Ο τρόπος που έπαιξε η ΑΕΚ κόντρα στον Βόλο ήταν ανορθόδοξος, γεγονός που το δείχνουν και οι αριθμοί – Τι πρέπει να αλλάξει ο Αλμέιδα
Η ΑΕΚ το βράδυ του Σαββάτου (27/8) πέταξε τους πρώτους της βαθμούς στο πρωτάθλημα γνωρίζοντας την ήττα από το Βόλο στη Ριζούπολη με 0-1. Μπορεί αμυντικά η «Ένωση» να στάθηκε σχετικά καλά. Όμως το μεγάλο της πρόβλημα ήταν στην επίθεση και στη δημιουργία φάσεων. Η έλλειψη καθαρού μυαλού, η έλλειψη φαντασίας, η έλλειψη αυτοματισμών και η νευρικότητα πολλές φορές οδήγησαν την ΑΕΚ στο να κάνει λίγες τελικές εκ των οποίων μόνο η μία (με τον Τσούμπερ στο πρώτο ημίχρονο), κραυγαλέα για γκολ.
Η ΑΕΚ είχε 68% κατοχή της μπάλας κόντρα στον Βόλο. Κι όμως με τόσο μεγάλο χρονικά διάστημα με τη μπάλα στα πόδια της κατέγραψε μεν 16 τελικές, ωστόσο μόνο οι 4 πήγαν στην εστία και όπως γράψαμε μόνο αυτή του Τσούμπερ, που έβγαλε εντυπωσιακά ο Κλέιμαν, ήταν που… έμεινε στο μυαλό.
Το μεγάλο πρόβλημα της «Ένωσης» ήταν λοιπόν, στο ματς αυτό, η δημιουργία φάσεων. Ο τρόπος ανάπτυξής της ήταν προβληματικός, αν κρίνουμε από το γεγονός ότι οι παίκτες της έβγαλαν συνολικά 42 σέντρες, με ποσοστό επιτυχίας στο 53%! Το νούμερο είναι τεράστιο! Το να φτάσει μία ομάδα να κάνει 42 σέντρες, ενώ βλέπει ότι δεν της βγαίνει, είναι το πιο ανησυχητικό. Και η ΑΕΚ το έκανε από το ξεκίνημα του αγώνες. Σέντρες, σέντρες, σέντρες! Σίγουρα ο Βόλος έπαιζε με διπλή ζώνη άμυνας, ήταν αλάνθαστος αμυντικά και έκανε ένα σούπερ αμυντικά τακτικά παιχνίδια, όμως η ΑΕΚ έπρεπε να αφήσει τον μονοδιάστατο τρόπο ανάπτυξής της και να ψάξει πιο έξυπνα και υπομονετικά, με τη μπάλα κάτω, το γκολ. Δεν το έκανε… Εδειχνε εγκλωβισμένη στον άξονα, με αποτέλεσμα να μεταφέρει το παιχνίδι της στα άκρα και από εκεί να γίνονται γεμίσματα, έχοντας την περιοχή σχεδόν άδεια…
Ο Ματίας Αλμέιδα καλείται σαφώς να το αλλάξει αυτό. Καλείται να βάλει στην ΑΕΚ μεγαλύτερο πλουραλισμό και έμπνευση στη δημιουργία της. Το πώς θα το κάνει το γνωρίζει αυτός και οι συνεργάτες του. Είτε με το συγκεκριμένο σύστημα (3-1-4-1-1) είτε με κάποιο άλλο, η ΑΕΚ από τον αγώνα με τον ΠΑΣ και έπειτα, επιβάλλεται να αλλάξει στο δημιουργικό της κομμάτι και να εκμεταλλευτεί την ποιότητα που έχει μπροστά…
Θοδωρής Καρβουνιάρης