Πολλαπλά τα οφέλη για τις δύο εταιρείες
Όπως αναφέρει ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Take- Two, Michael Worosz, η Nordeus και το Top Eleven άρχισαν να μπαίνουν στο στόχαστρο της εταιρείας το 2014, όμως η πρώτη επαφή με τον Branko Milutinović έγινε έξι χρόνια μετά, μέσω του Horacio Martos, που έχει τη θέση του CEO στην SocialPoint. Ο Milutinović διαπίστωσε πως υπάρχουν αρκετές ομοιότητες ανάμεσα στις δύο εταιρείες, ειδικά στον τρόπο με το οποίο χειρίζονται βασικές διαδικασίες και κατάλαβε πως, έπειτα από μία επιτυχημένη δεκαετία, είχε έρθει η ώρα για το επόμενο μεγάλο βήμα.
Συν των άλλων, η συνεργασία θα οφελήσει τις δυο εταιρείες όσον αφορά τις προοπτικές που τους ανοίγονται για επέκταση σε νέες αγορές. Η Take-Two είναι μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες παγκοσμίως που ασχολούνται με sports games, όμως λόγω του ότι επικεντρώνεται σε όσα ενδιαφέρουν το κοινό των ΗΠΑ, οι συγκεκριμένοι τίτλοι της δεν έχουν ιδιαίτερη απήχηση στο ευρωπαϊκό κοινό. Από την άλλη, το Top Eleven είναι εξαιρετικά δημοφιλές στην Ευρώπη, τη Νοτιοανατολική Ασία, τη Λατινική Αμερική και τώρα αναμένεται να γίνει γνωστό στη Β. Αμερική και την Κίνα, που είναι μια τεράστια αγορά και ο κόσμος αγαπάει το ποδόσφαιρο.
Ένας ακόμα σημαντικός παράγοντας έχει να κάνει με την ανταλλαγή τεχνογνωσίας. Η 2K είναι ο ισχυρότερος best sports games publisher στον κόσμο, η Visual Concepts είναι ένας δυνατός sports games developer, η Nordeus βρίσκεται πολλά χρόνια στην αγορά και το Top Eleven μετράει πάνω από 240 εκ. εγγεγραμμένους χρήστες, οπότε είναι πολύ εύκολο να αντιληφθεί κάποιος τα οφέλη που θα αποκομίσουν όλες οι πλευρές. Επιπλέον, το Top Eleven είναι το μακροβιότερο ποδοσφαιρικό franchise σε φορητές συσκευές και τους τελευταίους 12 με 18 μήνες ήταν από εκείνα με την ταχύτερη ανάπτυξη στην κατηγορία του.
Για την Take-Two, που δεν σταματάει να επενδύει, είναι η πέμπτη εξαγορά studio που πραγματοποιεί τους τελευταίους 12 μήνες και η κατάσταση για αυτήν θα ήταν ακόμα καλύτερη, αν είχε κατορθώσει να προσθέσει στο δυναμικό της και την Codemasters. Σημειώνεται πως τον τελευταίο 1,5 χρόνο η βιομηχανία των video games έχει καταγράψει σημαντικά ποσοστά ανάπτυξης και υπάρχουν σοβαρές ενδείξεις ότι αυτό θα συνεχιστεί για αρκετά μεγάλο διάστημα.
Νικήτας Καβουκλής