Εξαιρετική επίδοση για τη νέα κονσόλα.
H Sony δημοσίευσε τα οικονομικά της αποτελέσματα για το τρίμηνο που ολοκληρώθηκε στις 30 Σεπτεμβρίου 2021, όπου σημειώθηκε αύξηση της τάξης του 27% στις πωλήσεις του τμήματος video games από έτος σε έτος. Το αντίστοιχο ποσό ήταν $5,7 δισ., τα λειτουργικά έσοδα μειώθηκαν κατά 21% φτάνοντας τα $727 εκ. ενώ τα έσοδα ανήλθαν σε $10,8 δισ.
Ένα μέρος της επιτυχίας οφείλεται στις επιδόσεις του PlayStation 5. Aαπό την ημέρα που λανσαρίστηκε, τον Νοέμβριο του 2020, έχουν πουληθεί περισσότερες από 13,4 εκ. κονσόλες παγκοσμίως. Μάλιστα, την περίοδο 1η Ιουλίου έως 30 Σεπτεμβρίου 2021, έφτασαν στα χέρια των καταναλωτών 3,3 εκ. μονάδες της νεότερης κονσόλας της Sony, αριθμός αυξημένος κατά 1 εκ. σε σχέση με την περίοδο από 1η Απριλίου έως 30 Ιουνίου. Από άποψη χρημάτων, το τμήμα gaming της εταιρείας είχε έσοδα $5,68 δισ. το προαναφερθέν τρίμηνο, που ήταν το τρίτο καλύτερο από άποψη επιδόσεων μετά την κυκλοφορία του PlayStation 5. Υπάρχει όμως και το PlayStation 4. To δεύτερο τρίμηνο λοιπόν πουλήθηκαν 200.000 μονάδες της κονσόλας προηγούμενης γενιάς, δηλαδή κατά 300.000 λιγότερα σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο. Αντίστοιχα, το δεύτερο τρίμηνο του περασμένου οικονομικού έτους, οι πωλήσεις του PlayStation 4 άγγιξαν το 1,5 εκ.
Οι συνολικές πωλήσεις της εταιρείας σε hardware σημείωσαν εντυπωσιακή αύξηση της τάξης του 287% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, φτάνοντας το $1,4 δισ. από $361 εκ. Παρά τα προβλήματα που υπάρχουν και θα συνεχίσουν να υπάρχουν με τη διαθεσιμότητα του PlayStation 5, η Sony δεν αλλάζει την πρόβλεψή της για το σύνολο των πωλήσεων του οικονομικού έτους που ολοκληρώνεται στις 31 Μαρτίου 2022. Πιο συγκεκριμένα, στόχος είναι να φτάσουν στα καταστήματα 14,8 εκ. κονσόλες. Το πρώτο εξάμηνο πουλήθηκαν συνολικά 5,6 εκ. οπότε το διάστημα Οκτώβριος- Μάρτιος θα πρέπει να πουληθούν επιπλέον 9,2 εκ. Αν επιτευχθεί κάτι τέτοιο, τότε θα ξεπεραστεί η επίδοση του PlayStation 4 την αντίστοιχη περίοδο του κύκλου ζωής του.
"Τη στιγμή αυτή δεν υπάρχει κάποια αλλαγή στον στόχο μας για τις πωλήσεις του PlayStation 5 το οικονομικό έτος 2021, όμως μια σειρά από παράγοντες επηρεάζουν αρνητικά τη διαθεσιμότητά του, όπως τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα και οι περιορισμένες δυνατότητες προμήθειας εξαρτημάτων, κυρίως ημιαγωγών", δήλωσε ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος και CFO της Sony, Hiroki Totoki κατά τη διάρκεια της ανακοίνωσης των οικονομικών αποτελεσμάτων της εταιρείας.
Αύξηση σημείωσαν οι συνδρομητές της υπηρεσίας PlayStation Plus που έχουν φτάσει τα 47,2 εκ. ενώ ένα έτος πριν ο αριθμός τους ήταν 45,9. Όμως ο μηνιαίος μέσος όρος των χρηστών του PlayStation Network έπεσε στα 104 εκ. από τα 108 εκ. Από εκεί και πέρα προφανώς δεν μπορούν να αγνοηθούν τα έσοδα από τις πωλήσεις παιχνιδιών που δημιουργούν τα studios της Sony. Οι συνολικές πωλήσεις software αυξήθηκαν κατά 3,5% συγκριτικά με έναν χρόνο πριν, με το ποσό να αγγίζει τα $3 δισ. Από το παραπάνω ποσό, τα $246 εκ. αντιστοιχούν σε πωλήσεις φυσικών εκδόσεων video games, το $1,1 δισ. σε ψηφιακές εκδόσεις και τέλος το $1,6 δισ. σε πρόσθετο περιεχόμενο.
Κορυφαίοι τίτλοι των PlayStation 4 και PlayStation 5 είναι το God of War με 19,5 πωληθέντα αντίτυπα, το Horizon: Zero Dawn με 10 εκ. το Marvel’s Spider-Man με 13,2 εκ. και τέλος το Marvel’s Spider-Man: Miles Morales με 6,5 εκ. Δίπλα στα παραπάνω, τα Ratchet & Clank: Rift Apart, Ghost of Tsushima Director's Cut και Death Stranding Director's Cut, που έγιναν διαθέσιμα το προηγούμενο διάστημα.
Νικήτας Καβουκλής
www.bnsports.gr