Σταθερότητα παρατηρείται στα έσοδα
O κινεζικός κολοσσός που ακούει στο όνομα Tencent δημοσίευσε τα πεπραγμένα του για το πρώτο τρίμηνο του οικονομικού έτους, που δείχνουν σταθερότητα στα έσοδα, όμως μειωμένα κέρδη.
Την περίοδο που ολοκληρώθηκε στις 31 Μαρτίου 2022, τα έσοδα της εταιρείας ήταν $21,3 δισ. ελαφρώς αυξημένα σε σχέση με τα $20,2 δισ. το πρώτο τρίμηνο του 2021.
Με βάση αναφοράς που δεν σχετίζεται με το IFRS (International Financial Reporting Standards), τα λειτουργικά κέρδη μειώθηκαν κατά 15% από έτος σε έτος ($5,8 δισ.) και το λειτουργικό περιθώριο μειώθηκε από 32% σε 27%. Τα κέρδη ήταν $4,1 δισ. δηλαδή μειωμένα σε ποσοστό ανά 24% από έτος σε έτος και το καθαρό περιθώριο έπεσε από το 26% στο 19%.
Με βάση το IFRS, τα νούμερα είναι λίγο διαφορετικά. Τα λειτουργικά κέρδη μειώθηκαν σε ποσοστό 34% ($5,9 δισ.) και το λειτουργικό περιθώριο από το 42% κατρακύλισε στο 27%. Τα κέρδη μειώθηκαν κατά 52% ($3,7 δισ.) και το καθαρό περιθώριο συρρικνώθηκε στο 18% από το 36%.
Στον τομέα των video games, τα έσοδα από παιχνίδια που απευθύνονται στην αγορά της Κίνας εμφανίζονται ελαφρώς μειωμένα, δηλαδή κατά 1% και το αντίστοιχο ποσό είναι $4,9 δισ. Αυτό αποδίδεται στα έμμεσα και άμεσα μετρα που έλαβε η κυβέρνηση της χώρας, για να αποτρέψει τους ανήλικους από το να καταναλώνουν υπερβολικό χρόνο στο gaming. Ανάμεσα σε αυτά το μέγιστο όριο δαπάνης για video games και η απαγορευση σε ανήλικους να ασχολούνται περισσότερο από τρεις ώρες εβδομαδιαίως με το online gaming (μία ώρα κάθε ημέρα από Παρασκευή ως Κυριακή).
Αύξηση σημείωσαν τα κέρδη της Tencent από κυκλοφορίες νέων τίτλων, όπως τα Legends: Wild Rift και Fight of The Golden Spatula, που ουσιαστικά βοήθησαν να ισοφαριστούν οι απώλειες από το Call of Duty Mobile, το Moonlight Blade Mobile και άλλους τίτλους για φορητές συσκευές.
Εκτός Κίνας, τα έσοδα της εταιρείας αυξήθηκαν κατά 4% από έτος σε έτος, φτάνοντας το $1,6 δισ. χάρη στις επιδόσεις των Valorant και Clash of Clans, όμως αντίθετη πορεία ακολούθησε το PUBG Mobile, με τη δαπάνη των παικτών του να πέφτει σε σημαντικά.
Όσο για τα παιχνίδια που προορίζονται για την εγχώρια αγορά, αντιστοιχούν στο 24% των κερδών της Tencent για το προαναφερθέν τρίμηνο, νούμερο μειωμένο κατά 1% από έτος σε έτος. Σε αντίθεση με τον αντίστοιχο αριθμό που αφορά τους τίτλους που προορίζεται για τις διεθνείς αγορές, που αυξήθηκε από το 7% στο 8%.
Νικήτας Καβουκλής
www.bnsports.gr