Θρίαμβος για την Red Bull στην Γαλλία, με τον Μαξ Φερστάπεν να παίρνει τη νίκη και τον Σέρχιο Πέρεζ να ανεβαίνει στο 3ο σκαλί του βάθρου. Από την άλλη, ο Λιούις Χάμιλτον έμεινε στην 2η θέση, ενώ ο Βάλτερι Μπότας «πληγώθηκε» από τις επιλογές της Mercedes και έμεινε 4ος. Νίκη στρατηγικής για τους «ταύρους», την ώρα που πιο πίσω η McLaren θριάμβευσε επί της Ferrari, με την Scuderia να θυμίζει κάτι από το 2020. Η πίστα της «Paul Ricard» δεν μας άφησε με άδεια χέρια και το «ΒΝ Sports» σας παρουσιάζει τα πράγματα που μάθαμε από το γαλλικό Grand Prix.
Η Red Bull άφησε πίσω την Mercedes σε θέμα στρατηγικής
Η 3η συνεχόμενη νίκη της Red Bull αποδίδεται σε μεγάλο βαθμό στην εξαιρετική οδήγηση του Φερστάπεν, ωστόσο αυτό που έκανε την διαφορά ήταν η κίνηση της ομάδας να αλλάξει γρήγορα την στρατηγική της. Την ώρα που οι περισσότερες ομάδες πίστευαν πως θα είναι ένας αγώνας με μόνο μία αλλαγή ελαστικών, ο Ολλανδός μπήκε εκ νέου στα πιτς στον 32ο γύρο, βάζοντας νέο σετ μεσαίας γόμας. Σιγά σιγά άρχισε να μειώνει την διαφορά, περνώντας στον 44ο γύρο τον Μπότας και στον 51ο τον Χάμιλτον.
Από την άλλη, προβληματικές ήταν για άλλη μία φορά οι επιλογές της γερμανικής ομάδας, ακόμα και αν έφτασαν μία ανάσα από τη νίκη. Η επιλογή να βάλουν τον Φινλανδό για αλλαγή ελαστικών από τον 18ο γύρο τους στοίχισε, με τον ίδιο να χάνει στο τέλος την 2η και την 3η θέση από τις Red Bull. Δύο γύρους αργότερα ήταν η σειρά του Χάμιλτον να περάσει στα πιτς, όμως επέστρεψε στην πίστα πίσω από τον Φερστάπεν, με την αυστριακή ομάδα να κάνει το undercut.
Σημείο – κλειδί για την Red Bull ήταν στον 32ο γύρο, όταν και ο Φερστάπεν πέρασε νέα ελαστικά. Η ομάδα «διάβασε» σωστά τον αγώνα και κατάλαβε ότι θα χρειαστεί και νέα αλλαγή και στο τέλος δικαιώθηκε για αυτό. Όχι μόνο πήρε μία σπουδαία νίκη για το πρωτάθλημα των πιλότων, αλλά με την 3η θέση του Πέρεζ αυξάνουν την διαφορά από την Mercedes στο πρωτάθλημα κατασκευαστών.
Ο Μπότας βρίσκεται πλέον σε ανοικτή «κόντρα» με την ομάδα
Όπως αναφέρθηκε πιο πάνω, η στρατηγική της Mercedes ήταν αυτή που στοίχισε ένα βάθρο και ίσως κάτι περισσότερο από τον Μπότας. Ο Φινλανδός ήταν γρήγορος όλο το τριήμερο, ενώ στον αγώνα δεν άφησε τους προπορευόμενους να ξεφύγουν. Ωστόσο η επιλογή του ενός πιτ δεν του επέτρεψε να διεκδικήσει κάτι περισσότερο, καθώς όπως είπε στους τελευταίους 10-15 γύρους «δεν είχα ελαστικά, απλώς προσπαθούσα να φέρω το αμάξι πίσω στο γκαράζ».
Ο Μπότας ήταν πάντα ο ιδανικός πιλότος για τον Τότο Βολφ στην Mercedes. Γρήγορος, το είχε δείξει άλλωστε και στην θητεία του στην Williams, ικανός να βοηθήσει τον ομόσταβλο του και πάντα ήρεμος χαρακτήρας, κάποιος που δεν προκαλούσε προβλήματα στην ομάδα. Η «έκρηξη» του στον 49ο γύρο, όταν είπε στο team radio «Γιατί δεν με ακούει κανείς ρε γ@μώτο όταν λέω πως θα πρέπει να κάνουμε δύο αλλαγές; Έλεος», δείχνει πλέον πως η σχέση ανάμεσα στις δύο πλευρές έχει αλλάξει πολύ.
Ο ίδιος έκρινε μετά τον αγώνα δήλωσε πως δεν είναι τόσο άσχημη η αντίδραση του. Το φετινό πρωτάθλημα δεν εξελίσσεται όπως θα ήθελε ο ίδιος, βρίσκεται στην 5η θέση της βαθμολογίας με 59 βαθμούς, 60 πίσω από τον ομόσταβλο του. Όλα αυτά την ώρα που σύντομα θα ξεκινήσουν οι συζητήσεις για το συμβόλαιο του, με τις πιθανότητες του για παραμονή στην πρωταθλήτρια και τη νέα σεζόν να μειώνονται αγώνα με τον αγώνα. Την ίδια στιγμή, ο Τζορτζ Ράσελ ξεκαθάρισε πως θέλει να γνωρίζει για το μέλλον του πριν ολοκληρωθεί το καλοκαιρινό διάλειμμα, κοινώς πετώντας το «μπαλάκι» στην Mercedes για το αν θα του δώσει την μία από τις δύο θέσεις για τη νέα σεζόν.
Τα προβλήματα της Ferrari δεν εξαφανίστηκαν μέσα σε λίγες βδομάδες
Μεγάλο «πισωγύρισμα» για την Scuderia στην Γαλλία, η οποία είδε και τα δύο της μονοθέσια να μένουν εκτός δεκάδας για πρώτη φορά στην φετινή σεζόν. Η SF21 φάνηκε να αντιμετωπίζει προβλήματα τόσο με την φθορά των ελαστικών, όσο και με την έλλειψη ρυθμού στον αγώνα. Όλα αυτά την ώρα που το δίδυμο της McLaren βρέθηκε στις θέσεις 5-6. Παρά το πετυχημένο undercut στην αρχή του αγώνα, ο Λεκλέρ έχανε θέσεις στην πίστα, ενώ μία δεύτερη αλλαγή ελαστικών τον άφησε στην 16η θέση.
Ο Σάινθ ξεκίνησε 5ος και κράτησε την θέση του στην εκκίνηση, παρά την έντονη πίεση που δέχθηκε από τον Πιερ Γκασλί. Ωστόσο όταν πέρασε την σκληρή γόμα έχανε σταθερά θέσεις, με τα υπόλοιπα μονοθέσια να λειτουργούν πολύ καλύτερο με τα συγκεκριμένα ελαστικά και τερμάτισε τελικά 11ος. Όπως είπε και ο Ισπανός, δεν μπορούσαν να διαχειριστούν με κάποιο τρόπο τα ελαστικά. Η Ferrari δεν έχει πολύ καιρό μπροστά της για να καταλάβει τι πήγε λάθος στην Λε Καστελέ, καθώς την Κυριακή (27/6) ακολουθεί το Grand Prix της Στυρίας.
Το ρίσκο της McLaren απέδωσε και με το παραπάνω
Η McLaren παραδειγματίστηκε από τον Πέρεζ και την Red Bull, κρατώντας όσο περισσότερο μπορούσαν το πρώτο σετ ελαστικών, πριν κάνουν την αλλαγή. Το «στοίχημα» απέδωσε στο τέλος, με το undercut να βγαίνει για τον Ρικιάρντο, τερματίζοντας 6ος, ενώ ο Νόρις «αναρριχήθηκε» μέχρι την 5η θέση. Η βρετανική ομάδα δεν είχε τον καλύτερο ρυθμό μέσα στο τριήμερο, εκκινώντας στην 8η και την 10η θέση, ωστόσο στο τέλος ήταν εκείνη που βγήκε κερδισμένη.
Ξεπέρασε την Ferrari στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών, ανεβαίνοντας ξανά στην 3η θέση με 110 βαθμούς έναντι 94 της Scuderia. Ωστόσο αυτό που άφησε θετική εντύπωση στο γκαράζ της ομάδας ήταν η καλή εμφάνιση του Ρικιάρντο. Ο Αυστραλός έχει αντιμετωπίσει αρκετά προβλήματα μετά από την άφιξη του στην ομάδα, καθώς όπως τόνισε και ο επικεφαλής της ομάδας, Αντρέας Σάιντλ, το ιδιαίτερο στυλ της MCL35M είναι αυτό που δυσκολεύει τον 31χρονο. Στον αγώνα ο Ρικιάρντο και ο Νόρις εκμεταλλεύτηκαν τα προβλήματα της Ferrari, βάζοντας ξανά την βρετανική ομάδα μπροστά στην βαθμολογία.
Ο Πέρεζ «σβήνει» την ακαδημία της Red Bull
Όταν ο Πέρεζ υπέγραψε μονοετές συμβόλαιο με την Red Bull, τότε όλοι γνώριζαν πως ήρθε επιτέλους η ώρα να δείξει το οδηγικό του ταλέντο σε μία κορυφαία ομάδα. «Εξαργύρωσε» την εξαιρετική σεζόν με την Racing Point, παίρνοντας έτσι την θέση του Άλεξ Άλμπον. Άλλη μία καλή εμφάνιση από τον Πέρεζ στην Γαλλία, με τον Μεξικανό όχι μόνο να καταλαμβάνει την 3η θέση στον αγώνα, αλλά να εδραιώνεται και στην 3η θέση της βαθμολογίας. Ο Τσέκο και η Red Bull εξέθεσαν την στρατηγική της Mercedes, προσπερνώντας τον Μπότας στον 49ο γύρο για να βρεθεί τελικά πίσω μόνο από τους Φερστάπεν και Χάμιλτον.
Αυτή η εμφάνιση έρχεται μόλις μία βδομάδα μετά από τη νίκη του στο Μπακού, με τον 31χρονο να κερδίζει όλο και περισσότερους «πόντους» αναφορικά με την παραμονή του στην ομάδα και τη νέα σεζόν.Ο Κρίστιαν Χόρνερ τόνισε μετά το Μπακού πως δεν είναι ακόμα η ώρα για να προβούν σε τέτοιες συζητήσεις, καθώς όλοι στην αυστριακή ομάδα είναι παραπάνω από ικανοποιημένοι με τις επιδόσεις του. Ωστόσο ο Πέρεζ έχει ήδη αφήνει αρκετά πίσω τους προκατόχους του στην ομάδα. Γκασλί και Άλμπον δεν κατάφεραν να σταθούν δίπλα στον Φερστάπεν, καθώς πολλές φορές ο Ολλανδός ήταν περίπου 1 δευτερόλεπτο ταχύτερος από εκείνους.
Ο Γιούκι Τσουνόντα παραμένει μία καλή περίπτωση για τους «ταύρους», ωστόσο τα λάθη απειρίας και οι «εκρήξεις» του σίγουρα θα τον κρατήσουν στην Alpha Tauri και την επόμενη χρονιά. Με την Red Bull να είναι στην κορυφή του πρωταθλήματος των κατασκευαστών με 215 βαθμούς, ο Πέρεζ λειτουργεί ως ιδανικό συμπλήρωμα δίπλα στον Φερστάπεν. Την ώρα που εκείνος παλεύει για το πρωτάθλημα των πιλότων, ο Τσέκο είναι αυτός που θα βοηθήσει την ομάδα να ανοίξει περισσότερο την διαφορά στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών. Εάν διατηρήσει αυτό το επίπεδο σε όλη την σεζόν, τότε δύσκολα δεν θα τον δούμε με την Red Bull και στο 2022.
Bonus: Ο Φέτελ κάνει για τον Μικ ότι και ο Μίκαελ και εκείνον
Ο Μικ Σουμάχερ αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα «στοιχήματα» της Ferrari, με αρκετούς στην Scuderia να ευελπιστούν πως στο μέλλον θα βρεθεί πίσω από το τιμόνι του μονοθεσίου της ομάδας, όπως ακριβώς είχε κάνει και ο πατέρας του. Ο 22χρονος έχει ήδη δείξει πως έχει άφθονο ταλέντο, κατακτώντας το πρωτάθλημα της Formula 2 με την Prema το 2020, κερδίζοντας την «προαγωγή» στην Formula 1 και στην Haas.
Όσο ακόμα βρισκόταν στην ιταλική ομάδα, ο νεαρός Μικ φάνηκε να έρχεται πολύ κοντά με τον Σεμπάστιαν Φέτελ. Οι δύο δεν έχτισαν απλώς μία σχέση φιλίας, ο τετράκις παγκόσμιος πρωταθλητής είχε αναλάβει ανεπίσημα τον ρόλο του μέντορα για τον μικρό Μικ. Ακριβώς όπως είχε κάνει και για εκείνον ο πατέρας του όταν μπήκε στην Formula 1. Μετά τον αγώνα στην Γαλλία, ο Μικ φάνηκε να ζητά από τον Φέτελ να κοιτάξει κάτι στο μονοθέσιο του, με τον πιλότο της Aston Martin να μην του λέει όχι.
Just @SchumacherMick asking his mentor to check out his car ?#FrenchGP ?? #F1 pic.twitter.com/78Q52O93zG
— Formula 1 (@F1) June 20, 2021
«Πιστεύω πως ότι ήταν ο πατέρας μου για τον Σεμπάστιαν, είναι τώρα εκείνος για εμένα. Τον σέβομαι πάρα πολύ, είναι κάποιος με τον οποίο μιλάω για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό και κάθε συζήτηση μαζί του μου μαθαίνει κάτι». Ο Φέτελ είχε κερδίσει το παρατσούκλι «Baby Schumi», λόγω του στυλ οδήγησης του, αλλά και γιατί ήταν ο πρώτος πιλότος που κατάφερε τότε να πλησιάσει με την Red Bull, ό,τι είχε κάνει ο Μίκαελ με την Ferrari. Το φετινό μονοθέσιο της Haas δεν δίνει την δυνατότητα στον νεαρό Γερμανό να παλέψει για κάτι παραπάνω από μία 17η-16η θέση, ωστόσο ήδη έχει δείξει πως είναι κάποιος που θα μας απασχολήσει τα επόμενα χρόνια.
Μάριος Αγγελέτος