Ο 16ος αγώνας της σεζόν έγινε σε μεικτές συνθήκες με την ενδιάμεση γόμα να είναι απαραίτητη αν και δεν έβρεχε κατά τη διάρκεια του αγώνα. Ο Φερστάπεν ξαναπήρε το προβάδισμα στους οδηγούς και ο Χάμιλτον έμεινε με την… γκρίνια προς τη Mercedes.
Γράφει ο Κώστας Ψάρρας
Η κυριαρχική εμφάνιση του Βάλτερι Μπότας
Ο Βάλτερι Μπότας πανηγύρισε νίκη μετά από ένα χρόνο και το έκανε με εμφατικό τρόπο. Ο Φινλανδός δείχνει ένα διαφορετικό πρόσωπο μετά την ανακοίνωση της συνεργασίας του με την Alfa Romeo και βοηθάει τη Mercedes στο να διατηρήσει το προβάδισμά της στη βαθμολογία των κατασκευαστών.
Η εικόνα του απελευθερωμένου Μπότας αποδεικνύει ότι η ψυχολογία παίζει καθοριστικό ρόλο στη Formula 1 και μόνο τυχαίο δεν είναι ότι πραγματοποίησε την πιο ολοκληρωμένη εμφάνιση των τελευταίων χρόνων.
A commanding drive from the Finn ?#TurkishGP ?? #F1 pic.twitter.com/6zYnpxyww5
— Formula 1 (@F1) October 10, 2021
Η πίστα που δεν στεγνώνει ποτέ!
Η Κωνσταντινούπολη φιλοξένησε για 9η φορά αγώνα της Formula 1 και 2η συνεχόμενη αλλά φαίνεται ότι τα προβλήματα δεν σταματούν. Πέρυσι το οδόστρωμα έμοιαζε με… παγοδρόμιο ενώ φέτος η άσφαλτος δεν απορρόφησε ποτέ το νερό. Η μετάβαση από τα ενδιάμεσα στα σλικ δημιουργεί πάντα ανατροπές, όμως αυτή τη φορά δεν φτάσαμε σε αυτό το σημείο.
Η 4η αλλαγή στην πρωτοπορία του πρωταθλήματος στους 4 τελευταίους αγώνες
Μόνο συνηθισμένο δεν είναι στη Formula 1 να έχουμε αλλαγές στην πρωτοπορία του πρωταθλήματος των οδηγών σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα. Ο Χάμιλτον πριν 15 ημέρες ξαναπήρε το προβάδισμα αλλά ο Φερστάπεν απάντησε και πλέον ο Ολλανδός βρίσκεται 6 βαθμούς μπροστά. Η διαφορά είναι ελάχιστη αν αναλογιστεί κανείς ότι ο πρώτος σε ένα grand prix παίρνει 25 βαθμούς και ο δεύτερος 18. Ο δρόμος είναι μακρύς, απομένουν 6 αγώνες για το φινάλε και όλα θα κριθούν στις λεπτομέρειες.
From a 2-point deficit to a 6-point lead ?@Max33Verstappen leads after 16 rounds! #TurkishGP ?? #F1 pic.twitter.com/bcFJRshYdR
— Formula 1 (@F1) October 10, 2021
Ο αναβαθμισμένος κινητήρας της Ferrari
Η Ferrari είναι ξεκάθαρο ότι στοχεύει στην επόμενη σεζόν και γι αυτό έφερε αναβαθμισμένο κινητήρα λίγο πριν το τέλος της φετινής χρονιάς. Ο Λεκλέρ τον χρησιμοποίησε και στη Ρωσία ενώ τώρα ήταν η σειρά του Σάινθ. Ο Ισπανός έκανε σπουδαία εμφάνιση, εκκίνησε από την 19η θέση και με συνεχόμενα προσπεράσματα έφτασε στην 8η. Ο teammate του έφτασε να διεκδικεί τη νίκη και τελικά τερμάτισε 4ος, δίνοντας στην ομάδα του την ευκαιρία στην ομάδα του να μειώσει στους 7.5 βαθμούς τη διαφορά από τη McLaren.
? @MercedesAMGF1 narrowly extend their lead #TurkishGP ?? #F1 pic.twitter.com/FB0LxyVJbN
— Formula 1 (@F1) October 10, 2021
Η επική μάχη Χάμιλτον – Πέρες
Χωρίς αμφιβολία η μονομαχία του Χάμιλτον με τον Πέρες ήταν το highlight του αγώνα στην Κωνσταντινούπολη. Ο Μεξικανός είχε προαναγγήλει ότι θα κάνει οτιδήποτε μπορεί για να βοηθήσει την ομάδα του να διεκδικήσει τον τίτλο στους κατασκευαστές και η εμφάνισή του στην Τουρκία ήταν εξαιρετική.
Ο Χάμιλτον είχε κάνει συνεχόμενα προσπεράσματα και βρέθηκε πίσω από τον Πέρες. Όλοι γνώριζαν ότι το έργο του δεν θα ήταν εύκολο αλλά ο πιλότος της Red Bull του έδειξε ότι για να τον περάσει θα έπρεπε να περιμένει τα pit stops. Το ότι τον κράτησε πίσω ήταν κομβικό για την τελική έκβαση της μάχης του βάθρου στο οποίο ανέβηκε ο Πέρες και όχι ο Χάμιλτον.
Hamilton and Perez served up a treat with this mini battle ?#TurkishGP ?? #F1 pic.twitter.com/jOTcurRWue
— Formula 1 (@F1) October 10, 2021
Η γκρίνια του Χάμιλτον και η απόφαση της Mercedes
O Λιούις Χάμιλτον δεν έκρυψε την απογοήτευσή του για τον τρόπο που διαχειρίστηκε η Mercedes τη στρατηγική του. Ο Βρετανός θεωρεί ότι η ομάδα θα μπορούσε να τον αφήσει στην πίστα και να δοκιμάσει να ολοκληρώσει τον αγώνα χωρίς να κάνει pit stop.
Ο μόνος που ακολούθησε τη συγκεκριμένη στρατηγική ήταν ο Εστεμπάν Οκόν που τελικά τερμάτισε στη 10η θέση. Η αλήθεια είναι ότι η ενδιάμεση γόμα στο μονοθέσιο του Χάμιλτον είχε μετατραπεί σε… σλικ και δεν ήταν καθόλου απίθανο να κλατάρει πριν το τέλος του αγώνα.
Σε κάθε περίπτωση η Mercedes δεν ζύγισε σωστά την κατάσταση και είτε θα έπρεπε να… αναγκάσει τον Βρετανό να μπει στον 40ο γύρο στα pits είτε θα έπρεπε να ρισκάρει και να τον κρατήσει στην πίστα μέχρι το τέλος. Είναι από τις ελάχιστες φορές στα 7 χρόνια της κυριαρχίας της Mercedes που η στρατηγική δεν βοήθησε.
www.bnsports.gr? "We shouldn't have come in man"
— Formula 1 (@F1) October 10, 2021
With laps running out and running P5, Lewis Hamilton wonders about the wisdom of pitting for a new set of inters #TurkishGP ?? #F1 pic.twitter.com/60FezdEXw7