Λευκή πετσέτα πέταξε η Google για τη συνδρομητική υπηρεσία cloud gaming Stadia καθώς όπως ανακοίνωσε ο αντιπρόεδρος και γενικός διευθυντής του τμήματος, Phil Harrison η λειτουργία της θα σταματήσει μέσα στους επόμενους μήνες.
"Παρά το γεγονός ότι, η προσέγγιση του Stadia για το streaming παιχνιδιών που προορίζεται για τους καταναλωτές βασίστηκε σε ισχυρά τεχνολογικά θεμέλια, δεν κατόρθωσε να προσελκύσει τον αριθμό των χρηστών που περιμέναμε, οπότε πήραμε τη δύσκολη απόφαση να να ξεκινήσουμε τη διαδικασία παύσης λειτουργίας για την υπηρεσία", έγραψε σε blog post o Harrison.
O Harrison πρόσθεσε ότι η Google θα αποζημιώσει πλήρως όσους αγόρασαν hardware σχετικό με το Stadia, μέσω του Google Store, όπως επίσης και εκείνους που προμηθεύτηκαν παιχνίδια και add-ons μέσω του Stadia Store. Οι περισσότερες από τις επιστροφές χρημάτων θα έχουν ολοκληρωθεί ως τα μέσα Ιανουαρίου.
Οι χρήστες του Stadia θα έχουν πρόσβαση στη βιβλιοθήκη τους ως τις 18 Ιανουαρίου 2023, ημέρα που θα διακοπεί οριστικά η λειτουργία της υπηρεσίας.
"Η τεχνολογική πλατφόρμα που βρίσκεται πίσω από το Stadia έχει αποδειχτεί κάτι παραπάνω από επαρκής και υπερβαίνει κατά πολύ τα όρια του gaming", τονίζει ο Harrison. "Βλέπουμε σαφείς ευκαιρίες για την εφαρμοφή αυτής της τεχνολογίας σε άλλα προϊόντα της Google, όως το YouTube, το Google Play και οι προσπάθειες που κάνουμε στον τομέα της επαυξημένης πραγματικότητας (AR)- μπορούμε ακόμα να την κάνουμε διαθέσιμη και στους συνεργάτες μας στη βιομηχανία, κάτι που εναρμονίζεται με το που βλέπουμε να κατευθύνεται το μέλλον του gaming".
"Παραμένουμε βαθιά προσηλωμένοι στο gaming και θα συνεχίσουμε να επενδύουμε σε νέα εργαλεία, τεχνολογίες και πλατφόρμες, που ενισχύουν την επιτυχία των developers, των συνεργατών μας στη βιομηχανία, των πελατών προϊόντων cloud και των δημιουργών".
Ο Harrison ήταν αυτός που παρουσίασε το Stadia στο κοινό το 2019, ανακοινώνοντας ότι η Google θα έφτιαχνε δικά της παιχνίδια για την πλατφόρμα. Από τότε, σχεδόν τίποτα δεν πήγε καλά, η τιμολογιακή πολιτική της Google αποτέλεσςε ένα μεγάλο εμπόδιο και λιγότερο από δύο χρόνια μετά, ανακοινώθηκε ότι εγκαταλείπονται οι όποιες προσπάθειες ανάπτυξης first-party video games και η τεχνολογία θα προσφερθεί σε εκδοτικές εταιρείες.
Νικήτας Καβουκλής