Οι νικητές και οι χαμένοι του τρίτου αγώνα της σεζόν στην Πορτογαλία.
Η Mercedes έφυγε και πάλι νικήτρια από την Πορτογαλία και το Πορτιμάο, με τον Λιούις Χάμιλτον να πετυχαίνει την 97η νίκη της καριέρας του, με την Red Bull του Μαξ Φερστάπεν να μένει στην 2η θέση.
Το πορτογαλικό Grand Prix δυσκόλεψε για άλλη μία φορά τους πιλότους, κάποιοι ξεχώρισαν και έκαναν το βήμα παραπάνω, ενώ άλλοι φάνηκε να δυσκολεύονται στην πίστα του Πορτιμάο. Αυτά είναι τα 5 πράγματα που μάθαμε από τον αγώνα στο Πορτιμάο.
Το πορτογαλικό Grand Prix δυσκόλεψε για άλλη μία φορά τους πιλότους, κάποιοι ξεχώρισαν και έκαναν το βήμα παραπάνω, ενώ άλλοι φάνηκε να δυσκολεύονται στην πίστα του Πορτιμάο. Αυτά είναι τα 5 πράγματα που μάθαμε από τον αγώνα στο Πορτιμάο.
1. Ο Χάμιλτον «μίλησε» πάλι την στιγμή που έπρεπε
Μπορεί ο Μπότας να ήταν αυτός που βρέθηκε στην pole position για την Mercedes, ενώ ο Χάμιλτον βρέθηκε μέχρι και στην 3η θέση, μετά από προσπέραση που δέχθηκε από τον Μαξ Φερστάπεν. Ωστόσο ο Φινλανδός δεν κατάφερε να επιβάλει τον ρυθμό του στον αγώνα, με τον Βρετανό να παίρνει τελικά το προβάδισμα και να το διατηρεί μέχρι το τέλος.
Ένα εύκολο απόγευμα στην Πορτογαλία, ενώ στον επόμενο αγώνα στην Βαρκελώνη ο Χάμιλτον θα κυνηγήσει την 100η pole position της καριέρας του, θέλοντας να μεγαλώσει και άλλο την διαφορά από τον Φερστάπεν, με τον Ολλανδό να είναι στην 2η θέση με 61 βαθμούς, 8 λιγότερους από τον Βρετανό.
2. Ο κακοτυχία του Μπότας συνεχίζεται
Ο αγώνας της Κυριακής ξεκίνησε καλά για τον Φινλανδό, ο οποίος στην εκκίνηση κατάφερε να διατηρήσει πίσω του τους Χάμιλτον και Φερστάπεν. Τελικά ο ομόσταβλος του τον πέρασε στην πρώτη θέση του αγώνα, με τον Μπότας να κρατά για αρκετούς γύρους τον Ολλανδό στην 3η θέση. Ωστόσο ένα καθυστερημένο pit stop της Mercedes και η χαμηλή θερμοκρασία στα ελαστικά μόλις επέστρεψε στην πίστα, έδωσε στον οδηγό της Red Bull το άνοιγμα που ήθελε και πήρε την 2η θέση, αυξάνοντας γρήγορα την διαφορά.
Αργότερα στον αγώνα εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο την σκληρή γόμα, φτάνοντας στα 1.4 δευτερόλεπτα πίσω από τον Φερστάπεν, ωστόσο ένα πρόβλημα στην εξάτμιση ανάγκασε τον κινητήρα του να μπει σε λειτουργία ασφαλείας, με αποτέλεσμα να χάσει περίπου 5 δευτερόλεπτα. Μοναδική παρηγοριά για τον Φινλανδό ήταν πως κατάφερε να πάρει τον έξτρα βαθμό του ταχύτερου γύρου, σε έναν αγώνα που έχασε μέσα από τα χέρια του.
3. Ο Πέρεζ αλλάζει τις ισορροπίες στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών
Η Red Bull αποφάσισε να φέρει έναν οδηγό δίπλα στον Φερστάπεν εκτός της ακαδημία της, με τους Πιερ Γκασλί και Άλεξ Άλμπον να μην πείθουν, με τον Σέρχιο Πέρεζ να παίρνει την θέση. Ο Μεξικανός φάνηκε από την πρώτη στιγμή να βρίσκονται κοντά στον ρυθμό του ομόσταβλου του, παρά τα προβλήματα σε Μπαχρέιν και Ίμολα.
Στον Πορτιμάο έκανε έναν «καθαρό» αγώνα και βρέθηκε στην 4η θέση, ακόμα και αν βρισκόταν 10 δευτερόλεπτα πίσω από τον Ολλανδό, ο οποίος είχε κάνει έξτρα pit stop για να κάνει ταχύτερο γύρο. Ο ίδιος ωστόσο δεν είναι ικανοποιημένος, τονίζοντας πως ο τερματισμός στην τετράδα είναι «το λιγότερο» για έναν οδηγό της Red Bull, δείχνοντας την διαφορά νοοτροπίας από τους Γκασλί – Άλμπον.
4. Έκανε την έκπληξη η Alpine, ζήτημα η σταθερότητα
Ο Εστέμπαν Οκόν έδειξε από τα ελεύθερα δοκιμαστικά και τις κατατακτήριες πως ένιωθε άνετα στην Πορτογαλία, παίρνοντας την 6η θέση, την ώρα που ο Φερνάντο Αλόνσο βρέθηκε στην 13η θέση. Τελικά οι δύο πιλότοι έκαναν τον καλύτερο αγώνα της σεζόν, με τους Οκόν και Αλόνσο να τερματίζουν στην 7η και 8η θέση αντίστοιχα.
Ο Ισπανός χαρακτήρισε «μυστήριο» την κακή απόδοση στα δοκιμαστικά και τις κατατακτήριες, με την Alpine να κάνει το μεγαλύτερο βήμα από όλες τις ομάδες στον 3ο αγώνα της σεζόν. Ο Νταβίντε Μπρίβιο κρατά την καλή απόδοση της ομάδας, ενώ στην Βαρκελώνη στόχος είναι να βρεθούν και τα δύο μονοθέσια στην δεκάδα.
5. Η Ferrari προσπαθεί ακόμα να λύσει το πρόβλημα στον ρυθμό αγώνα
Σαρλ Λεκλέρ και Κάρλος Σάινθ ερχόντουσαν από ένα εξαιρετικό τριήμερο στην Ίμολα, με το δίδυμο της Scuderia να τερματίζει στην 4η και 5η θέση αντίστοιχα. Οι δύο έδειξαν να έχουν καλό ρυθμό στα δοκιμαστικά, ωστόσο στις κατατακτήριες του Σαββάτου ο Μονεγάσκος βρέθηκε 8ος, την ώρα που ο ομόσταβλος του τερμάτισε με τον 5ο καλύτερο χρόνο, πίσω από το «μπλόκο» των Mercedes – Red Bull.
Στον αγώνα ο Λεκλέρ διαχειρίστηκε καλά την μαλακή γόμα, ενώ στην συνέχεια με την σκληρή κατάφερε να πλησιάσει την McLaren του Λάντο Νόρις, τερματίζοντας τελικά 6ος. Από την άλλη δύσκολος ήταν ο αγώνας για τον Σάινθ, ο οποίος δεν κατάφερε να κρατήσει στο επίπεδο που ήθελε την μεσαία γόμα, με αποτέλεσμα να δεχθεί την προσπέραση από τους Οκόν, Αλόνσο, Ρικιάρντο και Γκασλί, μένοντας τελικά 11ος.
Η ιταλική ομάδα έχει παρουσιάσει βελτίωση την φετινή σεζόν, παλεύοντας με την McLaren για την 3η θέση, ωστόσο δεν έχει φανεί ακόμα κατά πόσο έχει βελτιωθεί. Προσπάθησαν να λύσουν μετά το Μπαχρέιν το πρόβλημα στην πτώση του ρυθμού, ανάμεσα στις κατατακτήριες και τον αγώνα.
Όσο ο Ντάνιελ Ρικιάρντο αντιμετωπίζει προβλήματα και δεν προσαρμόζεται ακόμα στην βρετανική ομάδα, την ώρα που ο Σάινθ βρίσκεται σε καλύτερο επίπεδο, η Ferrari θα χρειαστεί να καλύψει άμεσα το χαμένο έδαφος και να παραμείνει ζωντανή στο κυνήγι της 4ης θέσης.
Όσο ο Ντάνιελ Ρικιάρντο αντιμετωπίζει προβλήματα και δεν προσαρμόζεται ακόμα στην βρετανική ομάδα, την ώρα που ο Σάινθ βρίσκεται σε καλύτερο επίπεδο, η Ferrari θα χρειαστεί να καλύψει άμεσα το χαμένο έδαφος και να παραμείνει ζωντανή στο κυνήγι της 4ης θέσης.
Μάριος Αγγελέτος