάνω από φανερό ότι το PageBoy ήταν πολύ μπροστά για την εποχή του.
Νικήτας Καβουκλής